* vagonul modernizat la Remar Paşcani ar fi primul mijloc de transport nou pe străzile din oraş * acesta ar putea fi comercializat la aproximativ 500.000 de euro
Ţinut departe de ochii ieşenilor, tramvaiul GT4 modernizat la Remar Paşcani ar putea fi scos pe străzile din oraş în acest an. Iniţial, producătorul lăsase de înţeles faptul că tramvaiul va opera încă din 2012, însă, din anumite motive, s-a răzgândit. Aşa se face că tramvaiul continuă să staţioneze în depoul RATP, fiind scos doar atunci când au fost efectuate probe la stradă şi cu ocazia unei scurte vizite prin Iaşi a primarului Timişoarei, care şi-a exprimat intenţia de a comanda câteva bucăţi. Tramvaiul GT4, având numărul de parc 302, de la care s-au păstrat parţial caroseria şi boghiurile, este un vehicul nou, cu aspect exterior şi interior, parte mecanică şi de tracţiune cu totul diferite faţă de ce era la tramvaiul de la care s-a pornit. Tramvaiul are aer condiţionat, scaune tapiţate, interior modern, iar vatmanul foloseşte în locul retrovizoarelor imagini surprinse de camere şi prezentate pe ecrane în cabina sa. În schimb, nu s-a putut monta o podea joasă.
Modernizat cu doar 350.000 euro
Dacă un vagon nou-nouţ atinge o valoare de 1,5 - 1,7 milioane de euro, tramvaiul de la Paşcani poate fi achiziţionat cu minim 500.000 euro. Surse din interiorul Remar susţin că modernizarea vechiului GT4 s-a făcut cu doar 350.000 de euro, ceea ce face preţul noului tramvai unul extrem de atractiv.
Doar câteva oraşe şi-au permis tramvaie noi
Singurele oraşe unde a fost posibilă aducerea de tramvaie noi sunt Oradea, care a cumpărat în 2007 zece tramvaie noi ULF Siemens, şi Cluj-Napoca, unde s-au achiziţionat 12 tramvaie produse de PESA. Şi Bucureştiul a pus în exploatare tramvaiele Bucur Low Floor, modernizate la URAC, prezentând însă şi modelul Imperio. Cât priveşte Timişoara şi Arad, aici au fost lansate procedurile în vederea demarării proiectelor de achiziţie, sumele variind între 50 milioane de euro pentru prima municipalitate, respectiv 9 milioane pentru cea arădeană. În schimb, la Iaşi lucrurile se mişcă cea va mai greu, aşteptându-se anul 2014 pentru achiziţia de tramvaie noi. (Tudor Damaschin)
350.000 de euro a costat modernizarea vechiului GT 4
Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<>
Comentarii
suzuki
Jun 10, 2013
tramvaiul va cirula numai prin depou sau in zilele de sarbatoare si duminicile pe ruta copou-tg cucu, ca de un an tot se anunta lansarea lui si cum traseul copou-cucu este intrerupt la fundatie va mai dura
tramvaiu' cu minte
Jun 10, 2013
atentie, se face mereu o confuzie legata de achizitia de tramvaie noi de la cluj! documentatia de atribuire prevedea doua contracte subsecvente, fiecare de minim unul si maxim 6 vagoane, de unde a rezultat si folclorul cu 12 tramvaie noi la cluj. asadar, conform caietului de sarcini, municipalitatea putea sa achizitioneze in realitate si doar un singur tramvai. de altfel, dupa primele doua, aduse repede din motive electorale, au inceput dificultatile financiare, urmatoarele doua venind mai "cu cantec". mai mult, dupa ce s-a vazut cu sacii in caruta, ales primar, bocalete a si anuntat ca e foarte posibil ca altele in afara celor 4 deja aduse sa nu mai poata fi achizitionate, investitia fiind greu de sustinut financiar. in final s-a mai indulcit si a anuntat ca incearca sa mai ia doua, dar cu livrare in doi ani, cate unul pe an. rand pe rand tot, regiile care exploateaza tramvaie vor realiza (unele deja au inteles acest lucru si vor actiona in consecinta) ca singura solutie de intinerire a parcului de vagoane este una combinata: un numar de tramvaie noi plus modernizarea unei bune parti a parcului actual. nu se reinventeaza roata in romania, este o experienta prin care, spre exemplu, nemtii trec din anii '90 incoace. refacerea parcurilor cu vagoane noi, demarata la inceputul acelor ani, s-a incheiat de curand in unele orase, in altele e in curs de finalizare, dar sunt si orase unde acest proces va mai dura pana prin 2020. in tot acest timp s-a mers pe varianta combinata (sigur, ei si-au permis sa tina un timp indelungat si tramvaie vechi, nemodernizate, a caror stare a fost mentinuta ireprosabila in timp, lucru imposibil in romanica).
Adauga comentariul tau