Surprize neplăcute pentru Dacia: uzina din Maroc prinde din urmă Mioveniul
Dimensiune font:
Uzina Dacia de la Mioveni are un competitor tot mai puternic în fabrica deţinută de francezii de la Renault în Tanger (Maroc).
Uzina din Tanger – unde sunt produse modelele Sandero, Lodgy si Dokker – isi creste rapid productia si va ajunge la trei sferturi din capacitatea sa de 340.000 vehicule pe an.
Interesant este ca uzina din Tanger „si-a depus candidatura" pentru a produce viitoarea masina low-cost pe care Renault o va lansa mai intai in India, potrivit 0-100.ro. Daca masina ultra low-cost va fi produsa la Tanger, uzina de la Mioveni poate sta mai linistita un timp: nu se va muta in Maroc productia de Duster sau Logan.
Jacques Prost, seful Renault Maroc, a spus in presa franceza ca uzina de la Tanger va produce in acest an 250.000 de masini, avans puternic fata de cele 174.245 produse anul trecut. Uzina va depasi 6.000 de angajati, aproape o mie urmand a fi angajati in acest an. Uzina Tanger-Melloussa va ajunge sa produca la peste 75% din capacitatea totala, la trei ani de la demararea productiei.
Uzina din Tanger a avut un progres relativ lent, nu doar din cauza ca trebuie sa ajunga la un nivel similar de calitate cu alte uzine din grup, ci si fiindca vanzarile Lodgy au fost dezamagitoare in 2013 si in primele luni din 2014.
Seful Renault Maroc spune ca Lodgy isi revine, iar productia in al doilea semestru din 2014 a fost cu 30% mai mare decat in primul. In plus, Lodgy a inceput sa fi asamblat si in India, cu piese trimise de la Tanger, astfel ca uzina marocana si-a inceput si rolul de furnizor de kit-uri CKD pentru locuri indepartate.
Chiar si cu aceste cresteri, uzina din Tanger produce cu aproape 100.000 de masini mai putin decat Mioveniul si calitatea din nordul Africii nu a egalat-o pe cea de aici. Insa Tanger face pasi enormi in lupta cu Mioveniul.
Veniturile Renault SA, al treilea mare producător auto european, au crescut în primul trimestru din 2015 cu 14%, depăşind estimările analiştilor, deşi livrările modelelor low-cost Dacia au încetinit, transmit MarketWatch, Bloomberg şi Reuters.
Vânzările brandului Renault au urcat în primele trei luni din acest an cu 11,8%, în timp ce livrările Dacia au înregistrat un avans de 4,3%.
În perioada ianuarie-martie 2015, vânzările au urcat la 9,39 miliarde euro (10,1 miliarde de dolari) de la 8,26 miliarde de euro în primele trei luni din 2014, în timp ce analiştii se aşteptau la 8,46 miliarde de euro. Aproape jumătate din majorarea veniturilor s-a datorat vânzării de vehicule şi componente pe care Renault le produce pentru alte companii auto, cum ar fi Daimler AG şi Nissan Motor Co. Majorarea vânzărilor în Europa compensat evoluţia mai slabă din Rusia şi Brazilia.
Renault se aşteaptă la o evoluţie mai bună a pieţei auto europene în acest an, când vânzările ar urma să crească cu 5%, faţă de un avans de 2% estimat anterior.
Compania şi-a confirmat obiectivele din acest an, inclusiv o marjă operaţională mai ridicată decât în 2014
In centrul orasului Mioveni s-a desfasurat recent un miting de protest fata de faptul ca autostrada Sibiu-Pitesti, atat de necesara uzinei Dacia, nu pare sa devina realitate.
Premierul Victor Ponta a sfatuit liderii sindicali de la Dacia sa termine cu protestele daca nu vor sa ramana de tot fara loc de munca.
Sindicalistii au avertizat ca protestele se vor radicaliza si a fost huiduit atat premierul Ponta, cat si presedintele Iohannis. Anterior, seful Dacia a avertizat ca autostrada este foarte necesara, in caz contrar putand fi luate masuri radicale.
Neputinta Romaniei in constructia de autostrazi devine o problema grava pentru toti marii exportatori si constituie un mare dezavantaj pentru tara.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau