« Inapoi

Urmaşii ieşenilor ar putea avea acces la autostrăzi

Planul de autostrăzi pentru Moldova

EXCLUSIV

Planul de autostrăzi pentru Moldova#1
Mărime font - +

Cotidianul "Evenimentul Regional al Moldovei" vă prezintă în exclusivitate planurile autorităţilor pentru construirea de autostrăzi în regiunea de nord-est. În joc sunt trei rute: Bacău - Braşov, Ploieşti - Focşani - Siret şi Iaşi - Târgu Mureş, cu legături spre Albiţa sau Sculeni. Pentru primele două s-au identificat surse de finanţare integral sau parţial, în timp ce a treia a devenit istorie. Potrivit CNADR, Bacău - Braşov este propusă pentru fonduri europene în 2014 - 2020. O parte din autostrada Ploieşti - Siret a fost scoasă la concesiune întrucât se suprapune cu Autostrada Inelară a Mării Negre. Costurile ajung însă la 40 milioane euro/km. În timp ce politicienii moldoveni sunt experţi în desenat autostrăzi în funcţie de localizarea propriului electorat, oportunitatea autostrăzii Ploieşti - Siret rămâne nesprijinită politic. Din cei 440 km, mai trebuie identificată finanţare pentru 280 km. Actuala intenţie a CNADR este a finanţa autostrada după 2030

Autostrada Bacău - Braşov a fost propusă pentru a fi realizată cu fonduri europene în exerciţiul financiar 2014 - 2020. Reprezentanţii Departamentului pentru Proiecte şi Investiţii Străine au declarat, în exclusivitate pentru cotidianul "Evenimentul Regional al Moldovei", că autostrada va avea o lungime de 170 km, iar costurile de realizare ajung la 14 miliarde lei (3,2 miliarde euro). Potrivit directorului general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Neaga, o altă autostradă luată în calcul pentru regiunea Moldovei este Ploieşti - Siret (A7), care are o lungime de aproape 440 km. "Autostrada Târgu Mureş - Iaşi a fost inclusă în portofoliul de proiecte gestionate de către Ministerul Transporturilor, toate documentaţiile fiind predate către acest minister", a completat şeful CNADR.

Autostrada Ploieşti - Siret (A7), implementată din anul 2030
Una din variantele de autostradă care ar tranzita şi judeţul Iaşi este programată pentru implementare abia după anul 2030. "Autostrada Ploieşti - Buzău - Focşani - Suceava - Siret este inclusă în reţeaua centrală TEN-T", a precizat Neaga. Pentru un prim tronson al acestei autostrăzi, Ploieşti - Buzău - Focşani, cu o lungime de 142,3 km şi o valoare estimată de 25,4 miliarde lei (5,7 miliarde euro) a fost lansat în acest an anunţul de intenţie pentru concesionarea lucrărilor. "Pentru secţiunea Focşani - Roman, cu o lungime de 144 km, a fost elaborat studiul de prefezabilitate în 2004, secţiunea face parte din autostrada Ploieşti - Buzău - Bacău - Roman - Sculeni. Secţiunea Roman - Suceava - Siret are o lungime aproximativă de 150 km, iar până în prezent nu au fost identificate surse de finanţare pentru execuţia lucrărilor", a mai spus directorul CNADR.

O parte din traseul A7 se suprapune cu Autostrada Mării Negre
La nivel internaţional, România şi-a asumat angajamentul de a participa la construcţia Autostrăzii Inelare a Mării Negre (AIMN). AIMN va tranzita alte şase ţări (Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, Republica Moldova şi Bulgaria), iar lungimea pe teritoriul României este de 456 km (Giurgiu - Bucureşti - Ploieşti - Focşani - Albiţa). După cum se poate vedea, tronsonul Ploieşti - Buzău - Focşani apare atât în traseul A7 cât şi în traseul AIMN. Practic, pentru A7 a rămas de identificat sursa de finanţare pentru tronsonul Foşcani - Siret (294 km), dar fără 16 km întrucât aceştia se suprapun cu centura ocolitoare a Bacăului, a cărei construcţie în regim de autostradă va demara anul viitor. "Autostrada Focşani - Albiţa face parte din traseul AIMN şi are o lungime de 155 km şi o valoare estimată de 31,5 miliarde lei (7 miliarde euro, n.r.). Pentru această secţiune a fost elaborat studiul de prefezabilitate în 1999, iar, până la data prezentei, nu au fost identificate surse de finanţare pentru execuţia lucrărilor", a mai declarat şeful CNADR. În timp ce politicienii din Moldova se contrează pe diverse autostrăzi-himere şi greve parlamentare, niciunul nu a avut o iniţiativă pentru a sprijini autostrada Ploieşti - Siret în devansarea termenului de execuţie, cale rutieră care merge prin centrul Moldovei şi asigură acces egal al tuturor judeţelor. (Alex Andrei)

Autostrada Bacău - Braşov are o lungime de 170 km şi costuri estimate de la 3,2 miliarde euro. Şeful CNADR spune că a fost propusă pentru finanţare europeană în exerciţiul bugetar 2014 - 2020

Autostrada Ploieşti - Buzău - Focşani - Suceava - Siret are o lungime de 440 km. Primul tronson (Ploieşti - Focşani), de 142 km, a fost scos la concesiune întrucât se suprapune cu Autostrada Inelară a Mării Negre. Costurile ajung însă la 40 milioane euro/km

Proiectul autostrăzii Iaşi - Tg Mureş nu mai este de competenţa CNADR, documentaţiile fiind predate la Ministerul Transportului care nu a identificat surse de finanţare

 

 

Data publicarii: 12/11/2013
loading...
 
Comentarii

glumeproaste

Nov 13, 2013

40 mil.e/km?! bacau-brasov 3,2 mld.e?! lucrarile incep in 2030?! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) voi cititi aberatiile pe care le publicati?!

romeo

Nov 12, 2013

bai fratilor astia ne mint din '90 incoace cu autostrazi de cate ori sunt alegeri. au prins slabiciunea ca moldovenii pun botu' la toate prostiiile lor si inventeaza autostrazi ori de cate ori sunt alegeri. hai sa ne trezim odata fratilor si sa nu mai bagam in seama toate aberatiile politicienilor de orice culoare politica ar fi. nu va mai lasati mintiti toti politicienii sunt nesimtiti !

adrian

Nov 12, 2013

oameni buni cum sa construiesti autostrazi in moldova ( la ce sa le conectezi la munti)... prim data trebuie sa le faci in ardeal ca de-a colo vin bani ...nu de la rusia sau rep. moldova

Adauga comentariul tau
Nume:
E-mail:
Comentariu:
Security Code Imagine noua



Alte titluri din evenimentul > MOLDOVA > IASI

Ultima ora

CELE MAI CITITE STIRI

Veste URIAȘĂ: JUMĂTATE din POPULAŢIA din România trebuie să PRIMEASCĂ FOARTE MULTI  BANI de la stat

Veste URIAȘĂ: JUMĂTATE din POPULAŢIA din România trebuie să PRIMEASCĂ FOARTE MULTI BANI de la stat

 Lavinia Gheorghe, Sef Departament Managementul Riscurilor - Depozitarul Central,(...)
!!! LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 25  MARTIE

!!! LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 25 MARTIE

                         (...)
De ce a pierdut Klaus Iohannis CASA din Sibiu / MOTIVAREA  CURTII DE APEL

De ce a pierdut Klaus Iohannis CASA din Sibiu / MOTIVAREA CURTII DE APEL

 Curtea de Apel Pitești a publicat vineri motivarea deciziei prin care soții Iohannis(...)

 

editia online din 26.03.2017 - 21:54

Copyright © SC Ziarul Evenimentul SRL Iasi. In varianta tiparita, cotidianul Evenimentul are o arie de distributie care cuprinde 6 judete: Iasi, Bacau, Botosani, Neamt, Suceava si Vaslui

Statistici T5

Tel - 0232246000 | Fax - 0232246002
Orange - 0752266266
E-mail - contact@evenimentul.ro

Link exchange