Câte accidente trebuie să se producă astfel încât cei de la Drumuri să-şi facă treaba?
Dimensiune font:
Plângerile turiştilor, ale locuitorilor şi ale autorităţilor locale din staţiunea balneară Slănic Moldova continuă. În timp ce oamenii solicită refacerea drumului naţional 12 B, ce leagă localitatea de restul ţării, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi susţine că s-au început lucrările la tronsonul rutier distrus de calamităţi, doar că muncitorii nu au putut fi văzuţi deoarece au lucrat „sub pod, la anrocamente”. În timp ce constructorii s-au jucat de-a v-aţi ascunselea, iar reprezentanţii DRDP declarau că şi-au făcut treaba, în zonă s-a produs un accident rutier „din cauza condiţiilor de trafic”
Emitem pretenţii de a fi priviţi ca un popor ce se aliniază cu paşi repezi la normele de civilizaţie impuse de Uniunea Europeană (UE), suntem conduşi de un preşedinte care vorbeşte despre „România lucrului bine făcut”, însă primii care fac rabat de la calitatea lucrărilor sunt angajaţii sistemului bugetar. Acest lucru este dovedit de modalitatea în care se desfăşoară reabilitarea drumului naţional 12 B, care leagă staţiunea Slănic Moldova de Târgu Ocna, tronsonul fiind distrus de calamităţile care s-au abătut asupra Moldovei în urmă cu câteva luni.
Deoarece în urma căderilor masive de precipitaţii râul Slănic a ieşit din matcă, iar viitura puternică a rupt drumul în bucăţi, autorităţile locale au considerat că lucrările de reconstrucţie ale drumului ce duce spre una dintre cele mai cunoscute staţiuni balneare din regiunea de Nord-Est vor fi demarate fără întârziere. Avântul celor din Primăria Slănic Moldova s-a lovit însă de lentoarea angajaţilor din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, cărora le-a luat mult prea mult timp să se apuce de lucru, punând întârzierea pe seama procedurilor. „Noi trebuie să respectăm procedurile în ceea ce priveşte executarea lucrărilor la DN12B, pentru că nu vine primarul de la Slănic să dea cu subsemnatul la DNA dacă nu se face totul cum trebuie. Am desfăşurat o licitaţie, în teren s-a prezentat echipa de lucru, au fost aduse acolo peste 1.000 de mc de piatră”, a declarat Ovidiu Laicu, şeful DRDP Iaşi.
Citeşte şi Bătuţi de soartă şi de birocraţia tehnocrată
„Cârpeli cu piatră şi balast“
Între declaraţiile şefului de la drumuri şi cele constatate la faţa locului există însă o mare discrepanţă, dat fiind că „lucrările” lui Laicu sunt catalogate de locuitorii staţiunii drept „cârpeli”. „Sunt trei locuri în care trebuie să se execute lucrări. În prima zonă afectată s-au făcut nişte cârpeli cu piatră şi balast, în cea de-a doua zonă s-au înlăturat doar parapeţii, iar în cea de-a treia nu s-a făcut nimic”, declară primarul Gheorghe Baciu. Mai mult, există zvonuri potrivit cărora una din cele trei porţiuni afectate nu va fi refăcută prin Direcţie, ci va cădea în sarcina Transgaz, deoarece pe sub drum există o conductă de-a acestora.
La toate problemele se adaugă şi nemulţumirea oamenilor în ceea ce priveşte tergiversarea lucrărilor, deoarece pe drumul naţional 12 B s-au cărat câteva maşini cu piatră, dar muncitorii au întârziat să apară până acum câteva zile. Modul în care Laicu a explicat lipsa acestora din teren depăşeşte însă imaginaţia oricui: „Noi am avut oameni trimişi în teren, dar au lucrat la anrocamente, sub pod, şi nu au fost văzuţi”, a explicat şeful de la drumuri. Astfel, putem concluziona că muncitorii care trebuie să reconsolideze tronsoanele de drum afectate sunt asemeni celor şapte pitici, care intră dimineaţa sub pod şi mai ies târziu în noapte, în timp ce şeful de şantier este o Alba ca Zăpada care-i aşteaptă cu condica în mână. Anca BURNICHE
* * *
Zilnic autorităţile de la Slănic Moldova primesc plângeri cu privire la starea DN 12B, iar recent, într-una din zonele afectate de calamităţi, a avut loc şi un accident rutier.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau