UPDATE Nemulţumiri înainte de afişarea rezultatelor la Definitivat
Dimensiune font:
Astăzi vor fi afişate rezultatele la Definitivat. Cu doar o zi înainte, FSLI a cerut Ministerului Educaţiei să verifice modul în care au fost formulate subiectele la psihopedagogie şi baremele de corectare, numeroşi candidaţi susţinând că sunt „ambigue”. Nemulţumirile continuă şi în ceea ce priveşte nota minimă de promovare.
Rezultatele obţinute de candidaţii ieşeni au fost publicate. Vezi notele aici
8.748 de cadre didactice din ţară, dintre care 373 din Iaşi, vor afla astăzi, 14 iulie, dacă au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământul preuniversitar. Cu o zi înainte de afişarea rezultatelor, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) a cerut Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS) să verifice modul în care au fost formulate subiectele şi, mai ales, baremele de corectare. Subiectul de psihopedagogie (subiectul III din lucrare) este cel care a determinat nemulţumiri în rândul candidaţilor, precizând că baremul este ambiguu pentru că prevedea dezbaterea şi a unor teme inexistente în programă. „Este nedrept să ne batem joc de tinerii, şi aşa puţini, cu vocaţie pentru învăţământ. Este inadmisibil ca la un astfel de examen să fie făcute greşeli la modul de notare. Programa pentru examenul de definitivat este oricum foarte stufoasă, iar candidaţii au la dispoziţie numai patru ore pentru a rezolva subiectele, nota minimă fiind 8”, a punctat Simion Hancescu preşedintele FSLI. Astfel, multe cadre didactice participante s-au declarat nemulţumite şi de faptul că nu le sunt luate în calcul notele la inspecţiile speciale pentru promovarea Definitivatului, fapt ce a fost modificat încă din anul 2012. În plus, „până acum, susţineau examenul în trei zile, iar nota minimă era 6, iar acum, cu aceeaşi materie, au la dispoziţie numai 4 ore, iar nota minimă este 8”.
Citeşte şi Elevi cu medii peste 7, dar cu note de 2 la Evaluarea Naţională (EXCLUSIV)
Ce spun oficialii din Ministerul Educaţiei
MESC nu este de acord cu ceea ce solicită FSLI, având în vedere că niciun cadru didactic din mediul universitar sau preuniversitar, prezent în cele şase centre de evaluare din ţară, nu a semnalat discordanţe de acest tip. „Nu putem fi de acord cu solicitarea FSLI. Consiliul Naţional de Evaluarea, responsabilul de elaborarea subiectelor şi a baremelor de corectare corespunzătoare, a apelat la unii dintre cei mai buni specialişti în domeniu din ţară, respectând în întregime procedurile specifice. Aceştia provin din mediul universitar din Bucureşti. În plus, nu a fost semnalată nicio neconcordanţă între subiecte şi bareme din partea cadrelor didactice universitare şi preuniversitare de la cele şase centre de evaluare a lucrărilor din ţară”, a explicat Vasile Şalaru, secretar de stat pe probleme de învăţământ preuniversitar din cadrul MECS.
Citeşte şi Succes mondial pentru o elevă din Paşcani
Amintim că, până în anul 2012, Definitivatul consta în susţinerea unei inspecţii speciale la clasa a cărei notă minimă trebuia să fie 7, dar şi în participarea la două probe scrise şi una orală, pe parcursul a trei zile, iar media generală pentru promovarea examenului era 6. Ulterior, începând cu Definitivatul din anul 2012, prin Legea Educaţiei 1/2011, metodologia prevede susţinerea a două inspecţii speciale la clasă, a căror medie trebuia să fie minim 7 pentru intrarea la proba scrisă, cu nota minimă tot 7 şi care devine nota de examen. Un an mai târziu, în 2013, a fost introdusă o singură modificare cu privire la notele minime de promovare, atât a inspecţiilor speciale, cât şi a probei scrise, care au devenit 8. Acestă prevedere este valabilă şi pentru anul în curs. Andreea IGNEA
Procesul de învăţământ – analiză conceptuală şi abordări interacţionale între învăţare - predare - evaluare.
Acesta este subiectul (comun specializărilor) ce a determinat nemulţumiri în rândul participanţilor la Definitivat. Baremul de corectare structura acordarea punctajului astfel: - procesul de învăţământ: delimitări conceptuale 4 puncte; - învăţarea: delimitări conceptuale 4 puncte; - predarea: definirea conceptului 4 puncte; - evaluarea: delimitări conceptuale 4 puncte; - argumentarea necesităţii interacţiunii între cele trei procese 3 puncte; - evidenţierea specificităţii relaţiei între: învăţare şi predare 2 puncte, învăţare şi evaluare 2 puncte, predare şi evaluare 2 puncte; - coerenţa şi originalitatea argumentării 5 puncte.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau