„Trecerea morţii” de la Uricani se închide
Dimensiune font:
Drumul Iaşi - Uricani va fi închis temporar până la montarea unei bariere la trecerea la nivel cu calea ferată din zona fabricii Antibiotice. Nimeni nu-şi asumă însă investiţia, estimată la cel puţin 200.000 lei.
Regionala CFR Iaşi va desfiinţa trecerea la nivel cu calea ferată din zona Antibiotice, loc unde 11 persoane şi-au pierdut viaţa duminică după ce un tren a intrat în coliziune cu o maşină. Desfiinţarea trecerii va face impractabil drumul spre Uricani care este tranzitat zilnic, potrivit primarului din Miroslava, de circa 300 de maşini. "Categoric se impuneau nişte măsuri pentru evitarea unei alte tragedii, drept pentru care CFR a luat decizia de a desfiinţa temporar trecerea la nivel cu calea ferată, urmând ca traficul să fie deviat pe şoseaua de centură. După montarea unei bariere, trecerea va fi redeschisă", a declarat ieri subprefectul Bogdan Abalaşi. Reprezentanţii CFR au susţinut că investiţia s-ar ridica la 200.000 lei, dar nicio autoritate nu şi-a asumat răspunderea pentru realizarea acesteia. Adminstratorul căii ferate este CFR, dar instituţia nu a confirmat că va finanţa investiţia. Astfel, după desfiinţarea trecerii la nivel cu calea ferată, în maximum trei zile, drumul va rămâne impracticabil pe o perioadă nedeterminată.
Consilierii locali din Miroslava dezbat astăzi închiderea drumului
În cadrul unei şedinţe de ieri de la Prefectură a fost întocmit un proces-verbal prin care semnatarii dau, practic, undă verde la închiderea drumului comunal şi devierea traficului pe şoseaua de centură. Instituţiile semnatare sunt CFR, ISU, Inspectoratul de Poliţie şi Drumurile Naţionale, întâlnirea având loc la propunerea CFR. Singurul care nu a semnat actul este primarul din Miroslava, Dan Niţă. Edilul explicat că autoritatea în măsură să dispună închiderea DC25 este Consiliul Local Miroslava. Niţă a subliniat că primăria locală a finanţat proiecte de un milion de euro în zonă, jumătate din aceşti bani fiind utilizaţi pentru construirea unui pod peste Bahlui. În acelaşi timp, susţine Niţă, închiderea drumului îi va afecta pe locuitorii din trei sate ale comunei, în condiţiile în care aceştia deţin proprietăţi la care se poate ajunge prin DC25. "Ei nu pot să închidă drumul pentru că se încalcă flagrant legea. O astfel de decizie o poate lua doar administratorul drumului, în speţă Primăria Miroslava. Mâine (astăzi, n.r.) am să supun atenţiei Consiliului Local discuţiile care au avut loc în cadrul şedinţei de la Prefectură şi vom vedea ce decizie iau consilierii", a spus Niţă. Soluţia pe care acesta o susţine este de construire de drumuri colectoare pentru ca sătenii să ajungă la bunurile lor, Niţă afirmând că nici montarea unei bariere nu va preveni accidente în zonă ce ar putea fi provocate de şoferi inconştienţi. (Alex Andrei)
Cum justifică CFR desfiinţarea punctului de trecere
Reprezentanţii CFR au precizat ieri că trecerea la nivel cu calea ferată trebuie desfiinţată din cel puţin cinci motive - lipsă de vizibilitate, unghi de înclinare a drumului mai mare decât prevede legea, situarea trecerii în curbă, creşterea numărului de trenuri care tranzitează zona şi, nu în ultimul rând, existenţa, la 1,3 km de zonă, a unei alte căi de acces (şoseaua de centură, prevăzută cu pasaj suprateran). După şedinţa de ieri de la Prefectură, CFR a primit undă verde pentru desfiinţarea trecerii.
300 maşini. Acesta este traficul zilnic pe drumul comunal DC25, potrivit estimărilor primarului comunei Miroslava, Dan Niţă. Traficul va fi deviat pe şoseaua de centură
11 persoane au murit în urma traficului accident care s-a petrecut duminică la trecerea la nivel cu calea ferată din spatele fabricii Antibiotice
Consiliul Local Miroslava va dezbate astăzi închiderea drumului DC25, în condiţiile în care CFR a primit deja undă verde pentru desfiinţarea trecerii, lucru care face ca drumul spre Uricani să fie impracticabil
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
alexandrescu
Sep 12, 2013
o mai mare prostie nu am vazut! tocmai argumentele cfr-ului sunt cele care pledeaza pentru instalarea unei bariere! de ce la bjatm este instalata bariera, desi acolo este vizibilitate? carutele taranilor din cele trei sate afectate pe unde vor circula?, pentru ca pe soseaua de centura nu pot, caci este drum national!? chiar au innebunit cu totii?
Adauga comentariul tau