Cele mai frecvente greşeli în networking
Dimensiune font:
O condiţie foarte importantă pentru reuşita în plan social este relaţionarea sau networking-ul * respectarea unor reguli simple poate aduce un grad sporit de notorietate, iar încălcarea lor poate atrage insuccesul în carieră sau ratarea unor oportunităţi de afaceri * un networking de calitate aduce vizibilitate, în lipsa căreia orice parcurs este aproape imposibil * practicat corect, este una dintre căile cele mai simple pentru reuşita oricărui demers
Indiferent de domeniul în care lucrezi, relaţionarea este o condiţie importantă în atingerea succesului. Cu cât cărţile noastre de vizită ajung la cât mai multe persoane, la cererea lor, cu atât este mai bine pentru noi. Nu contează pe cine cunoşti, ci câtă lume te cunoaşte pe tine şi te apreciază. O astfel de situaţie se construieşte în timp, iar paşii sunt mici, dar foarte importanţi. Ignorarea unei singure etape poate anula tot efortul făcut până în momentul în care ar trebui să ne sporim portofoliul de clienţi ori de prieteni.
Cum sporim lista partenerilor
Primul pas în stabilirea unei relaţii profesionale este dorinţa de a cunoaşte un partener nou. Ca urmare, este absolut obligatoriu să cunoaştem tot ceea ce se poate despre acea persoană – ce pasiuni are, în care cercuri se învârte, cum arată familia. Nu este vorba doar despre o curiozitate, ci despre un cumul de date care ne vor ajuta să legăm un dialog, să îl construim şi să menţinem relaţia. În plus, ne va ţine la distanţă de eventualele gafe inerente unei documentări incomplete. Al doilea pas este stabilirea contactului, lucru care se poate face prin email, prin reţelele de socializare sau direct, la un eveniment. Nu uitaţi – o relaţie de durată trebuie hrănită, ca urmare este absolut necesar ca partenerul să primească din partea voastră măcar un mesaj în fiecare lună.
Dacă ne dorim lărgirea cercului de cunoştinţe este important să ieşim din casă sau din birou. Nimeni nu ne va căuta din întâmplare. Participarea la acţiuni publice este obligatorie. Campanii de responsabilitate socială sunt un alt mijloc pentru un networking de calitate. Nu există niciun eveniment public fie chiar şi de mică amploare la care să nu participe persoane de renume măcar local.
Cele mai întâlnite greşeli în networking
După ce am aflat cum se poate completa agenda cunoştinţelor este bine să ştim şi ce nu trebuie făcut pentru a nu reduce lista partenerilor. Mulţi dintre noi fac greşeli în networking şi din acest motiv este bine de ştiut că a doua şansă nu se oferă de multe ori. O imagine se formează în primele şapte secunde din momentul în care am întâlnit o persoană aşa că este foarte important să avem grijă la atitudinea noastră, la ce spun, cum spunem şi cui spunem.
Nu participa niciodată la un eveniment doar de complezenţă
Mesajul formal se simte imediat şi nimănui nu-i place să stea de vorbă cu o persoană plictisită. În plus, vei fi evitat la toate evenimentele fiindcă oamenii pot uita ceea ce le-ai spus, dar vor reţine mereu modul în care i-ai făcut să se simtă.
Zâmbeşte, abordează o atitudine prietenoasă şi găseşte un motiv foarte plauzibil pentru a deschide o discuţie
Lipsa unei prezentări personale este o gafă monumentală
Este foarte important să ai mereu pregătit un discurs despre tine. Lucrează la el în fiecare zi, îmbunătăţeşte-l şi strecoară mereu o glumă când te prezinţi. Nu spune doar „Sunt Maria şi mă ocup cu educaţia copiilor”, nu va interesa pe nimeni. Poţi, în schimb, să oferi o scurtă poveste, în cuvinte puţine: „Sunt Maria şi-i ajut pe copii să viseze”.
Ai mereu grijă la atitudine
Nu neglija garderoba. Asta nu înseamnă că hainele trebuie să fie musai de firmă, ci doar curate, elegante şi să pice bine. Acelaşi lucru şi pentru coafură şi manichiură, chiar şi în cazul domnilor. Aveţi grijă şi la parfumuri şi la doza în care le pulverizaţi.
Dacă participi la un eveniment nu te înghesui la bufet. „Nu eşti acolo pentru a-ţi spori caloriile, ci pentru relaţionare. Nimeni nu vrea să te asculte cu gura plină”, după cum a atras atenţia Amalia Sterescu, specialist în dezvoltare personală.
Oferă feedback
Cei mai mulţi oameni îl confundă cu opinia arogantă, ceea ce este total nerecomandat. Nu uita să oferi feedback, dar ai grijă să fie corect, nu o critică sau o opinie fără nicio legătură cu subiectul. Nu uita să-ţi măsori propriile puteri şi să abordezi doar persoanele cu care te simţi în stare să porţi un dialog. În caz contrar poţi fi oricând un personaj din povestea „Prinţ şi cerşetor”.
Nu te scuza pentru orice fleac
O astfel de atitudine ar putea să-şi accentueze greşelile. Majoritatea oamenilor sunt atenţi la ei înşişi, nu au timp să observe micile tale scăpări. „Dacă te scuzi, ai putea atrage atenţia asupra unor eventuale gafe”, a completat Amalia Sterescu.
Nu uita să mulţumeşti
Sincer, verbal şi în scris, în ultima situaţie doar când este nevoie. Nu te preface că ţi-a făcut plăcere o persoană, un obiect, o situaţie etc. Se vede şi se simte! Nu promite ceea ce nu poţi face.
Citeşte şi: Învaţă cum poţi deveni propriul lider
Maura ANGHEL
„Poziționează-te în centrul de influenţă, fii cel care îi cunoaşte pe cei care fac mutările sau schimbă lucrurile. Oamenii vor răspunde la acest lucru şi, în curând, vei deveni ceea ce îţi proiectezi” – Bob Burg
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau