DNA, chemată la Primăria Paşcani

default

Dimensiune font:

| 01-03-2017 06:00

Cu un picior în groapa falimentului, societatea de salubritate aflată în gestiunea Primăriei Paşcani este căpuşată anual prin contracte grase, care nu îşi justifică preţul serviciilor prestate * comisia care s-a ocupat de analiza activităţii societăţii SC CLP Eco-Salubritate SA arată că există suspiciuni de corupţie cu complicitatea conducerii acesteia, în cadrul unui contract de transport deşeuri * dacă pe utilajele societăţii de salubritate au fost montate sisteme de monitorizare a consumului de carburant, autoturismul directorului este lipsit de un asemenea dispozitiv


Prăpăd în activitatea SC CLP Eco-Salubritate SA Paşcani, acolo unde directorul Eduard Dumea conduce instituţia ca pe propria moşie. Nereguli grave au fost descoperite, în cursul anului trecut, în ograda acestei societăţi finanţate din banul păşcănenilor şi care operează tarife usturătoare pentru serviciile de salubritate. La finalul anului 2015, SC CLP Eco-Salubritate SA avea o pierdere de 465.592 lei, iar la finele lunii septembrie 2016, înregistra un profit scriptic de 80.174 lei. Doar că acest profit nu există în realitate, arată comisia care s-a ocupat de analiza activităţii acestei societăţi subordonate Primăriei Paşcani. „Acest profit este numai pe hârtie, raportat la facturile emise, activitatea de încasare şi recuperare debite întâmpinând dificultăţi deosebite, fapt ce face ca, practic, societatea să fie în pierdere, dacă ne raportăm strict la veniturile efectiv realizate şi cheltuieli”, a notat comisia de analiză a activităţii acestei societăţi. Dar iată cum s-a ajuns ca societatea de salubritate să fie într-un colaps financiar, mulsă de firmele de casă, cu lipici la buzunarul păşcănenilor, din contracte de servicii. Una din aceste firme este SC Grădinariu Import Export SRL, implicată într-un scandal urmat de descinderile procurorilor la Consiliul Judeţean Iaşi, în 2015. „În ceea ce priveşte cheltuielile cu bunurile, acestea sunt deosebit de ridicate, iar totodată, contractul cu firma SC Grădinariu Import Export SRL privind livrarea în perioada analizată (septembrie 2015 – septembrie 2016) de soluţii degrivante anticorozive pentru sezonul rece ridică un semn de întrebare, întrucât, din cunoştinţele membrilor comisiei, în perioada de iarnă, în municipiul Paşcani s-a folosit nisip şi sare ca material antiderapat, în niciun caz produse de degivrare cu proprietăţi anticorozive. Din fişele de magazie ale societăţii reiese că în iarna 2015-2016 societatea a folosit 6.600 kilograme soluţii anticorozive. Astfel, se regăsesc încheiate diferite contracte cu furnizorul mai sus menţionat, cât şi cu alte societăţi, ulterior pentru amestec de sare şi inhibator de coroziune marca Feelx”, notează comisia în raportul de analiză.

 

Piese second-hand mai scumpe decât cele noi

Mai multe contracte de întreţinere şi piese de schimb pentru utilajele acestei societăţi sunt nejustificate, spun cei care au efectuat controlul activităţii SC CLP Eco-Salubritate SA. În raportul de control sunt enumerate mai multe firme care au căpuşat societatea de salubritate. „Arătăm că majoritatea cheltuielilor efectuate cu serviciile şi piesele de schimb sunt pentru reparaţia şi întreţinerea utilajelor. Din punctul de vedere al comisiei, aceste cheltuieli sunt nejustificat de mari”, mai arată raportul. Spre exemplu, în cazul SC Eco.Comtech SRL Târgu Mureş, pentru inspecţii tehnice periodice, reparaţii, întreţinere, service auto, furnizarea piese de schimb şi subansable, au existat plăţi suplimentare de 0,5 euro/km dus-întors, timp petrecut în drum de 8 euro/oră, timp de lucru efectuat/constatare defecţiune 25 euro/oră, tarife actualizate periodic prin acte adiţionale. Un alt exemplu este un contract cu SC Autotrans Com SRL, în sumă de 77.587,66 lei, semnat în 7 octombrie 2016, reprezentând contravaloare manoperă, kit montaj, motor second-hand, transport motor din Anglia. În acest caz, comisia arată oferte similare pentru acelaşi tip de motor, nou, în valoare de numai 8.900 euro. „Toate acestea au fost necesare pentru reparaţia unui utilaj propriu preluat de la RAGCL. Constatând faptul că societatea a achiziţionat două autocompactoare second-hand hand pentru care a plătit aproximativ 60.000 lei pentru una, iar pentru cealaltă, aproximativ 136.000 lei, se naşte întrebarea privind oportunitatea şi corectitudinea acestei reparaţii”, adaugă membrii comisiei de analiză.

 

Suspiciuni de corupţie la transportul deşeurilor

În perioada de analiză au fost documentate un număr de cinci contracte ce priveau transportul gunoiului la depozitul Ţuţora, dintre care unul a atras atenţia consilierilor locali, anume, contractul de servicii din data de 16 mai 2016, încheiat cu SC Euricom Trade SRL din Vâlcea, pentru perioada 16 mai – 31 decembrie 2016. Prin acest contract, SC CLP Eco-Salubritate SA a luat în chirie două autocamioane cu semiremorcă, de 50 mc. Chiria pe zi cu transport/autocamion a fost de 1.140 lei, fără TVA. Până atunci, contractul fusese semnat cu SC Gustos Proiect SRL, tot din Vâlcea, dar la un preţ de chirie pe autocamion mult mai scăzut, de 888 lei fără TVA. Analizând mai atent aceste detalii, comisia a ajuns la concluzia că ar fi vorba inclusiv de acte de corupţie. „Constatând că la încheierea acestui ultim contract a avut loc o creştere a preţului pe cursă, am încercat să identificăm cauzele care au condus la această creştere. Examinând procedurile de achiziţie s-a constatat că o singură firmă a depus oferta şi anume SC Euricom Trade SRL. Încercând să înţelegem de ce firma SC Gustos Proiect SRL nu a mai dorit să continue activitatea de transport am constatat că, de fapt, cele două firme sunt una şi aceeaşi, având acelaşi număr de înregistrare la registrul comerţului şi acelaşi cod fiscal, schimbându-şi doar denumirea şi adresa. Considerăm că acest contract a fost încheiat prin încălcarea dispoziţiilor legale, cu complicitatea conducerii societăţii, existând suspiciuni rezonabile de fapte de corupţie”, arată aleşii locali responsabili de această analiză.

 

Directorul societăţii merge la mare, pe banii păşcănenilor

În cadrul SC CLP Eco-Salubritate SA, comisia de analiză concluzionează că majoritatea salariaţilor direct productivi sunt plătiţi cu salarii între 1.585 lei brut şi 1.750 lei brut. Cu toate acestea, există un număr de 16 salariaţi TESA cu lefuri cuprinse în 2.335 lei şi 6.985 lei brut. „Un alt semn de întrebare în ceea ce priveşte salariile sunt cele ale şefilor de sector colectare deşeuri şi măturat stradal, aceste funcţii nefiind asimilate personalului TESA, funcţii ocupate de salariaţi cu studii medii şi salarii brute de 2.470 lei. Din cei zece casieri unul este casier principal fără studii superioare dar cu un salariu brut de 2.310 lei”, notează comisia de analiză. Deşi societatea se afla pe pierdere, directorul acesteia, Eduard Dumea, făcea deplasări costisitoare şi instruiri în perioada de vară, pe litoral. Toate astea pe cheltuială din banul public. „Un alt mod de cheltuire nejustificată a banilor pentru deplasare o constituie participarea la diverse simpozioane sau stagii de instruire efectuate în perioada de vară pe litoral. De exemplu, în perioada 13-17 iulie, directorul societăţii a participat, cu acordul CA, la Forumul Patronatului Serviciilor Publice organizat pe litoral, decontând pentru această perioadă cheltuieli de cazare de peste 2.500 lei şi transport de peste 500 lei. Tot în aceeaşi lună, dar în perioada 27 – 31 iulie, a participat la un curs de Managementul deşeurilor organizat tot pe litoral, decontând cheltuieli de cazare de peste 2.850 lei şi transport de peste 450 lei”, arată consilierii locali Mihai Bodoaşcă şi Eduard Conache, membri în comisia de analiză. Mai mult, luând exemplul directorului, doi angajaţi ai societăţii au participat în luna august, cu cazare la acelaşi hotel, la cursuri de perfecţionare organizate pe litoral, decontând fiecare câte trei nopţi de cazare, în valoare de 1.642 lei. Constatând toate aceste nereguli, consilierii locali au solicitat demiterea de urgenţă a conducerii societăţii, concomitent cu sesizarea organelor abilitate ale statului cu privire la eventuale fapte de corupţie, delapidare sau conflict de interese.

 

Gunoi scump pentru buzunarul păşcănenilor

Deşi neregulile sunt cu duiumul, conducerea societăţii de salubritate a cerut ca preţul gunoiului la Paşcani să crească la suma lunară de 20 de lei de persoană, în timp ce în municipiul Iaşi acesta este de 7,2 lei de persoană, lunar. Propunerea a fost însă respinsă, de consilierii locali, pe motiv că directorul societăţii se află în concediu şi nu poate justifica solicitarea de majorare tarifară. În plus, pentru colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor pentru agenţii economici, SC CLP Eco-Salubritate SA a cerut un preţ de 180,20 lei/mc, de asemenea respins de aleşii locali. Tariful pentru consumatorii casnici a rămas, astfel, la acelaşi nivel, de 12.83 lei/persoană/lunar iar pentru operatorii economici, 111,64 lei/mc. „Totalul cheltuielilor lunare pentru colectare, transport, depozitare, rambursare credit, redevenţă şi profit este de 347.787,97 lei. Acest total raportat la volumul lunar de deşeuri depozitate (23.300 mc în 2016 la depozitul ecologic Ţuţora, cu o medie lunară de 1.930 mc) rezultă un cost specific total pentru 1 mc deşeuri colectate, transportate şi depozitate de 180,20 lei. Acest tarif de 180,20 lei/mc urmează a fi facturat agenţilor economici. Pentru populaţie, costul specific lunar pentru o persoană s-a calculat la o cantitate de 0,115mc/persoană/lună şi este de 20,72 lei/persoană/lună”, motivase iniţial conducerea SC CLP Eco-Salubritate SA. Societatea păşcăneană a prevăzut un profit de 5% aplicat la totalul cheltuielilor lunare de 331.226,64 lei, rezultând o valoare lunară a profitului prevăzut de 16.561,33 lei şi o componentă de cost profit de 8,58 lei/mc. 

* * *

În cursul anului trecut, directorul SC CLP Eco-Salubritate SA a participat la două instruiri pe litoral, cu o cheltuială de peste 5.000 de lei din banul public; la sfârşitul anului trecut, operatorul de salubritate achiziţiona piese de utilaje second hand din Anglia, mai scumpe decât unele noi; societatea este falimentară, însă are şefi de sector cu studii medii, pe lefuri de 2.400 lei; în schimb, gunoiul este de două ori mai scump la Paşcani, decât în municipiul Iaşi

 

Dublu faţă de Iaşi şi Bucureşti

Paşcani – 12,83 lei/lună/persoană

Iaşi – 7,2 lei/lună/persoană

Timişoara – 9,68lei/lună/persoană

Bucureşti - 9,50 lei/lună/persoană

Braşov – 9,06 lei/lună/persoană

Suceava – 3 lei/lună/persoană 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei