1 firme  (1)

Dimensiune font:

Câţi bani au făcut firmele de IT din Iaşi

| 14-09-2017 12:45

În noul clasament al Camerei de Comerţ şi Industrie cu date aferente anului trecut au fost incluse şi 160 de companii din domeniul IT&C şi Cercetare-Dezvoltare * o analiză a situaţiei acestor firme arată câteva modificări importante * totodată, ieri, unul dintre „veteranii“ acestui domeniu a sărbătorit zece ani de existenţă în capitala Moldovei anunţând noi joburi şi planuri de extindere

Unul dintre cele mai efervescente domenii din noul top al Camerei de Comerţ şi Industrie este cel dedicat firmelor din domeniul tehnologiei informaţiei, cercetării şi dezvoltării. În ierarhizarea companiilor au fost luaţi în calcul indicatori precum cifra de afaceri netă, profitul din exploatare, rata profitului din exploatare, eficienţa utilizării resurselor umane şi eficienţa utilizării capitalului angajat.

Astfel, la capitolul „fabricarea calculatoarelor şi a echipamentelor periferice“, cel mai mare punctaj la categoria microîntreprinderi a revenit societăţii I.Q. Plus SRL (2,13 puncte). Societatea a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 4,2 milioane de lei şi un profit net de 123.593 lei, neavând niciun angajat raportat. Una dintre companiile active cu „activităţi de editare a altor produse software“ este Geminis Cad Systems SRL (1,51 puncte). Firma a avut în 2016 afaceri de peste 19 milioane de lei şi un profit net de 4,4 milioane de lei. La categoria „activităţi de telecomunicaţii prin reţele cu cablu“, Tec Telecom SRL apare ca întreprindere mijlocie, iar anul trecut a avut o cifră de afaceri de peste 16,8 milioane de lei, cu un profit net de 1,1 milioane de lei. La aceeaşi categorie, societatea Foality SRL a avut afaceri de peste 34,4 milioane de lei şi un câştig de 619.813 lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor.

Pe de altă parte, societatea Mobilis SRL a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 5,6 milioane de lei şi un profit de aproape 80.000 de lei. Societatea Paytel SRL, care are ca domeniu de activitate „alte activităţi de comunicaţii“, a derulat anul trecut afaceri de peste 18,4 milioane de lei, iar profitul a depăşit 11,1 milioane de lei, cu doar 10 angajaţi.

Bani din soft la comandă

Cele mai active firme sunt cele care au ca domeniu de activitate „realizarea softului la comandă“. Astfel, singura întreprindere mare de la acest capitol este Amazon Development Center SRL, care a avut, în 2016, 566 de salariaţi. Cifra de afaceri a depăşit 107 milioane de lei, iar profitul a depăşit 48,5 milioane de lei. Printre întreprinderile mijlocii cu acest domeniu de activitate se află Centric It Solutions, cu 211 de angajaţi, care a avut afaceri de peste 38 milioane de lei şi câştig de 6,4 milioane de lei. Aproape 30 de milioane de lei a raportat ca cifră de afaceri şi Mind Software SRL, având în jur de 210 angajaţi.

Pe de altă parte, pe lista companiile care au ca domeniu de activitate „consultanţă în tehnologia informaţiei“ se află la întreprinderi mijlocii şi Thinslices Development SRL, care a avut afaceri de peste 10 milioane de lei şi un profit de peste 845.000 de lei. O altă companie este Beenear SRL, care cu 104 salariaţi a raportat o cifră de afaceri de peste 11 milioane de lei şi un profit de 1,9 milioane de lei. La categoria întreprinderi mici, Cenit SRL a raportat afaceri de 12,4 milioane de lei şi câştig de 1,8 milioane, cu doar 36 de salariaţi.

Cu domeniu de activitate „activităţi de management al mijloacelor de calcul“, E-On Business Services Iaşi este una dintre cele mai puternice companii mijlocii, având o cifră de afaceri de peste 102 milioane de lei, dar un profit de doar 1,9 milioane de lei, indicatori realizaţi cu doar 66 de salariaţi. Anul trecut, Ness România a avut afaceri de peste 55 de milioane de lei şi un câştig de peste 10 milioane de lei, cu aproape 300 de salariaţi. Unul dintre cei mai mari angajatori din acest domeniu, SCC Services România SRL, a avut anul trecut 925 de angajaţi, iar afacerile au fost de peste 71 de milioane de lei, cu un profit de 3,1 milioane de lei.

10 ani de Endava

Pe de altă parte, o companie care are punct de lucru în Iaşi, dar nu şi sediul social aici, Endava, a aniversat ieri un deceniu de existenţă în capitala Moldovei. Astfel, unul dintre cei mai importanţi angajatori din Iaşi a deschis un al doilea sediu modern de 2000 mp într-una din clădirile United Business Center din centrul oraşului. Noua clădire, ocupată integral de Endava poate acomoda până la 200 de oameni. În prezent, compania are în Iaşi 430 de angajaţi şi intenţionează recrutarea a peste 70 de specialişti IT până la sfârşitul anului. „Endava a deschis centrul de livrare din Iaşi în 2007, fiind printre primele companii de IT din afara Iaşiului care a avut încredere în capacitatea şcolii şi inginerilor talentaţi de aici“, transmit oficialii companiei.

La deschiderea noilor birouri a luat parte şi John Cotterell, CEO Endava: „Ne concentrăm pe a contribui la succesul clienţilor noştri şi a crea condiţiile pentru ca oamenii noştri să se dezvolte şi să-şi atingă potenţialul. Cultura noastră reprezintă un factor cheie în performanţa financiară a companiei şi ne situăm pe o traiectorie de creştere la nivel internaţional, cât şi pe pieţele locale. Evoluţia Endava la nivel de grup ne permite să creăm oportunităţi de carieră atractive pentru angajaţii noştri. Ceea ce ne dorim cel mai mult este să creăm experienţe excepţionale şi un mediu pozitiv pentru oamenii din echipele noastre“.

Astfel, compania caută specialişti în Java, .NET, Mobile şi testare. Clienţii pentru care specialiştii Endava Iaşi derulează proiecte IT sunt companii de top din industrii ca cea financiara, asigurări, telecomunicaţii, media şi tehnologie, dar şi retail. În prezent Endava are peste 2.300 de angajaţi în România în sediile din Cluj, Bucureşti, Piteşti, Iaşi, Cluj şi Târgu-Mureş. În ultimul an, Endava a avut o creştere de peste 20% a numărului de angajaţi, iar într-un top al companiilor de software din România publicat recent de Ziarul Financiar, Endava este pe poziţia 3 după cifra de afaceri. La nivel mondial, Endava are peste 3.900 de angajaţi în America de Nord, Europa de Vest şi centre de livrare din România, Moldova, Macedonia, Serbia, Bulgaria şi Columbia.

 

Din cele 18.400 de firme din Iaşi care au depus bilanţul pe 2016, peste 2.660 au îndeplinit criteriile impuse de Camera de Comerţ şi Industrie şi au intrat în topul companiilor. Cifra de afaceri a celor 2.664 de firme a ajuns, în 2016, la 15,6 miliarde de lei, cu un total de 57.738 de salariaţi.

 

ULTIMA ORA

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agro - industrială, (tip “ferm[ creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice – Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 379.562 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață lei – fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 306.153 2 – Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 78.300 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 54.527 Licitațiile vor avea loc în data de 08,15,22 și 29.06.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA – pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar decshis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE LD Expert Grup IPURL, lichidatorul judiciar al SC Kat Company SRL, Iaşi, str Eternitate, nr. 84, bl. Z2-1, sc. C, et. 4, ap. 4, jud. Iaşi, în temeiul Legii 85/2006, vinde prin licitaţie publică, următoarele bunuri: Imobile situate în sat Agapia, com. Agapia, jud Neamţ, în bloc: 1. Teren arabil cu suprafaţă S = 1.892 mp, situat în extravilanul comunei Agapia, punct Molizi, jud. Neamţ, înscris în cartea funciară nr. 451/N a localitătii Agapia cu nr. cadastral 524; 2. Teren arabil cu suprafaţa S = 3.275 mp, situat în extravilanul comunei Agapia, punct Molizi, jud. Neamţ, înscris în cartea funciară nr. 448/N a localitătii Agapia cu nr. cadastral 501; 3. Imobil situat în intravilanul satului Agapia, jud Neamţ, compus din: - teren categorie folosinţă “curţi-construcţii” în S = 1.199 mp, parcela 1CC - construcţia cu destinaţia de pensiune turistică S+P+1E+M cu Sconstruită = 347,28 mp şi Suprafaţă construită desfăşurată = 1.389,12 mp - teren categoria de folosinţă “arabil” în suprafaţă de 1.482 mp, parcela 2A Preţ - 2.307.960 lei . Imobile situate în sat Dancu, com Holboca, jud Iaşi, în bloc: 1. Teren intravilan în suprafaţă de 3.400 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1 pe care sunt amplasate construcţiile C1, C2, C3 şi C4, alcătuit din: - parcela 1(417) de categorie de folosinţă „curţi – construcţii” în suprafaţă de 628 mp, pe care sunt amplasate construcţiile C1, C2 şi C3; - parcela 2/1(418/1) de categorie de folosinţă „arabil” în suprafaţă de 2.314 mp., pe care se află construcţia C4; - parcela 3(416) de categorie de folosinţă „vie” în suprafaţă de 458 mp; 2. Construcţia C1 – spaţiu comercial D+P+1E, cu Sc la sol = 81,83 mp, supprafaţă utilă 141,01 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1-C1. 3. Rampă C2 cu suprafaţa construită la sol Sc = 19,84 mp, nr. cad. 802/1-C2; 4. Hală C3 - depozit, cu Sc la sol = 198,96 mp, Sutilă = 264,06 mp, CF 60579, nr. cad. 802/A-C3. 5. Casă C4 – locuinţă P+1E, cu suprafaţă construită la sol Sc = 81,40 mp, Sutilă 83,81 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1-C4 Preţ - 822.924 lei. Licitaţiile vor avea loc pe 18.05.2018, 31.05.2018, 15.06.2018 orele 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Cronicar Mustea, nr. 17, parter, ap. 12, jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: dovada achitării taxei de participare de 1.000 lei, dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei, dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei; actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila.Taxele se vor achita în contul RO 87 BTRL 0240 1202 8795 78XX deschis pe numele debitoarei SC KAT COMPANY SRL la Banca Transilvania - sucursala Iaşi. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Cronicar Mustea, nr. 17, parter, ap. 12, jud. Iaşim cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei, pânã la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 30 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra imobilelor scoase la vânzare se va adresa lichidatorului judiciar. Informaţii lichidator judiciar telefon 0232/235508.
Ghid ANAF pentru casele de marcat cu jurnal electronic. Cum se ia numărul unic de identificare. Cum e la taxi
20/06/2018 20:32

  Sursa imagine   Flickr Firmele care vor fi obligate să folosească noile case de marcat cu jurnal electronic au acum la dispozitie un ghid realizat de Agentia Natională de Admini ...

Let`s Start Up
20/06/2018 20:00
LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE -20 Iunie 2018
20/06/2018 10:15

                      Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand D ...

„România nu mai are nevoie de mutaţii fiscale majore”
19/06/2018 00:00

* Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi a organizat a cincea ediţie a Atelierelor de Know How - conferinţa cu tema „Noutăţi, tendinţe şi provocări pentru mediul de afaceri local” * „Rom ...

 

Peste 1.100 de firme ieşene au fost radiate în primele luni ale anului
18/06/2018 00:00

* la Iaşi, de la inceputul anului in curs şi pană la inceputul lunii mai, in evidenţele Oficiului Registrului Comerţului figurau 1.618 societăţi nou infiinţate, dintre care 1.038 societăţi cu răspund ...

Heisterkamp Transport România și-a deschis punct de lucru la Iași
17/06/2018 18:25

O importantă companie olandeză din domeniul transporturilor care activează de mai bine de 100 de ani pe piata internatională si de 3 ani in Romania, avand sediul central la Cluj-Napoca a inceput să isi dez ...

 MARVICON este o companie de expediții și transporturi,
17/06/2018 07:45

   MARVICON este o companie de expeditii si transporturi, care a fost infiintata in 2015, la Oradea, ca urmare a unei investitii de capital privat belgian. Este, de asemenea, parte a grupului BE- ...

ANAF a publicat LISTA NEAGRĂ a datornicilor: vezi dacă te regăsești între cei 11.000 de restanțieri
16/06/2018 09:22

 Ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a dat ordin celor de la ANAF să publice lista neagră a datornicilor din Romania, iar inspectorii s-au executat.   Peste 11.000 de persoane fizice, cu dato ...

Deranjul prevestit de creşterea economică
16/06/2018 00:00

Într-o analiză recentă făcută activităţii de guvernare, pornind de la datele oferite de Institutul Naţional de Statistică, premierul Viorica Dăncilă a afirmat că măsurile luate pană acum de c ...

Cea mai mare fermă de suine din ţară, inaugurată în comuna Ion Neculce
12/06/2018 00:00

Săptămana trecută, in comuna Ion Neculce a fost inaugurată cea mai mare fermă de suine din ţară, infiinţată de o companie cu capital sută la sută romanesc şi care se află in judeţul Iaşi. Investi ...