Brambureala temelor din vacanţă
Dimensiune font:
La sfârşitul anului trecut, fostul ministru al Educaţiei a luat o serie de măsuri care au schimbat şi reglementat un capitol important din viaţa elevilor * aflaţi în plină vacanţă intersemestrială, elevii încă se confruntă cu aproximativ aceleaşi reguli
Săptămâna aceasta (în intervalul 4 – 12 februarie) toţi elevii din învăţământul preuniversitar se bucură de vacanţa intersemestrială. Deşi, potrivit unui ordin al fostului ministru al Educaţiei – Mircea Dumitru, aceasta ar fi trebuit să fie o vacanţă fără teme, în realitate, lucrurile stau puţin diferit. Redactorii cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei” au discutat cu câţiva profesori şi părinţi despre acest subiect.
Profesorii sunt de ambele părţi ale baricadei
În timp ce unii dascăli sunt de acord cu prevederile ordinului ministrului, poziţionându-se în tabăra celor care oricum nu erau adepţii temelor în vacanţe, alţii au continuat să încarce programul liber al elevilor cu munţi de exerciţii. „Da, le-am dat teme elevilor şi susţin această formă de exerciţiu. Mi se pare foarte important pentru elevi să repete şi să nu-şi iasă din mână. Mintea lor este ca un burete, iar dacă o lăsăm fără antrenament, imediat pierd şi ce au acumulat până în momentul respectiv”, a declarat unul dintre profesorii contactaţi de redactorii „Evenimentul Regional al Moldovei”.
La polul opus se află cadrele didactice, care consideră temele doar o modalitate de încărcare a timpului şi programului elevilor. „Nu le-am dat teme elevilor în această săptămână liberă. Vacanţa intersemestrială trebuie să fiu un răgaz pentru aceştia, trebuie să se bucure de timpul liber, să se joace şi să-şi încarce baterile pentru cel de-al doilea semestru”, ne-a explicat un alt cadru didactic.
La mijlocul celor două extreme se poziţionează dascălii care dau teme în vacanţă. Potrivit acestora, temele nu sunt decât jocuri care să stimuleze elevul, din punct de vedere intelectual. „Elevii mei au primit o serie de teme şi recomandări pentru ocuparea timpului din vacanţă. Este adevărat că nu foarte multe, câteva exerciţii de antrenament şi stimulare a creativităţii, atât cât să nu uite unde am rămas. În felul acesta vom începe semestrul pregătiţi”, a opinat un profesor.
Bucuria elevilor, coşmarul părinţilor
În timp ce majoritatea elevilor se bucură că nu au primit teme în vacanţă, părinţii acestora nu se arată la fel de încântaţi, principalul motiv al insatisfacţie acestora fiind dorinţa celor mici de a-şi ocupa timpul doar în faţa televizorului sau a internetului.
„Copilul meu nu a primit teme în această vacanţă. El s-a bucurat, eu nu prea, pentru că, dacă ar fi după el, ar sta numai în faţa tabletei sau a televizorului”, a declarat mama unui elev în clasa a III-a.
Pe de altă parte, un alt motiv pentru care părinţii nu se bucură atât de mult de lipsa temelor este programul încărcat de la locul de muncă, care îi împiedică să supravegheze tot ce face copilul. „Într-un fel, mă bucur că nu a primit teme, pentru că astfel are ocazia de a face alte activităţi educative şi interactive, însă, pe de altă parte, trebuie permanent supravegheat, iar programul de la serviciu nu ne permite mereu acest lucru. Temele îl ţineau mai ocupat”, a opinat un alt părinte.
* * *
„În perioada vacanţelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învăţământul primar şi gimnazial” - art. 5, Ordinul 5893 privind temele pentru acasă în învăţământul preuniversitar
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau