Umbrărescu este cel mai bine plătit drumar
Dimensiune font:
UMB Spedition, controlată de Dorinel Umbrărescu, a încasat 583 milioane de lei, în 2014 * firma omului de afaceri băcăuan a lucrat, în ultimii ani, şi pe foarte multe drumuri din Moldova * următoarele două poziţii ale clasamentului sunt ocupate de firme străine – Altadi (Italia) şi Strabag (Austria)
Cele mai mari 30 de plăţi realizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), anul trecut, totalizează 3,5 miliarde de lei. Aproape 70% din bani au mers către companii cu acţionariat străin şi doar puţin peste 30% din această sumă a ajuns în buzunarele constructorilor cu acţionariat local, arată o analiză a zf.ro pe baza datelor transmise de CNADNR.
Top 3 companii profitabile
CNADNR a avut anul trecut un buget de 1,5 miliarde de euro, adică circa o cincime din întreaga piaţă locală a construcţiilor, fiind de altfel şi unul dintre cei mai importanţi furnizori de lucrări pentru constructori. Constructorul băcăuan Spedition UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a rămas cea mai bine plătită companie de către CNADNR, după ce a încasat circa 583 de milioane de lei pentru construcţia tronsonului Gilău-Nădăşelu de pe autostrada Transilvania sau pentru modernizarea unor drumuri naţionale precum DN29 Suceava-Botoşani sau DN1H Zalău-Aleşd.
Poziţia a doua în topul companiilor care au încasat cei mai mulţi bani de la CNADNR este ocupată de firma italiană Astaldi, care a primit puţin peste 400 de milioane de lei şi a lucrat la construcţia autostrăzilor Nădlac-Arad şi Orăştie-Sibiu, precum şi la reabilitarea DN 79 Arad-Oradea. Locul al treilea în topul celor mai bine plătiţi constructori este ocupat de societatea austriacă Strabag, care au încasat prin subsidiara Strabag AG peste 300 de milioane de lei pentru lucrări precum construcţia autostrăzii Deva-Orăştie sau reabilitarea DN 14 Sibiu-Mediaş-Sighişoara. De numele firmei se leagă şi lucrările făcut, în anii anteriori, la DN 17, care leagă Moldova de Ardeal.
Falimente răsunătoare
Dacă pentru unii 2014 a fost un an foarte bun, mulţi s-au confruntat cu probleme. Unele companii au intrat în insolvenţă, în timp ce, în cazul altora, patronii au fost arestaţi pentru diverse acuzaţii. Societăţile Tehnologica Radion, controlată de omul de afaceri Theodor Berna, sau Romstrade a lui Nelu Iordache, patronul de la Blue Air care concesionase aeroportul din Bacău, nu mai figurează în topul celor mai bine plătite companii, după ce au intrat în insolvenţă, iar antreprenorii care le deţin au fost arestaţi.
În Moldova, Dorinel Umbrărescu a avut contracte pentru lucrările de modernizare de pe DN18 care face legătura între Suceava şi Maramureş, şi a făcut lucrări pe DN29 Suceava-Botoşani. Firma lui s-a ocupat şi de deszăpezirea drumurilor din judeţul Botoşani, a reabilitat tronsonul de drum Bârlad- Bădeana, a câştigat lucrările de reabilitare a traseului Vaslui-Iaşi şi contractul de reabilitare a DN24 Vaslui.
Topul judeţelor cu cele mai mari salarii din Moldova
Ionuţ ŞERBAN
Dintre „regii asfaltului” din Moldova alături de Dorinel Umbrărescu, face parte şi Costel Căşuneanu, cel din urmă având mari probleme în justiţie. El este judecat în stare de libertate, după o condamnare definitivă cu suspendare. Magnatul băcăuan are firma de asfaltări şi deszăpeziri PA&CO International. În 25 iulie 2014, procurorii DNA l-au trimis în judecată în stare de libertate pentru că i-ar fi dat mita primarului Bacăului, Romeo Stavarache, ca să obţină lucrări publice în oraş.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau