Câţi bani au făcut firmele de IT din Iaşi

default

Dimensiune font:

| 14-09-2017 12:45

În noul clasament al Camerei de Comerţ şi Industrie cu date aferente anului trecut au fost incluse şi 160 de companii din domeniul IT&C şi Cercetare-Dezvoltare * o analiză a situaţiei acestor firme arată câteva modificări importante * totodată, ieri, unul dintre „veteranii“ acestui domeniu a sărbătorit zece ani de existenţă în capitala Moldovei anunţând noi joburi şi planuri de extindere

Unul dintre cele mai efervescente domenii din noul top al Camerei de Comerţ şi Industrie este cel dedicat firmelor din domeniul tehnologiei informaţiei, cercetării şi dezvoltării. În ierarhizarea companiilor au fost luaţi în calcul indicatori precum cifra de afaceri netă, profitul din exploatare, rata profitului din exploatare, eficienţa utilizării resurselor umane şi eficienţa utilizării capitalului angajat.

Astfel, la capitolul „fabricarea calculatoarelor şi a echipamentelor periferice“, cel mai mare punctaj la categoria microîntreprinderi a revenit societăţii I.Q. Plus SRL (2,13 puncte). Societatea a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 4,2 milioane de lei şi un profit net de 123.593 lei, neavând niciun angajat raportat. Una dintre companiile active cu „activităţi de editare a altor produse software“ este Geminis Cad Systems SRL (1,51 puncte). Firma a avut în 2016 afaceri de peste 19 milioane de lei şi un profit net de 4,4 milioane de lei. La categoria „activităţi de telecomunicaţii prin reţele cu cablu“, Tec Telecom SRL apare ca întreprindere mijlocie, iar anul trecut a avut o cifră de afaceri de peste 16,8 milioane de lei, cu un profit net de 1,1 milioane de lei. La aceeaşi categorie, societatea Foality SRL a avut afaceri de peste 34,4 milioane de lei şi un câştig de 619.813 lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor.

Pe de altă parte, societatea Mobilis SRL a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 5,6 milioane de lei şi un profit de aproape 80.000 de lei. Societatea Paytel SRL, care are ca domeniu de activitate „alte activităţi de comunicaţii“, a derulat anul trecut afaceri de peste 18,4 milioane de lei, iar profitul a depăşit 11,1 milioane de lei, cu doar 10 angajaţi.

Bani din soft la comandă

Cele mai active firme sunt cele care au ca domeniu de activitate „realizarea softului la comandă“. Astfel, singura întreprindere mare de la acest capitol este Amazon Development Center SRL, care a avut, în 2016, 566 de salariaţi. Cifra de afaceri a depăşit 107 milioane de lei, iar profitul a depăşit 48,5 milioane de lei. Printre întreprinderile mijlocii cu acest domeniu de activitate se află Centric It Solutions, cu 211 de angajaţi, care a avut afaceri de peste 38 milioane de lei şi câştig de 6,4 milioane de lei. Aproape 30 de milioane de lei a raportat ca cifră de afaceri şi Mind Software SRL, având în jur de 210 angajaţi.

Pe de altă parte, pe lista companiile care au ca domeniu de activitate „consultanţă în tehnologia informaţiei“ se află la întreprinderi mijlocii şi Thinslices Development SRL, care a avut afaceri de peste 10 milioane de lei şi un profit de peste 845.000 de lei. O altă companie este Beenear SRL, care cu 104 salariaţi a raportat o cifră de afaceri de peste 11 milioane de lei şi un profit de 1,9 milioane de lei. La categoria întreprinderi mici, Cenit SRL a raportat afaceri de 12,4 milioane de lei şi câştig de 1,8 milioane, cu doar 36 de salariaţi.

Cu domeniu de activitate „activităţi de management al mijloacelor de calcul“, E-On Business Services Iaşi este una dintre cele mai puternice companii mijlocii, având o cifră de afaceri de peste 102 milioane de lei, dar un profit de doar 1,9 milioane de lei, indicatori realizaţi cu doar 66 de salariaţi. Anul trecut, Ness România a avut afaceri de peste 55 de milioane de lei şi un câştig de peste 10 milioane de lei, cu aproape 300 de salariaţi. Unul dintre cei mai mari angajatori din acest domeniu, SCC Services România SRL, a avut anul trecut 925 de angajaţi, iar afacerile au fost de peste 71 de milioane de lei, cu un profit de 3,1 milioane de lei.

10 ani de Endava

Pe de altă parte, o companie care are punct de lucru în Iaşi, dar nu şi sediul social aici, Endava, a aniversat ieri un deceniu de existenţă în capitala Moldovei. Astfel, unul dintre cei mai importanţi angajatori din Iaşi a deschis un al doilea sediu modern de 2000 mp într-una din clădirile United Business Center din centrul oraşului. Noua clădire, ocupată integral de Endava poate acomoda până la 200 de oameni. În prezent, compania are în Iaşi 430 de angajaţi şi intenţionează recrutarea a peste 70 de specialişti IT până la sfârşitul anului. „Endava a deschis centrul de livrare din Iaşi în 2007, fiind printre primele companii de IT din afara Iaşiului care a avut încredere în capacitatea şcolii şi inginerilor talentaţi de aici“, transmit oficialii companiei.

La deschiderea noilor birouri a luat parte şi John Cotterell, CEO Endava: „Ne concentrăm pe a contribui la succesul clienţilor noştri şi a crea condiţiile pentru ca oamenii noştri să se dezvolte şi să-şi atingă potenţialul. Cultura noastră reprezintă un factor cheie în performanţa financiară a companiei şi ne situăm pe o traiectorie de creştere la nivel internaţional, cât şi pe pieţele locale. Evoluţia Endava la nivel de grup ne permite să creăm oportunităţi de carieră atractive pentru angajaţii noştri. Ceea ce ne dorim cel mai mult este să creăm experienţe excepţionale şi un mediu pozitiv pentru oamenii din echipele noastre“.

Astfel, compania caută specialişti în Java, .NET, Mobile şi testare. Clienţii pentru care specialiştii Endava Iaşi derulează proiecte IT sunt companii de top din industrii ca cea financiara, asigurări, telecomunicaţii, media şi tehnologie, dar şi retail. În prezent Endava are peste 2.300 de angajaţi în România în sediile din Cluj, Bucureşti, Piteşti, Iaşi, Cluj şi Târgu-Mureş. În ultimul an, Endava a avut o creştere de peste 20% a numărului de angajaţi, iar într-un top al companiilor de software din România publicat recent de Ziarul Financiar, Endava este pe poziţia 3 după cifra de afaceri. La nivel mondial, Endava are peste 3.900 de angajaţi în America de Nord, Europa de Vest şi centre de livrare din România, Moldova, Macedonia, Serbia, Bulgaria şi Columbia.

 

Din cele 18.400 de firme din Iaşi care au depus bilanţul pe 2016, peste 2.660 au îndeplinit criteriile impuse de Camera de Comerţ şi Industrie şi au intrat în topul companiilor. Cifra de afaceri a celor 2.664 de firme a ajuns, în 2016, la 15,6 miliarde de lei, cu un total de 57.738 de salariaţi.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei