1izvoare gheorghe baciu slanic
1izvoare gheorghe baciu slanic1
1izvoare gheorghe baciu slanic2

Dimensiune font:

Distribuţia apelor minerale, la un „buton” distanţă

| 31-10-2017 05:33

* şefii administraţiei locale din Slănic Moldova vor relua discuţiile privind furnizarea apelor * Primăria a obţinut licenţa de exploatare a izvoarelor, însă echipamentul de distribuţie se află în clădirile fostului proprietar, societatea Flora SRL * pasul următor este amenajarea captărilor şi începerea exploatării apelor

După ce Primăria Slănic Moldova a obţinut licenţa de dare în administrare pentru exploatarea izvoarelor de apă minerală terapeutică din staţiune de la Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale (ANRM), primarul Gheorghe Baciu a organizat o conferinţă de presă în care a prezentat situaţia la zi. La discuţii au participat şi preşedintele organizaţiei judeţene a PNL, deputatul Ionel Palăr, artistul plastic Alina Georgiana Teodorescu şi viceprimarul Benone Moraru. „Noi am semnat, practic, licenţa pentru resursele subsolului, reglementate de Legea minelor, care ne întăreşte autoritatea să putem acţiona asupra proprietarilor de teren”, a spus Gheorghe Baciu.

Accesul la izvoare nu mai poate fi oprit

În acest moment, administraţia locală are trei terenuri aferente izvoarelor, cumpărate la licitaţie, Perla Moldovei are două terenuri, iar societatea Flora două terenuri. „Flora mai are clădirile unde se află butoanele de distribuire a apelor. Tot pe 16 octombrie am făcut adresă către Flora, prin care le-am cerut accesul la izvoare, iar în această săptămână avem o întâlnire cu ei pe teren, să convenim suprafeţele şi minimul necesar”, a spus Gheorghe Baciu. Legea minelor obligă titularul de licenţă să aducă atingere minimă proprietăţii private. „Sper ca şi Flora să înţeleagă că nu mai pot opri accesul. Urmează ca în doi ani şi jumătate să facem efectiv explorarea apelor minerale, să amenajăm captările, să facem analizele fizico-chimice ale apelor, să facem documentaţia necesară exploatării apelor”, a completat primarul.

O preluare controversată

Primăria din Slănic Moldova a preluat, acum un an, trei dintre izvoare, prin licitaţie, proprietarul lor, societatea Flora, fiind în reorganizare judiciară, iar activele ei fiind scoase la vânzare. În staţiune sunt 11 izvoare, care în acest moment sunt oprite pentru că Flora cere o sumă mare de bani, circa 7.000 de euro lunar pentru repornirea lor. Semnarea documentelor pentru preluarea licenţei de dare în administrare pentru explorarea resurselor de apă minerală este considerată foarte important pentru localitate, pentru că ea s-a dezvoltat pe lângă această resursă naturală.

Licenţa de explorare a fost pierdută în luna mai 2016 de societatea Perla Moldovei. Şi Institutul de Balneologie a cerut preluarea licenţei, dar în aprilie 2017 Primăria a semnat o înţelegere cu Institutul şi ANRM, prin care s-a convenit ca ea să preia licenţa la toate izvoarele de apă minerală, mai puţin Izvorul 3 (pe care l-a dorit Institutul) şi gazul mofetic aferent. Pe 16 octombrie s-a semnat licenţa de administrare a izvoarelor. Licenţa de exploatare a izvoarelor se dă natural ca urmare a licenţei de explorare, fără alte condiţionări. „În acest moment izvoarele sunt oprite, pentru că Flora a cerut o sumă foarte mare de la noi, bani pe care primăria nu-i poate da. Însă acum suntem pe drumul cel bun şi în scurt timp izvoarele vor funcţiona. Flora este în reorganizare judiciară, iar noi negociem cu societatea care se ocupă de ea. Şi Primăria s-a înscris la masa credală a societăţii, dar are o cotă foarte mică, faţă de o bancă, de exemplu, care deţine 78%”, a mai afirmat primarul staţiunii.

Edilul a deschis şi o campanie de donaţii pentru refacerea zonei izvoarelor, în care până acum s-au adunat deja circa 60.000 de euro. „Am considerat că preluarea izvoarelor este o prioritate maximă. Ne dorim cât mai mulţi oameni de bine din

judeţ să vină alături de proiectul nostru, să susţinem financiar, dar şi cu idei, cu propuneri amenajarea izvoarelor. Deja avem, pe Programul Operaţional Regional, un proiect prin care ne propunem să modernizăm parcarea de la baraj, doar parcarea pentru că regimul juridic al căii de acces şi al terenurilor este încă incert”, a mai adăugat Gheorghe Baciu.

Florin CRĂCIUN

 

Preluarea izvoarelor este o prioritate maximă” - primarul Gheorghe Baciu. 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA
Pe scurt

00:00

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agro - industrială, (tip “ferm[ creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice – Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 379.562 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață lei – fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 306.153 2 – Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 78.300 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 54.527 Licitațiile vor avea loc în data de 08,15,22 și 29.06.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA – pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar decshis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ANUNŢ Privind organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11, a selecţiei de oferte în vederea desemnării unor evaluatori în vederea efectuării rapoartelor de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei Subscrisa CASA DE INSOLVENŢĂ A&B SPRL, în calitate de lichidator judiciar al SC OPEN SERVICE SA IAŞI, anunţă organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11 a selectie de oferte în vederea desemnării a 2 evaluatori (unul pentru evaluarea bunurilor imobile şi unul pentru evaluarea bunurilor mobile ale debitoarei) care să efectueze rapoartele de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei. Bunurile imobile constau în teren şi cladiri situate în Iaşi, Calea Chişinăului nr. 45 iar bunurile mobile constau în utilaje, autoturisme şi stoc de marfă (piese auto). Ofertele vor fi depuse în plic la sediul lichidatorului judiciar în Iaşi, str. A. Panu nr. 13-15 mezanin sau trimise prin fax la nr. 0232/211090 cel mai târziu până la data de 10.07.2018 ora 16. În ofertă se va menţiona onorariul solicitat de evaluator şi perioada de execuţie a lucrării. Desemnerea ofertei câştigătoare va avea loc la data de 11.07.2018 ora 11 la sediul lichidatorului. Criteriile de desemnare a ofertelor câştigătoare atât pentru evaluarea bunurilor imobile cât şi pentru evaluarea bunurilor mobile sunt: onorariul cel mai mic solicitat de evaluator – 20 de puncte maxim şi perioada ce mai scurtă de execuţie a lucrărilor – 10 puncte maxim. Lichidator Judiciar, Casa de Insolvenţă A&B SPRL.
ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
Caravana Unirii parcurge ultima etapă a periplului naţional
21/08/2018 00:00

Cele trei autobuze ale Companiei de Transport Public Iaşi personalizate in culorile drapelului naţional, fiecare dintre vehicule purtand cate o culoare a tricolorului, se pregătesc să revină din peri ...

Încasări record la bazele de agrement ale municipalităţii
21/08/2018 00:00

Bazele de agrement ale municipalităţii ieşene păstrează tendinţa ascendentă a incasărilor. Dacă in luna iulie cele trei obiective – Ştrandul Municipal, Baza de Agrement Ciric şi Plaja Nic ...

CTP are doar bilete de... 120 de minute
21/08/2018 00:00

Începand de ieri, Compania de Transport Public Iaşi a introdus un nou mijloc de plată modern şi eficient, cumva o alternativă a biletelor achiziţionate prin intermediul SMS-urilor. De această ...

Delphi, Antibiotice şi Conex Distribution domină Topul firmelor ieşene
21/08/2018 00:00

Delphi Diesel Systems Romania SRL, Antibiotice SA şi Conex Distribution SA sunt primele trei firme ieşene care au indeplinit criteriile de clasare in Topul Firmelor, ierarhizate exclusiv după cifra de afacer ...

 

Circulăm pe şine vechi de patru decenii
21/08/2018 00:00

Luna aceasta, consilierii locali au avizat cateva proiecte pregătite de Primărie pentru a fi finanţate cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020. Este vorba de ...

200 de români din diaspora vor să investească în Moldova
21/08/2018 00:00

  Majoritatea celor interesaţi de proiectul ReConnect Diaspora provin din Marea Britanie, dar sunt şi din Malta, Japonia, Noua Zeelandă sau chiar Emiratele Arabe Unite! Multe dintre planurile de afacer ...

Asistenţi medicali tot mai slab pregătiţi, la Neamţ
21/08/2018 00:00

Măririle salariale din sistemul sanitar atrag ca un magnet tot mai mulţi candidaţi pentru posturile scoase la conscurs in spitalele nemţene, insă, din păcate, rezultatele obţinute de aceştia la examene ...

Medicina Generală va fi mutată în fosta clădire UPA
21/08/2018 00:00

Noua clădire a Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr.T.Popa” din Iaşi, turnul in care ani de zile a funcţionat Universitatea „Petre Andrei”, va fi redată in scurt timp in fol ...

Un sfert dintre cei înscrişi la Bacul de toamnă au „chiulit”
20/08/2018 17:21

  Din cei 580 de candidaţi inscrişi la examenul de Limba şi literatura romană, desfăşurat ieri, au fost prezenţi 451, 129 dintre aceştia absentand! Sesiunea august - septembrie a examenului de B ...

Mort după ce a fost înţepat de albine
20/08/2018 17:18

 Un bărbat de 65 de ani din comuna vasluiană Buneşti-Avereşti a murit după ce a fost inţepat de albine. Medicii de pe ambulanţă au incercat minute in şir să-l resuscideze, dar in zadar. „S- ...