Anarhie în stabilirea proiectelor prioritare pentru Iaşi
Dimensiune font:
Pentru următorul exerciţiul bugetar european 2014 – 2020, municipiul Iaşi a enunţat 8 titluri de proiecte prioritare * niciunul dintre cele enumerate însă de directorii Primăriei nu este fezabil pentru finanţare la acest moment
Pentru a crea o aură de intangibilitate a primului loc avansat de Primăria Iaşi în accesarea de fonduri europene, Cosmin Coman, directorul de Programe al acestei instituţii, a avansat fără nici un temei o listă de 8 proiecte de infrastructură pe care le doreşte a fi implementate la Iaşi, în exerciţiul bugetar european 2014-2020. Fără documentaţii tehnice sau SF-uri (studii de fezabilitate, n.r.), dar cu multe SF-uri (science fiction) în expunerea en-detail a unor idei prezentate cu titluri de proiecte, directorul Primăriei a trecut în revistă cele 8 proiecte ca şi cum ar fi vorbit de certitudinea faptului că în cartierele Iaşului este încă zăpadă. „S-au exprimat de către directorul Direcţiei de Programe din cadrul municipiului Iaşi, un număr de 8 proiecte, dar cele mai multe sunt doar titluri de proiecte, pentru că nu au documentaţii tehnice în spate. Este o listă care poate fi oricând completată, deoarece nu face parte din programul de finanţare 2014-2020. Acest program nu este bătut în cuie, nu a trecut prin Consiliul Local, nu face parte din strategia actualizată pentru perioada 2014-2020 şi orice alt proiect poate fi introdus în această listă pentru a putea fi finanţat. Ordinea proiectelor nu trebuie privită pe verticală, ca o succesiune care clasifică pe cei de pe anumite locuri, ci pur şi simplu este o desfăşurare pe orizontală”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.
Vrabia mălai visează
Potrivit directorului Primăriei Iaşi, primul proiect în ordinea priorităţii îl constituie realizarea Centrului intermodal de transport Autogara Iaşi, cu o valoare estimată la 22 de milioane de euro. Conform planurilor, autogara, care se vrea cel mai modern obiectiv de acest fel din întreaga regiune de Nord-Est, va fi amplasată în locul actualului depou RATP din Tudor Vladimirescu şi va presupune amenajarea unei parcări supraterane cu 60 de locuri, 10 peroane de aşteptare, 50 locuri de parcare pentru autobuze, o staţie de carburanţi, una de spălare şi una ITP, precum şi a unei linii duble de tramvai în incinta centrului. Un alt proiect enunţat de către Cosmin Coman îl reprezintă modernizarea liniei de tramvai Tătăraşi – Dancu, în valoare de 18 milioane de euro. Reabilitarea parcului de la Teatrul Naţional va face şi ea obiectul unui proiect european de 19 milioane de euro. Alte 40 de milioane de euro vor fi investite în amenajarea unui Centru Regional de Recuperare la Spitalul de Recuperare. Municipalitatea vrea să atragă 9 milioane de euro pentru amenajarea Parcului Industrial de la Fortus, alte două milioane de euro urmând a costa crearea unei baze de agrement în zona C.A. Rosetti. Cu alte 4,5 milioane euro se va realiza zona de agrement din vecinătatea Bahluiului. Cel mai amplu proiect al Primăriei, dar şi cel mai scump, de 54 de milioane de euro, îl reprezintă construirea unei baze sportive în Moara de Vânt, ce va cuprinde un stadion de 40.000 de locuri, o sală polivalentă de 10.000 de locuri şi o arenă de tenis de 4.000 de locuri. „Orice proiect, din orice listă ar fi el, dacă îşi găseşte finanţare europeană pe perioada 2014-2020, ajunge pe poziţie fruntaşă. Pentru acest exerciţiu avem în vedere şi proiectele pe şcoli, pe sănătate, pe infrastructura rutieră pe care vrem să le continuăm, sau pe pasajele subterane din Podul Roş, dar acum nu putem avansa niciunul cu certitudine”, a ţinut să sublinieze viceprimarul Mihai Chirica. Nelu PĂUNESCU
* * *
„Acest program nu este bătut în cuie, nu a trecut prin Consiliul Local, nu face parte din strategia actualizată pentru perioada 2014-2020” – Mihai Chirica, viceprimar
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau