Creştere spectaculoasă a averii inspectorului şcolar general din Bacău

default

Dimensiune font:

| 02-07-2015 11:37

Theodora Şotcan, inspector şcolar general, consilier judeţean şi vicepreşedinte al organizaţiei judeţene PSD, a încasat venituri record în 2014 comparativ cu anii anteriori. Soţii Şotcan au şase proprietăţi, nu au credite bancare, dar nici active financiare. 

Inspectorul şcolar general al judeţului Bacău, Theodora Şotcan, a cumulat venituri de 137.596 lei în anul 2014 (sau 11.466 lei pe lună), crescând de la 91.849 lei în 2013 sau 45.998 lei în 2012. Astfel, veniturile unuia dintre candidaţii care au încercat să boicoteze examenul naţional pentru ocuparea funcţiei de conducere la nivelul inspectoratelor şcolare judeţene a crescut gradual. 36.601 lei a primit în anul 2014 doar pentru conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Bacău, dar şi 12.293 lei pentru un nou proiect POSDRU. În plus, a obţinut 65.471 lei prin hotărâri judecătoreşti din perioada când era director al Colegiului „C. Negri” Tg. Ocna, respectiv cu privire la un proiect cu finanţare externă (59.181 lei). Veniturile îi sunt completate şi prin funcţia din Consiliul Judeţean, pentru care a primit 22.377 lei, respectiv printr-o colaborare cu Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bacău (224 lei). Soţul Theodorei Şotcan, pe de altă parte, a fost remunerat în 2014 cu 30.408 lei.

Citeşte şi Să tot fii şefa educaţiei! Camelia Gavrilă câştigă 700 lei pe zi

La capitolul proprietăţi, soţii Şotcan nu au adus nicio schimbare, deţinând din 2003 un teren intravilan de 1.000 mp, o casă în construcţie încă din 2004 de 140 mp, un apartament de 50 mp din 1991, toate în oraşul Târgu Ocna, precum şi două autoturisme (Dacia Logan şi Opel). În plus, inspectorul şcolar general a moştenit o casă de locuit de 57 mp, în Sinaia, din care deţine o treime. Nu are, totuşi, active bancare care să cumuleze peste 5.000 euro, plasamente sau investiţii, cadouri, bunuri sub formă de materiale preţioase, dar nu mai are nici datorii. Dacă în declaraţia de avere semnată pe 12 iunie 2014 apăreau două credite – unul scadent în 2014 de 1.600 euro şi unul în 2017 de 23.200 lei -, nici unul dintre ele nu mai apare şi în declaraţia datată anul acesta.

Citeşte şi EXCLUSIV Ce ascunde rectorul de la Universitatea „Cuza”?

Cine este Theodora Şotcan
Vicepreşedinte al organizaţiei judeţene PSD Bacău, Theodora Şotcan a fost numită în funcţia de inspector şcolar general al judeţului Bacău pe 25 iulie 2012, la o lună după debutul mandatului său de consilier judeţean, urcând pe scara ierarhică şi renunţând la conducerea Colegiului Naţional „C. Negri” Târgu Ocna. De altfel, odată cu numirea la conducerea inspectoratului, Theodora Şotcan pare a fi renunţat şi la cariera didactică în domeniul chimiei, nefiind amintite venituri pentru acestă activitate, deşi încă face parte din echipa dascălilor de la Colegiul Naţional „C. Negri” Tg. Ocna (aşa cum figurează pe site-ul liceului). Deşi ar fi putut să îşi câştige poziţia de conducere din ISJ prin concursul organizat în perioada 11 februarie-21 martie 2015 de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Theodora Şotcan nu s-a prezentat „din motive de sănătate”. Şi-a păstrat funcţia, însă postul a fost scos din nou la concurs, având o ultimă şansă pentru şefia ISJ Bacău. Aceeaşi atitudine au avut şi restul inspectorilor şcolari din judeţ, cu toţii absentând de la examenul pentru definitivarea pe funcţiile de îndrumare şi control.  Andreea IGNEA

Citeşte şi Adjuncţii Cameliei Gavrilă, stăpâni peste 18 proprietăţi!

* * *
137.596 lei
Acesta este suma pe care a încasat-o Theodora Şotcan în 2014 pentru funcţiile de inspector şcolar general, consilier judeţean, manager de proiect, dar şi prin hotărâri judecătoreşti. Datele prezentate sunt preluate din declaraţiile de avere aferente anilor fiscali respectivi, completate pe proprie răspundere, conform legislaţiei în vigoare.

* * *
Vezi declaraţiile de avere şi interese ale Theodorei Şotcan din ultimii patru ani

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei