De ce nu funcţionează noua Companie de Transport?
Dimensiune font:
Clarificarea situaţiei juridice a activelor, contractul de concesiune şi cuantumul subvenţiei sunt principalele elementele care întârzie funcţionarea CTP. Termenul avansat de autorităţi pentru intrarea în atribuţii este vara acestui an
Cu toate că edilii avansau ziua de 1 ianuarie 2014 ca dată în care Compania de Transport Public Iaşi ar urma să intre în efectivitate, nici în acest moment nu este clar momentul în care Iaşul va avea un nou operator de transport local. Motivul îl constituie procedura extrem de complicată prin care CTP va prelua activele regiei de transport public. „Avem de clarificat care sunt activele de care are nevoie noua societate, pentru a putea îndeplini în bune condiţii serviciul de transport public. Pe de altă parte însă, trebuie clarificată şi situaţia juridică a acestor active. Avem active care aparţin Primăriei Iaşi şi care au fost încredinţate în concesiune regiei de transport, avem active care aparţin RATP şi pe care orice altă societate trebuie să le închirieze pentru a dispune de acestea şi, nu în ultimul rând, avem active aflate sub sechestru. Reglementarea tuturor acestor lucruri necesită timp, prin urmare preferăm, cum spun unii, să măsurăm de zece ori şi să tăiem o dată”, a explicat viceprimarul Marius Dangă întârzierea intrării în atribuţii a noului operator de transport public local.
Un alt element de care se ţine seama şi care, la rându-i, suscită dezbateri în interiorul Consiliului Local, îl constituie aria de operare a CTP. „Insist şi pe faptul că CTP trebuie să plece de la bun început cu statutul de operator regional de transport. Mă bucură însă că această idee a început, în sfârşit, să fie acceptată şi alţii”, a mai spus viceprimarul liberal.
„În mod sigur, anul acesta vom avea un operator regional de transport” - Marius Dangă, viceprimar
Nivelul subvenţiilor, o mare problemă
Despre birocraţia care întârzie funcţionarea CTP vorbea recent şi viceprimarul social-democrat Mihai Chirica. „În ce priveşte Compania de Transport Public, s-au mai depăşit câţiva paşi importanţi pentru punerea în funcţiune a unei structuri, mă refer la desemnarea unei conduceri. Însă mai sunt de luat decizii în cadrul Consiliului Local, cum ar fi definitivarea actualului contract de concesiune şi preluarea acestuia de noua companie”, a spus edilul. Lucrurile nu sunt clare nici în ceea ce priveşte subvenţiile acordate de municipalitate. „De asemenea, urmează să analizăm modalitatea de acordare a subvenţiei, cuantumul acesteia precum şi modalitatea prin care vom aduce societatea de transport la un nivel de eficienţă”, spunea Mihai Chirica.
Practic, în acest moment, cel mai realist termen referitor la funcţionarea CTP este vara lui 2014.
Se va merge în continuare pe detaşarea colectivă
Pe de altă parte, oficialii RATP susţin că nu au intervenit noutăţi referitoare la personalul care va deservi noua societate, reiterând faptul că se va merge în prima fază pe varianta unor detaşări colective. „Până la definitivarea organigramei, CTP va funcţiona în primă fază cu personalul regiei. Vorbim aici de şoferi, vatmani, dispeceri, mecanici, controlori şi alte categorii de angajaţi. Toţi aceştia vor fi detaşaţi de la RATP la CTP pentru o perioadă determinată, urmând apoi să fie încheiate formalităţile prin care aceştia vor deveni angajaţi viitoarei societăţi”, a spus Adrian Mihai, şeful serviciului Resurse Umane din cadrul RATP şi purtătorul de cuvânt al regiei. Tudor DAMASCHIN
27 iunie 2013
este data la care proiectul de hotărâre privind înfiinţarea societăţii „Compania de Transport Public” Iaşi a trecut de plenul CLM
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau