Cat costa reparatiile unei masini second-hand – analiza Autovit.ro

default

Dimensiune font:

| 31-03-2015 20:52

Principalul motiv pentru care oamenii achizitioneaza o masina rulata este costul accesibil de cumparare a autoturismului. Cu toate acestea, chiar daca o masina rulata are marele avantaj al pretului, problemele pentru cumparator sunt reprezentate de cheltuielile ulterioare neprevazute. In cel mai rau caz, o defectiune grava la motor poate fi remediata cu cateva mii de euro, insa multe alte lucruri se pot strica, necesitand remediere de multe sute de euro. Autovit.ro a facut un calcul si prezinta o lista a celor mai costisitoare probleme.


Masina second-hand vs masini noi
Achizitia unei masini second-hand aduce dupa sine si lucruri pozitive, dar si lucruri imprevizibile, negative. La o masina noua costurile de intretinere sunt previzbile (rate, leasing, CASCO), iar avantajul este ca in primii patru-cinci ani nu ar trebui sa cedeze nicio componenta esentiala, uzura mecanica fiind mica. Dezavantajul tine de costul ridicat al achizitiei, chiar daca este defalcat in rate ce se intind pe mai multi ani.

O masina rulata vine cu marele avantaj al pretului, foarte multe persoane putand sa o achizitioneze cu banii jos. Minusul, fata de o masina noua, este reprezentat de cheltuielile imprevizibile. La o masina foarte veche (de peste 15 ani) pot fi cateva luni de zile sau chiar ani in care sa nu fie nevoie de reparatii, insa la fel de bine, problemele tehnice se pot tine lant si cheltuielile scapa de sub control.

Riscul cel mai mare la o masina rulata este numarul de kilometri care, in foarte multe cazuri, este mai mare decat ce se vede pe bord. Din acest motiv, utilizatorul nu poate sa aiba o idee despre uzura reala a masinii si astfel pot aparea surprize financiare mari. In multe cazuri, masini de 5-6 ani vechime vandute cu rulaj atragator de sub 100.000 de kilometri, au de fapt peste 200.000 km. Au fost si cazuri mediatizate in care masini puternic „cosmetizate” in goana dupa profit nu aveau sub 70.000 km, cum sustinea vanzatorul, ci peste 300.000 km. Astfel, Autovit.ro recomanda ca de fiecare data cand se doreste cumpararea unei masini second hand aceasta sa fie verificata la un service autorizat de marca pentru a preintampina orice neplaceri ulterioare.

In plus, o masina second-hand defecta afiseaza mereu simptome. Ignorarea lor duce la reparatii mai costisitoare ulterior. De cealalta parte, repararea din timp a defectiunilor poate sa-i asigure utilizatorului o rulare fara griji prea mari, chiar daca masina este veche.

Costurile reparatiilor variaza enorm in functie de complexitate si durata: pot fi reparatii simple de sub 100 lei (manopera + piese), dar si unele ce pot trece de cateva mii de lei.

Costurile reparatiilor pentru masinile second hand
Cele mai scumpe reparatii tin de defectiunile grave la nivelul motorului. In principiu, motoarele nu se inlocuiesc, ci se repara, fiindca inlocuirea motorului este deosebit de scumpa, la masini mai vechi de zece ani un motor nou ajungand sa coste mai mult decat intreaga masina uzata. Pe Autovit.ro se gasesc numeroase motoare de vanzare, cele mai scumpe costand impreuna cu accesoriile aferente peste 6.000 de euro, in timp ce motoare de Logan pot fi achizitionate si la sub 700 euro.

In general, printre cele mai scumpe si imprevizibile reparatii sunt cele legate de sistemul de directie, ruperea distributiei motorului (500 – 2.500 euro), inlocuirea radiatoarelor fisurate (200 – 500 euro), defectarea turbinei de supraalimentare a motorului (300 – 800 euro), interventiile pentru reconditionarea cutiilor de viteze (in medie 600-800 euro).

Extrem de deranjante si complicate sunt problemele electrice (aleatorii) fiind cel mai greu de diagnosticat si reparat, costurile de rezolvare putand trece de 250 euro. Este posibil ca bateria sa se descarce mereu fara un motiv evident si daca trebuie verificate toate cablajele pentru a gasi cauza ascunsa, operatiunea va dura extrem de mult.

Si ambreiajul se poate uza daca soferul are obiceiul de a pleca brusc de pe loc sau daca sta prea mult cu piciorul pe pedala. Kitul de ambreiaj si manopera necesara inlocuirii acestuia pot depasi 300 de euro.

Costisitoare sunt si defectiunile sistemului de aer conditionat, cel mai grav caz fiind cel in care este stricat compesorul fara de care sistemul de nu poate functiona. Cu tot cu manopera, reparatiile pot trece de 500 de euro, dar ca si in cazul altor sisteme, este infinit mai ieftin de intretinut, decat de reparat.

La masini de peste 15 – 20 ani vechime si rulaj de peste 250.000 km multe componente pot ceda complet, atat la partea de motor, dar si la directie sau transmisie. In aceste cazuri, costurile sunt atat de mari, incat proprietarul se poate gandi sa vanda masina, fie prin Rabla, fie la dezmembrari.

Pretul pieselor noi variaza enorm de la marca la marca, astfel ca cel mai banal reper poate costa 10 euro pentru un model Entry si 100 de euro pentru unul premium. In plus, si pretul pieselor potrivite pentru aceeasi marca variaza mult: cele aftermarket sunt mult mai ieftine decat cele de origine, in timp ce piesele contrafacute sunt suspect de ieftine si total nerecomandate la capitolul siguranta.

Costurile pentru manopera
Manopera este un element esential si in unele cazuri valoarea ei o depaseste pe cea a pieselor in sine. La tot mai putine interventii de service se tarifeaza la ora, in aceste cazuri variatiile fiind intre 60 – 80 lei la atelierele mici multi-marca si peste 150 lei/ora la reprezentanta.

Totusi, cele mai multe service-uri au un tarif distinct de manopera pentru fiecare reparatie efectuata, variatiile fiind mari in functie de complexitatea operatiunii. La unele piese, mecanicii ajung in doua-trei minute, insa la altele este nevoie sa fie demontate ore in sir zeci de componente, de aici venind si diferentele mari.

Spre exemplu, manopera pentru inlocuirea unei perechi de placute de frana este intre 50-70 lei, dar inlocuirea ambreiajului costa peste 300 lei, schimbarea pompei de apa depaseste 400 lei, iar cele mai complexe reparatii ale sistemului de aer conditionat pot trece de 600 lei la un service autorizat. La reprezentanta, manopera poate depasi cu mult 1.000 lei la unele operatiuni.

Lista celor mai frecvente defectiuni si costurile pe care le implica:ᅡ defectiunile grave la nivelul motorului – 700 – 6.000 euro
ruperea distributiei motorului – 500 – 2.500 euroᅡ inlocuirea radiatoarelor fisurate – 200 – 500 euro
defectarea turbinei de supraalimentare a motorului – 300 – 800 euro
interventiile pentru reconditionarea cutiilor de viteze – 600 – 800 euro
problemele electrice – 250 euro
kitul de ambreiaj – 300 euro
defectiunile sistemului de aer conditionat si ale compresorului – 500 euro

Unde reparam masina
O idee inteleapta este sa se mearga la service-uri recomandate de prieteni/cunostinte sau la cele care au review-uri pozitive pe forumurile de specialitate unde pasionatii ii taxeaza in general pe cei care lauda artificial service-uri care nu au in realitate un renume bun.

Service-urile neautorizate atrag clientii cu preturi mici, dar cu servicii de proasta calitate. Este normal ca orice posesor de masina sa caute preturi cat mai mici pentru reparatii, date fiind si conditiile economice grele. Insa preturile ilogic de mici nu garanteaza calitate si, mai ales, nu garanteaza rezolvarea problemelor.

Persoanele care apeleaza la serviciile unitatilor neautorizate se expun la o serie de riscuri, din momentul in care se lasa pe mana unor echipe nepregatite, care opereaza reparatii incomplete, folosind piese care nu sunt originale sau chiar contrafacute. De asemenea, la finalul lucrarii, acestea nu primesc niciun fel de garantie a lucrarii sau a serviciilor primite. Astfel cresc riscurile de accidente grave la plecarea din service.

Daca reprezentantele auto sunt evitate din cauza tarifelor foarte mari, prohibitive pentru un posesor de masina second-hand, in cartiere sunt multe ateliere autorizate care se comporta exemplar fata de clienti si au preturi mai acceptabile.

„Reparatia unei masini second-hand poate fi costisitoare, motiv pentru care recomandam verificarea autoturismului in service-uri autorizate inainte de achizitie. In general, pe piata auto daca o masina are un pret deosebit de atragator, de cele mai multe ori are defecte ascunse care pot fi usor identificate la o verificare la service. Cele mai scumpe reparatii pot depasi costul masinii, insa pot fi preintampinate daca autoturismul este dus periodic la verificari. In cazurile neplacute in care sunteti nevoiti sa cumparati piese, o varianta viabila este Autovit.ro, site ce detine o sectiune consistenta de piese auto din toate categoriile.” spune Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Când se schimbă uleiul de motor și tot ce trebuie să știi despre procedură
19/12/2019 17:09

  Cand se schimbă?  În general, uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000 – 15.000 de km parcursi, in functie de recomandările producătorului sau cel putin o dată pe an. Dacă sc ...

10 aeroporturi insulare superbe din lumea întreagă
28/11/2019 11:49

 Iată cateva dintre cele mai interesante aeroporturi insulare si pistele spectaculoase pe care ai putea să aterizezi in următoarea ta vacantă exotică. Bine ai venit in lumea aeroporturilor inconjurat ...

Impozitul auto, mai scump în 2020. Cum calculezi exact, în funcție de motor, câți bani vei plăti
19/11/2019 08:45

Impozitul auto va fi mai scump in anul 2020. Unii dintre soferi vor plăti mai mult, in functie de anumite categorii de motorizări. Cum calculezi cati bani vei achita? Impozitul auto, mai scump in 2020 Din ...

De ce avioanele de pasageri sunt albe?
18/11/2019 14:58

 Sigur ai observat faptul ca majoritatea aeronavelor de pasageri sunt vopsite in alb. Oare de ce?   E mai ieftin! Vopseaua adauga intre 273 – 544 kg la o aeronava, declara repre ...

Începând cu 2022, UE impune reguli noi. Sunt vizate toate mașinile
11/11/2019 10:10

Siguranta pe care o oferă masinile a devenit in ultimii ani un criteriu din ce in ce mai important pentru clientii de pe piata auto interesati să isi cumpere un nou automobil. Progresul tehnologiei este mai ...

Pentagonul anunță prețurile la avioanele militare F-35 pe următorii trei ani
29/10/2019 19:37

 Pentagonul a anuntat marti detaliile privind pretul convenit cu Lockheed Martin, care ar putea duce la scăderea costurilor pentru avioanele militare F-35 in următorii trei ani, ceea ce ar putea incuraja ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei