FOTO Primul test cu Noua Dacia Duster
Dimensiune font:
* în a doua parte a săptămânii trecute au avut loc primele teste cu Noua Dacia Duster * excelentele trasee alese de organizatori au străbătut regiunea Provence, din Franţa, una în care odată ajuns acolo îţi doreşti să revii cât mai repede cu putinţă * Noul Duster, îmbunătăţit din toate punctele de vedere, a confirmat ceea ce ştiam deja despre el , dar ne-a oferit la Atelierul Off-Road o veritabilă demonstraţie de virtuozitate pe un circuit mult mai dificil decât acum trei ani, găzduit atunci în deşertul de la poalele Munţilor Atlas, din Maroc
Flota de Dustere noi ne aştepta în parcarea aeroportului din Marsilia, oraş care se mândreşte peste tot că este capitală culturală europeană. Disponibile doar în varianta 4x2, atracţia o reprezenta noua motorizare turbo 1.2 TCe de 125 CP, cea mai puternică din gama Dacia. Propulsorul, extrem de silenţios, capitol la care şi insonorizarea superioară şi-a adus din plin contribuţia, are vigoare încă de la 1.500 de ture şi din acel moment faci ce vrei cu maşina. Nu puteam s-o ţin însă într-o depăşire continuă pentru că am fost avertizaţi că Jandarmeria franceză ştia că timp de o lună vor fi teste cu Noul Duster şi că era cu ochii pe noi în privinţa depăşirii vitezei maxime legale. Greu să ţii în frâu 125 CP pe Noul Duster, dar maşina s-a adaptat de minune pe toate soiurile de drumuri pe care am mers, mult mai puţine însă decât vinurile produse în renumita Provence, zonă recunoscută şi prin plantaţiile de măslini.
Accelerez însă pentru a vă oferi amănunte despre cum s-a comportat Noul Duster în Atelierul Off-Road, unde am ajuns în pragul înserării. Nu mai aveam la dispoziţie deşertul de la poalele Munţilor Atlas, ca acum trei ani, ci un traseu la baza unei coline stâncoase. Poate nu la fel de spectaculos traseul precum cel oferit în peisajul din Maroc, ci mult mai spectaculos şi vă veţi convinge imediat de ce.
În câteva minute am fost preluat de Nick, probabil de la Nicholas, un tip subţirel şi simpatic, care, în maşina 4x4 cu motorul 1.5 dCi de 110 CP, m-a întrebat dacă sunt familiarizat cu condusul off-road. I-am răspuns că nu merg în fiecare zi pe astfel de suprafeţe, dar că am ceva habar despre asta. Şi-am început. Nu înainte ca Nick să cupleze modul LOCK. Rampă înclinată din prima. Din aia în care nu mai vezi nimic altceva decât cerul, dar nici cerul nu prea am avut când să-l văd pentru că porţiunea dreaptă de la capătul rampei nu era cu mult mai lungă decât maşina şi trebuia să opresc. Urma o vale îngrozitoare. Începutul suna promiţător, iar inima mea începea să dea semne că-i place.
Dar nu-mi pierdusem capul când Nick mi-a spus să cobor fără să pun piciorul pe ambreiaj sau pe frână. Aşa ceva nu se poate! N-am avut încredere şi mi s-a oprit motorul când încercam să ridic piciorul de pe ambreiaj pentru a urni maşina din loc. Am mers însă pe mâna lui. Ce puteam păţi? Doar să punem botul maşinii direct în pământ, că alt deznodământ nu putea fi! Era primul moment când senzaţiile treceau binişor de cele normale. Şi-am luat-o la vale. Însă Noul Duster nu s-a năpustit în jos, ci excelenta frână de motor îl trimitea uşor, ca pe un tobogan imaginar, de nu-mi venea să cred. Nici motorul nu s-a oprit, iar coborârea a fost atât de lină încât nu înţelegeam ce se petrece. Maşina asta nu are asistent la coborâre! Nu auzisem clănţănitul specific acestui sistem. Şi, totuşi, cum a putut să coboare atât de lin?
Însă acesta a fost doar începutul pentru un lanţ întreg de surprize plăcute, cu obstacole care mai de care mai înspăimântătoare, dar trecute cu brio de un SUV care chiar a devenit un reper în segment. Nu ştiu dacă viitorii proprietari vor ajunge vreodată în situaţii de genul celor prin care adrenalina nici nu mai ştiam încotro s-o trimit, dar e bine să ştie că maşina lor poate face ce alte SUV-uri, poate şi de măcar două ori mai scumpe, nici nu-şi pot propune.
În a doua zi de test, am mers tot cu 4x2, dar cu 1.5 dCi de 110 CP. Era uşor de anticipat că se va comporta admirabil pe asfalt. Consumă puţin peste 6 litri la sută supus la diverse încercări ce n-au legătură cu condusul economic, însă răsplata este pe măsură, iar alegerea motorizării (mai sunt disponibile 1.6 litri de 105 CP şi 1.5 dCi de 90 CP) va fi dificilă. Nu mai spun de cât de lungă este discuţia în privinţa tracţiunii, însă cert este că Noul Duster are variante pentru oricine vrea să dea de la 10.900 euro în sus, până la 17.000, cât costă cea mai scumpă versiune de echipare din cele trei disponibile, pe o maşină care ne-a obişnuit deja să ofere mult mai mult decât banii plătiţi pe ea.
Ce aţi citit până acum este însă doar o mică parte din amplul reportaj pe care-l vom publica zilele următoare, în care veţi constata la ce performanţe a ajuns Noua Dacia Duster.
Dragoş Gaşpar
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
dacia shit
Nov 06, 2013
oau..superb..noua dacie duster, aveti grija poate o confundati cu vechiul duster, eu unul nu vad nimic nou la el. cine ar avea incredere sa duca masina aia pe offroad. are structura mai sensibila ca picioarele unui pensionar cu oscioporoza. numai un cretin ar putea sa dea banii pe asa ceva si sa se laude ca e offroad. ce mi-a placut cel mai tare in schimb: "greu sa tii in frau 125 cp pe noul duster" oau! da ce ai condus pana acum? roabe? duster cred ca e singura masina la vremea asta cu acest volum si greutate care are doar 125 de cai amarati
Adauga comentariul tau