1 firme  (1)

Dimensiune font:

Câţi bani au făcut firmele de IT din Iaşi

| 14-09-2017 12:45

În noul clasament al Camerei de Comerţ şi Industrie cu date aferente anului trecut au fost incluse şi 160 de companii din domeniul IT&C şi Cercetare-Dezvoltare * o analiză a situaţiei acestor firme arată câteva modificări importante * totodată, ieri, unul dintre „veteranii“ acestui domeniu a sărbătorit zece ani de existenţă în capitala Moldovei anunţând noi joburi şi planuri de extindere

Unul dintre cele mai efervescente domenii din noul top al Camerei de Comerţ şi Industrie este cel dedicat firmelor din domeniul tehnologiei informaţiei, cercetării şi dezvoltării. În ierarhizarea companiilor au fost luaţi în calcul indicatori precum cifra de afaceri netă, profitul din exploatare, rata profitului din exploatare, eficienţa utilizării resurselor umane şi eficienţa utilizării capitalului angajat.

Astfel, la capitolul „fabricarea calculatoarelor şi a echipamentelor periferice“, cel mai mare punctaj la categoria microîntreprinderi a revenit societăţii I.Q. Plus SRL (2,13 puncte). Societatea a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 4,2 milioane de lei şi un profit net de 123.593 lei, neavând niciun angajat raportat. Una dintre companiile active cu „activităţi de editare a altor produse software“ este Geminis Cad Systems SRL (1,51 puncte). Firma a avut în 2016 afaceri de peste 19 milioane de lei şi un profit net de 4,4 milioane de lei. La categoria „activităţi de telecomunicaţii prin reţele cu cablu“, Tec Telecom SRL apare ca întreprindere mijlocie, iar anul trecut a avut o cifră de afaceri de peste 16,8 milioane de lei, cu un profit net de 1,1 milioane de lei. La aceeaşi categorie, societatea Foality SRL a avut afaceri de peste 34,4 milioane de lei şi un câştig de 619.813 lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor.

Pe de altă parte, societatea Mobilis SRL a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 5,6 milioane de lei şi un profit de aproape 80.000 de lei. Societatea Paytel SRL, care are ca domeniu de activitate „alte activităţi de comunicaţii“, a derulat anul trecut afaceri de peste 18,4 milioane de lei, iar profitul a depăşit 11,1 milioane de lei, cu doar 10 angajaţi.

Bani din soft la comandă

Cele mai active firme sunt cele care au ca domeniu de activitate „realizarea softului la comandă“. Astfel, singura întreprindere mare de la acest capitol este Amazon Development Center SRL, care a avut, în 2016, 566 de salariaţi. Cifra de afaceri a depăşit 107 milioane de lei, iar profitul a depăşit 48,5 milioane de lei. Printre întreprinderile mijlocii cu acest domeniu de activitate se află Centric It Solutions, cu 211 de angajaţi, care a avut afaceri de peste 38 milioane de lei şi câştig de 6,4 milioane de lei. Aproape 30 de milioane de lei a raportat ca cifră de afaceri şi Mind Software SRL, având în jur de 210 angajaţi.

Pe de altă parte, pe lista companiile care au ca domeniu de activitate „consultanţă în tehnologia informaţiei“ se află la întreprinderi mijlocii şi Thinslices Development SRL, care a avut afaceri de peste 10 milioane de lei şi un profit de peste 845.000 de lei. O altă companie este Beenear SRL, care cu 104 salariaţi a raportat o cifră de afaceri de peste 11 milioane de lei şi un profit de 1,9 milioane de lei. La categoria întreprinderi mici, Cenit SRL a raportat afaceri de 12,4 milioane de lei şi câştig de 1,8 milioane, cu doar 36 de salariaţi.

Cu domeniu de activitate „activităţi de management al mijloacelor de calcul“, E-On Business Services Iaşi este una dintre cele mai puternice companii mijlocii, având o cifră de afaceri de peste 102 milioane de lei, dar un profit de doar 1,9 milioane de lei, indicatori realizaţi cu doar 66 de salariaţi. Anul trecut, Ness România a avut afaceri de peste 55 de milioane de lei şi un câştig de peste 10 milioane de lei, cu aproape 300 de salariaţi. Unul dintre cei mai mari angajatori din acest domeniu, SCC Services România SRL, a avut anul trecut 925 de angajaţi, iar afacerile au fost de peste 71 de milioane de lei, cu un profit de 3,1 milioane de lei.

10 ani de Endava

Pe de altă parte, o companie care are punct de lucru în Iaşi, dar nu şi sediul social aici, Endava, a aniversat ieri un deceniu de existenţă în capitala Moldovei. Astfel, unul dintre cei mai importanţi angajatori din Iaşi a deschis un al doilea sediu modern de 2000 mp într-una din clădirile United Business Center din centrul oraşului. Noua clădire, ocupată integral de Endava poate acomoda până la 200 de oameni. În prezent, compania are în Iaşi 430 de angajaţi şi intenţionează recrutarea a peste 70 de specialişti IT până la sfârşitul anului. „Endava a deschis centrul de livrare din Iaşi în 2007, fiind printre primele companii de IT din afara Iaşiului care a avut încredere în capacitatea şcolii şi inginerilor talentaţi de aici“, transmit oficialii companiei.

La deschiderea noilor birouri a luat parte şi John Cotterell, CEO Endava: „Ne concentrăm pe a contribui la succesul clienţilor noştri şi a crea condiţiile pentru ca oamenii noştri să se dezvolte şi să-şi atingă potenţialul. Cultura noastră reprezintă un factor cheie în performanţa financiară a companiei şi ne situăm pe o traiectorie de creştere la nivel internaţional, cât şi pe pieţele locale. Evoluţia Endava la nivel de grup ne permite să creăm oportunităţi de carieră atractive pentru angajaţii noştri. Ceea ce ne dorim cel mai mult este să creăm experienţe excepţionale şi un mediu pozitiv pentru oamenii din echipele noastre“.

Astfel, compania caută specialişti în Java, .NET, Mobile şi testare. Clienţii pentru care specialiştii Endava Iaşi derulează proiecte IT sunt companii de top din industrii ca cea financiara, asigurări, telecomunicaţii, media şi tehnologie, dar şi retail. În prezent Endava are peste 2.300 de angajaţi în România în sediile din Cluj, Bucureşti, Piteşti, Iaşi, Cluj şi Târgu-Mureş. În ultimul an, Endava a avut o creştere de peste 20% a numărului de angajaţi, iar într-un top al companiilor de software din România publicat recent de Ziarul Financiar, Endava este pe poziţia 3 după cifra de afaceri. La nivel mondial, Endava are peste 3.900 de angajaţi în America de Nord, Europa de Vest şi centre de livrare din România, Moldova, Macedonia, Serbia, Bulgaria şi Columbia.

 

Din cele 18.400 de firme din Iaşi care au depus bilanţul pe 2016, peste 2.660 au îndeplinit criteriile impuse de Camera de Comerţ şi Industrie şi au intrat în topul companiilor. Cifra de afaceri a celor 2.664 de firme a ajuns, în 2016, la 15,6 miliarde de lei, cu un total de 57.738 de salariaţi.

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

PUBLICAŢIE DE VANZARE SC Avrasop SRL, cu sediul social în mun. Iaşi, bd. Independenţei, nr. 4-6, ap.cam 8, înregistrată la ORC Iaşi sub nr. J22/284/2005, CUI 17192970, prin lichidator judiciar Rodafis IPURL cu sediul în mun. Iaşi, str. Străpungere Silvestru, nr. 48 A, anunţă vânzarea prin licitaţie publică cu strigare a bunurile mobile: Plug cu brazde PP3 – 701 lei; Grapa cu discuri – 1696 lei; Tăvălugi - 841 lei; Cisternă 3,6 to –1682 lei (prţturi fără TVA). Preţurile de pornire reprezintă 35% din preţurile de evaluare. Valorificarea activelor prin licitaţie publică deschisă cu strigare va avea loc la data de 23.01.2018, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar. Pentru bunurile neadjudecate, licitaţia se va repeta în ziua de 30.01.2018, aceeaşi locaţie şi oră, aceleaşi preţuri de pornire. Condiţiile de participare la licitaţie sunt conţinute în Caietul de sarcini. Caietul de sarcini, în valoare de 50 lei, se achiziţionează de la sediul lichidatorului, unde se depune şi documentaţia de participare la licitaţie, în original, până în preziua licitaţiei, orele 13.00. Garanţia de participare este de 30% din suma reprezentând preţul de pornire şi va putea fi plătită în contul nr. RO80BUCU1032235332633RON deschis la Alpha Bank Iaşi pe numele debitorului. Prezentul anunţ constituie şi notificare către creditori, debitor şi orice persoană fizică sau juridică interesată în cauză. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare au obligaţia, sub rezerva sancţiuni decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data licitaţiei. Informaţii suplimentare la tel/fax 0232/273948, e-mail: rodafis@gmail.com
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Mun. Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, Jud. Iaşi, în calitate de lichidator judiciar al societăţii debitoare CIB S.A, desemnat prin Sentinţa nr. 1061/F/10.12.2013, pronunțată de Tribunalul Vaslui, Secţia Civilă, în dosarul nr. 529/89/2012, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilităţii, organizează licitaţie publică, competitivă, cu strigare, în data de 05.03.2018, ora 13:00, pentru valorificarea următoarelor bunuri mobile: Denumirea bunului mobil – Buc. – Preţ de pornire a licitaţiei (EUR, fără TVA) Cântar platformă tip plp low profile 100x100 cm – 1 – 342, 90 Spălător cisme – 1 – 663, 30 Kutter KILIA 125 l Express – 1 – 9.500, 85 Instalaţie saramură Bonner – 1 – 727, 65 Maşină de ambalat sub vid Favola şi Unica – 2 – 2.263, 95 Autoutilitară Ford Tranzit – 1 – 2.610, 00 Autoturism Dacia Logan – 1 – 855, 00 Autoturism Daewoo Matiz – 1 – 270, 90 În cazul în care la licitaţia din 05.03.20108, nu se va reuși valorificarea bunurilor mobile aparţinând debitoarei, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii pe 19.03.2018 și 02.04.2018, ora 13:00, la sediul lichidatorului judiciar din Bârlad, Str. Gen. Năumescu, nr. 5, bl. E, sc. A, parter, Jud. Vaslui. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare, au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 04.03.2018, 18.05.2018, respectiv 01.04.2018, ora 12:00, la sediul lichidatorului judiciar. În conformitate cu prevederile art. 53, din Legea nr. 85/2006, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii. Modalitatea de valorificare a activelor este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform Regulamentului de valorificare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 21.12.2017 şi hotărârilor luate în cadrul acestei adunări. Pasul de licitaţie stabilit este de 5% din preţul de pornire al licitaţiei, conform Regulamentului de valorificare aprobat în ședința Adunării Creditorilor din data de 21.12.2017. Garanţia de participare la licitaţie este în valoare de 10% din preţul de pornire a licitatiei, pentru fiecare activ în parte, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei CIB S.A., nr: RO23BUCU1032235340043RON, deschis la Alpha Bank, suc. Iași. Garanţia de participare va fi depusă în lei la cursul BNR din data plăţii. În cazul câştigării licitaţiei garanţia se constituie avans, iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi ataşată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitaţie publică. Detaliile privind documentaţia necesară în vederea participării la licitaţia publică şi modul de organizare a licitaţiei, precum şi descrierea bunurilor mobile supuse procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare şi de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul lichidatorului judiciar. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietului de sarcini este de 300 lei, fără TVA, plătibili în contul lichidatorului judiciar, nr.: RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi sau în numerar la sediul lichidatorului judiciar din Bârlad, sau Iași. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Bârlad sau din Iași, pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, la tel: 0721503737, 0733683702, mail: euro.cont@yahoo.com, vanzari@lrj.ro.
 Euro își continuă parcursul ascendent
20/02/2018 20:08

Usoară crestere a aversiunii fată de risc, care se manifesta la nivel regional, evolutie indusă de revenirea pe „rosu” a marilor burse, a produs aprecierea principalelor valute. Cursul euro se i ...

Guvernul s-a razgandit. Nu mai obliga firmele sa angajeze un expert in egalitate de sanse
20/02/2018 13:26

 Guvernul Dancila s-a razgandit. Dupa ce anuntase ca firmele de stat si cele private cu peste 50 de angajati sunt obligate sa angajeze un expert in egalitate de sanse, acum a renuntat la aceasta idee. I ...

Situație DRAMATICĂ pentru românii cu credite în lei: Indicele ROBOR a atins cel MAI MARE nivel din decembrie 2017
20/02/2018 11:28

Indicele Robor la 3 luni, in funcţie de care sunt calculate dobanzile la majoritatea creditelor in lei, a crescut la 2,09%, cel mai mare nivel din decembrie 2017, potrivit datelor publicate marţi de Banca Na ...

Guvernul lovește din nou: Românii, impozitați în funcție de evoluţia pieţei imobiliare
20/02/2018 07:42

Guvernul lucrează la o modificare a Codului Fiscal care prevede că, incepand cu anul 2018, impozitarea clădirilor nerezidentiale aflate in propritatea persoanelor fizice sau juridice va fi realizată exclusi ...

Ordonanta pentru angajatii part-time ii bulverseaza pe patroni: Costuri mai mari si probleme cu contractele, pentru ca se aplica retroactiv
20/02/2018 07:26

 Revolutia fiscala, intrata in vigoare la inceputul acestui an, a afectat grav salariatii part-time, unii dintre ei ajungand chiar in situatia in care sa fie nevoiti sa vina cu bani de acasa pentru a-si pl ...

 Euro urcă încet spre 4,66 lei
14/02/2018 19:37

Evolutia depreciativă a monedelor emergente, conturată la nivelul intregii regiuni, si-a pus amprenta asupra leului, care a continuat să se deprecieze fată de euro Cursul monedei unice a urcat de la 4,6572 ...

 PSD depreciază din nou leul
13/02/2018 18:43

Lupta la baionetă pe care a declanşat-o PSD, cu sprijinul ALDE şi UDMR, contra DNA, a neliniştit investitorii. Se adaugă revoluţiile fiscale populiste, care au adancit deficitele de cont curent şi comerc ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 09. FEBRUARIE 2018
09/02/2018 17:40

   Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONA ...

 De ce să alegem ofertele turistice early booking
06/02/2018 07:45

Alegerea unei oferte early booking („rezervare din timp") asigură o serie de avantaje importante, care permit o vacantă mai ieftină in plin sezon. Desigur, există si oferta la ...

Cornel Coca Constatinescu: „2018 va fi anul maturizării pieţei asigurarilor
05/02/2018 17:00

Prezent astăzi la evenimentul dedicat asiguratorilor XPRIMM Time for Business - FORECAST 2018, cu tema: „Ce va insemna anul 2018 pentru piata de asigurări?”, Cornel Coca Constatinescu, vicepresedi ...