Ghid ANAF pentru casele de marcat cu jurnal electronic. Cum se ia numărul unic de identificare. Cum e la taxi

  Sursa imagine   Flickr Firmele care vor fi obligate să folosească noile case de marcat cu jurnal electronic au acum la dispozitie un ghid realizat de Agentia Natională de Administrare Fiscală (ANAF), in care se arată, printre altele, pasii prin care se obtine numărul unic de identificare, inclusiv pentru taxiuri. Ghidul ANAF se adresează: utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale, producătorilor/importatorilor/persoanelor juridice romane care achiziţionează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice f ...

Digitalizarea documentelor crește productivitatea
02/07/2018 16:30

Chiar dacă digitalizarea documentelor asigură cresterea productivitătii si a afacerii, există incă multe companii care continuă să utilizeze exclusiv documente imprimate, care sunt mari consumatoare de resurse. De altfel, legislatia actuală nu incurajează companiile să folosească astfel de solutii, solicitand păstrarea arhivată in format fizic a documentelor importante. Digitalizare inseamnă transformarea documentelor fizice in unele electronice prin scanare si extragere de date relevante. Astfel, se realizează imbunătătirea operatiunilor si proceselor de lucru prin utilizar ...

Cum sa platesti mai usor taxa de pod, daca detii o firma de transport
01/07/2018 19:12

 In cazul in care detii o firma de transport sau o companie care, prin natura domeniului de activitate, presupune traversarea frecventa a podului peste Dunare de pe Autostrada Soarelui, poate fi greu sa gestionezi plata taxei de pod Fetesti - Cernavoda. In aceste conditii, poti apela la serviciile Scala Assistance, care detine site-ul taxadepod.ro, autorizat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).  Serviciile pe care taxadepod.ro le ofera pentru companiile private si de stat, atat din Romania, cat si din strainatate, sunt 100% gratuite. Taxa de pod e ...

 „Oamenii pot devenii proprii asiguratori în cadrul societăților mutuale”
29/06/2018 13:39

* susţine Cornel Coca Constantinescu, vicepresedintele sectorului de asigurări din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară Prin aparitia Legii privind societătile mutuale de asigurări, aprobată de Guvern, persoanele fizice sau companiile se pot asocia in a se asigura intre ei, căpătand atat statutul de asigurat, cat si cel de asigurator pentru membrii asociati in societatea mutuală. Pentru infiinţare sunt suficienti cinci fondatori. Astfel se vor putea infiinţa primele societăti romanesti de asigurare mutuală cu un număr variabil si nelimitat de membrii ce pot pune bani ...

PAID Romania este pregatit sa gestioneze si sa achite daunele provocate de precipitatiile abundente
28/06/2018 18:32

Pana joi seara, la ora 23.00, Capitala si 17 judete - Suceava, Harghita, Neamt, Brasov, Covasna, Bacau, Dambovita, Prahova, Arges, Buzau, Braila, Vrancea, Giurgiu, Calarasi, Ialomita, Constanta si Tulcea se afla sub cod galben de ploi. PAID - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale a anuntat ca este alaturi de proprietarii de locuinteamenintate in acest moment de riscul de inundatii. Astfel, le reaminteste acestora ca, printre cele trei riscuri acoperite de PAD - polita de asigurare impotriva dezastrelor, se regaseste si riscul de inundatii, asiguratii putand fi despagubiti ...

Călin Rangu (ASF): Protecția proactivă a consumatorilor. Controlul cauzelor, nu doar statistica efectelor!
27/06/2018 14:18

 Consiliul ASF a adoptat in data 26.06.2018 modificarea ROF ASF pentru a institui atributii de supraveghere si control a regulilor de conduită ale asiguratorilor in vederea unei protectii proactive a consumatorilor. Directia Supraveghere, Control Intermediari si Reguli de Conduită va dezvolta mai multe instrumente de supraveghere si control a cauzelor care pot afecta consumatorii si nu doar a contoriza si analiza reactiv problemele prin petitii, asigurand convergenta cu practica europeană in care eficienta e dată de protectia consumatorilor prin instrumentele de supraveghere a conduit ...

 

ULTIMA ORA
ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitorului SC BART LIV COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 3157/103/2013 aflat pe rolul Tribunalului Neamț – Secția II Civilă, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2006, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raportului de evaluare al bunurilor mobile – stoc de marfă compus din echipamente electrice, echipamente sanitare, instalații electrice, feronerie, etc., situate în mun. Roman, jud. Neamț, astfel: a. Preț de pornire 95% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 65.891 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 03, 10, 17 și 24.08.2018, ora 12.00; b. Preț de pornire 85% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 58.955 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 07, 14, 21 și 28.09.2018, ora 12.00; c. Preț de pornire 75% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 52.019 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 05, 12, 19 și 26.10.2018, ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 100 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr. RO26PIRB2900710925003000 deschis pe numele debitorului la Piraeus Bank – Sucursala Iași; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul: RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la Piraeus Bank Iaşi. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, jud. Iași, sau tel: 0744520508, 0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Publicaţie de vânzare bun mobil SC Sanrotex SRL LD Expert Grup IPURL, lichidatorul judiciar al SC Sanrotex SRL, Sat Hemeius, com. Hemeius, jud. Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, vinde prin licitaţie publică următorul activ: 1. Bun mobil: Maşină de împachetat RVE 210 – preţ 8.882 lei. Preţul nu conţine TVA. Licitaţiile vor avea loc în datele de 28 septembrie 2018, 12 şi 26 octombrie, ora 11.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: a.cerere de participare la licitaţie; b.dovada achitãrii cauţiunii - 10% din valoarea bunului licitat, fără TVA; c.dovada achitãrii taxei de participare – 500 lei; d.dovada achitãrii caietului de sarcini în valoare de 500 lei; e.documentele care atestă identitatea şi calitatea participantului la licitaţie, după cum urmează: actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxele se vor achita în contul nr. RO31BTRL00401202439798XX, cont deschis pe numele debitoarei SC Sanrotex SRL la Banca Transilvania SA. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacau cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 5 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Informaţii lichidator judiciar la numerele de telefon 0746153363, 0745630037. Lichidator judiciar LD Expert Grup IPURL Practician în insolvenţă Lazăr Dumitru
Se schimbă data de plată a pensiilor!
25/06/2018 14:16

Pensiile vor fi primite in prima jumătate a lunii, iar talonul mov va putea fi ridicat de la oficiile poştale de care aparţin pensionarii, in următoarele două zile lucrătoare după ultima zi de plată. Casa Naţională de Pensii Publice işi anunţă beneficiarii care primesc drepturile prin intermediul CN Poşta Romana SA că – incepand cu luna iulie 2018 – calendarul de plată se modifică după cum urmează: Plăţi curente • 1 - 15 ale lunii – la domiciliul beneficiarilor; • pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiţi la domiciliu) drepturil ...

„România nu mai are nevoie de mutaţii fiscale majore”
19/06/2018 00:00

* Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi a organizat a cincea ediţie a Atelierelor de Know How - conferinţa cu tema „Noutăţi, tendinţe şi provocări pentru mediul de afaceri local” * „Romania necesită o cultură a salvării mai solidă, prin care intreprinderile viabile să fie ajutate să se restructureze şi să continue să funcţioneze, intreprinderile fără şanse de supravieţuire să fie orientate spre o lichidare rapidă, iar intreprinzătorilor oneşti, care se află intr-o situaţie dificilă, să li se ofere o a doua şansă”, a subliniat Andreea Rusă ...

Peste 1.100 de firme ieşene au fost radiate în primele luni ale anului
18/06/2018 00:00

* la Iaşi, de la inceputul anului in curs şi pană la inceputul lunii mai, in evidenţele Oficiului Registrului Comerţului figurau 1.618 societăţi nou infiinţate, dintre care 1.038 societăţi cu răspundere limitată şi doar o societate pe acţiuni Numărul firmelor radiate a crescut, in primele patru luni din 2018, cu 4,91%, comparativ cu perioada similară din 2017, ajungand la 28.787, conform statisticilor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Cele mai multe radieri au fost inregistrate in municipiul Bucureşti - 4.309 firme (cu 2,75% mai puţine faţă de primele ...

 MARVICON este o companie de expediții și transporturi,
17/06/2018 07:45

   MARVICON este o companie de expeditii si transporturi, care a fost infiintata in 2015, la Oradea, ca urmare a unei investitii de capital privat belgian. Este, de asemenea, parte a grupului BE-TRANS, care a fost infiintat in 1998. Suntem specializati in transportul containerelor maritime si facem acest tip de transport intre toate porturile importante din Europa. În afară de transportul de containere, facem si transporturi cu remorci cu prelata, care sunt utilizate pentru transportul intre Romania si Europa. Toate camioanele noastre au un computer de bord cu monitorizar ...

ANAF a publicat LISTA NEAGRĂ a datornicilor: vezi dacă te regăsești între cei 11.000 de restanțieri
16/06/2018 09:22

 Ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a dat ordin celor de la ANAF să publice lista neagră a datornicilor din Romania, iar inspectorii s-au executat.   Peste 11.000 de persoane fizice, cu datorii de peste 14 miliarde lei in total, la 31 martie, ar urma să primească decizii de impunere de la ANAF. Poti verifica AICI dacă te regăsesti pe lista restantierilor. Potrivit ministrului Finanţelor, Eugen Teodorovici, deciziile de impunere vor fi transmise pană la sfarşitul acestui an. Teodorovici a precizat că recuperarea acestor sume face parte din soluţiile găsite ...

 

Deranjul prevestit de creşterea economică
16/06/2018 00:00

Într-o analiză recentă făcută activităţii de guvernare, pornind de la datele oferite de Institutul Naţional de Statistică, premierul Viorica Dăncilă a afirmat că măsurile luate pană acum de către guvernele PSD şi-au atins scopul. Veniturile romanilor au crescut in luna aprilie anul acesta cu 14,7% faţă de luna aprilie a anului 2017, iar puterea de cumpărare a crescut cu 9% faţă de luna aceluiaşi an. Salariile nete au crescut in toate sectoarele economice. Primul ministru a mai precizat şi faptul că noile direcţii care au devenit o prioritate pentru Guvern sunt pro ...

Cea mai mare fermă de suine din ţară, inaugurată în comuna Ion Neculce
12/06/2018 00:00

Săptămana trecută, in comuna Ion Neculce a fost inaugurată cea mai mare fermă de suine din ţară, infiinţată de o companie cu capital sută la sută romanesc şi care se află in judeţul Iaşi. Investiţia de peste 8 milioane de euro a fost realizată de grupul de firme ieşean Kosarom, din Paşcani. „Această investiţie in zootehnie este un caştig nu doar pentru Iaşi, ci pentru intreaga ţară deoarece consumatorii vor putea alege produse autohtone, de o calitate superioară, susţinand in acest mod şi economia locală. Ferma este formată din cinci hale, avand o capacitate ...

FMI avertizează România asupra riscurilor unei economii supraîncălzite
08/06/2018 00:11

Ieri a fost dat publicităţii raportul Fondului Monetar Internaţional cu privire la evoluţia economică a Romaniei din 2017 şi de pe primele luni ale anului in curs. În linii mari, raportul apreciază creşterea susţinută a economiei Romanei, dar lansează şi serioase avertismente cu privire la riscurile reprezentate de creşterea economică bazată exclusiv pe consum. La capitolul aprecieri pozitive, creşterea economică din Romania de anul trecut a depăşit pragul de 5% şi este de aşteptat ca şi anul acesta să atingă aceleaşi valori. FMI a subliniat creşterea robustă, ...

Fondul Suveran de Dezvoltare şi Investiţii – profeţii despre trecut
07/06/2018 00:24

* guvernul PSD - ALDE ar putea incerca revenirea la o mai veche practică, ce a falimentat economia romanească pe vremea lui Ion Iliescu şi Nicolae Văcăroiu, prin care erau luaţi banii de la companiile rentabile pentru a acoperi pagubele de la cele nereantabile. Practica este interzisă in Uniunea Europeană, dar poate fi incercată mascat in spatele unui fond de investiţii Ieri, Camera Deputaţilor a votat in favoarea infiinţării Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii. Prin aceasta a fost creată o asociere a celor mai mari companii de stat, cu un capital social de 9 miliard ...

 Implementarea GDPR a devenit o prioritate pentru companii
06/06/2018 16:46

Zipper Romania a participat recent, in calitate de partener principal, la a doua editie din acest an a evenimentului „Automation Experience”, care s-a desfăsurat la Iasi, in contextul intrării in vigoare a regulamentul GDPR (UE) 2016/679 privind protectia datelor cu caracter personal. Prin implementarea noului Regulament GDPR, se doreste ca, din punct de vedere legislativ, lucrurile să devină mai clare, concrete si mai usor de urmărit, atat din punctul de vedere al individului cat si al companiilor care prelucrează date cu caracter personal ale acestuia. Legislatia ...

58 la 76 din 1160