EXCLUSIV Şoseaua de centură va fi gata la Sfântu' Aşteaptă
Dimensiune font:
Lucrările la şoseaua de centură a Iaşului, varianta de trafic uşor, par a fi date uitării de şefii de la drumuri. După ce au realizat doar 14 km de drum din întreaga lucrare, proiectul a fost blocat din lipsă de fonduri. Astăzi, singura speranţă a reprezentanţilor CNADNR sunt fondurile europene
Discursurile politice din ultimii ani, prin care aleşii promiteau ieşenilor o şosea ocolitoare a municipiului, s-au dovedit apă de ploaie dacă stăm şi analizăm modul haotic în care s-au desfăşurat lucrările la acest proiect. Hăbucită de la bun început în patru obiective, pentru a uşura implementarea din punct de vedere al priorităţilor de execuţie şi pentru asigurarea surselor de finanţare, investiţia care trebuia să fluidizeze traficul în capitala Moldovei a fost îngheţată din lipsă de fonduri.
Citeşte şi Reţeaua familiilor din Camera Deputaţilor
Şeful de la drumuri capitulează
Deoarece banii au venit cu ţârâita, din proiectul şoselei de centură a Iaşului nu au fost realizaţi decât 14 kilometri de drum, fiind vorba despre o porţiune a variantei de trafic greu. După recepţionarea acesteia, la sfârşitul lui 2012, autorităţile au capitulat din cauza lipsei de fonduri. „Noi ne-am zbătut încercând să atragem fonduri pentru aceste lucrări, însă de fiecare dată ni s-a refuzat finanţarea. Sperăm ca acest proiect să fie inclus în Master Planul General de Transport, însă până ce nu avem acest document în mână nu ştim când va fi continuată această investiţie. Nu e proiectul meu, e al companiei!”, a declarat şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, aruncând pisica în curtea vecinului. La capitolul explicaţii banale stau la fel de bine şi reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), care-şi justifică neputinţa prin faptul că europenii nu au vrut să accepte spre finanţare proiectul ieşean. „După finalizarea şi punerea în funcţiune a obiectivului 1 (o porţiune din şoseaua de centură, varianta de trafic greu-n.r.), în lungime de 14 km, s-a propus promovarea în exerciţiu a obiectivului 4 - Varianta de trafic uşor. Având în vedere necesitatea distribuirii judicioase a fondurilor bugetare, CNADNR SA a solicitat, în luna februarie a anului 2013, finanţarea acestei lucrări din fonduri externe (FEDR), efectuând demersurile necesare la Autoritatea de Management POST-T (AM POST), aferente programului POST-T 2007-2013 cu finanţare în 2015, însă nu a fost posibil acest lucru, urmând să se încerce finanţarea din POIM 2014-2020”, se arată într-o comunicare oficială a CNADNR înaintată cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei”. În aceste condiţii, ieşenii sunt obligaţi să-şi ia gândul de la şoseaua de centură, varianta de trafic uşor, pentru următorii ani, dat fiind că şefii de la drumuri nu au certitudinea că vor obţine banii necesari pentru finalizarea acestui proiect.
Citeşte şi Guvernul are o urgenţă la trei zile!
Şanse... nule!
Potrivit reprezentanţilor CNADNR, pentru finalizarea obiectivelor rămase de executat în cadrul proiectului de investiţii Varianta de ocolire a municipiului Iaşi-Etapa I-Varianta Sud, este necesară suma de 421.876.000 de lei.
Mai mult, din adresa celor de la drumuri rezultă că şansele de reluare a lucrărilor pentru finalizarea şoselei de centură în viitorul apropiat sunt nule. „În funcţie de aprobarea obiectivului din POIM 2014-2020, este posibilă implementarea proiectului până în anul 2020”.
Având în vedere greutatea cu care este implementat acest proiect, pentru şoseaua de centură-varianta de trafic uşor vor mai face lobby politicienii şi la alegerile locale şi parlamentare de anul viitor, acest obiectiv regăsindu-se cu siguranţă pe lista de promisiuni.
* * *
421.876.000 de lei
Aceasta este suma necesară pentru finalizarea proiectului „Varianta de ocolire a municipiului Iaşi-Etapa I-Varianta Sud”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau