Vrei să cumperi o maşină? Cum îţi dai seama dacă a fost sau nu lovită
Dimensiune font:
De multe ori, se întâmplă să dăm peste maşini care, la prima vedere, sunt o afacere bună. Iată cum îţi poţi da seama dacă maşina pe care ai cumpărat-o a fost lovită sau nu.
Există destule cazuri de maşini lovite grav şi reparate de mântuială, prin care vânzătorii dau ţepe celor care le cumpără. Însă cum ne putem da seama dacă maşina pe care vrem să o cumpărăm a fost lovită? Simplu, spun experţii. Însă faptul că o maşină a fost lovită nu înseamnă că trebuie aruncată sau că nu mai este bună, scrie cugetliber.ro.
"În primul rând, ne uităm la contrastul de culoare dintre două piese alăturate. Astfel se arată că s-a umblat la maşină, adică faptul că a fost vopsită o singură parte sau a fost vopsită în mai multe rânduri. Al doilea element este cel al lufturilor, adică distanţa între două piese alăturate, cum ar fi distanţa între două uşi, între o uşă şi o aripă. Dacă lufturile sunt asimetrice, neuniforme, este clar că acolo s-a umblat sau ceva s-a petrecut la acea maşină. Un alt element este să observăm continuitatea cordoanelor masticate. Anumite piese, când se îmbină, dau un cordon de mastic. Acesta se foloseşte pentru etanşarea din punct de vedere al umidităţii. Se cunoaşte un cordon de sudură pus original de unul pus de un service. Oricât ne-am strădui, nu putem să-l facem ca pe cel din fabrică. Dacă, de exemplu, avem cordoane de sudură, se poate observa discontinuitatea cordoa-nelor de sudură, dacă ridicăm maşina pe elevator", precizează inginerul Gheorghe Băcanu, şef service.
Specialiştii recomandă ca, atunci când vă hotărâţi asupra unei maşini, să mergeţi la un service pentru testare.
"Recomand să se facă o testare a maşinii, de frâne, de amortizoare şi o testare de geometrie roţi. Aceasta din urmă arată dacă aceste maşini au fost lovite sau nu, pentru că o lovitură din faţă poate să producă o modificare a geometriei roţilor. De asemenea, foarte vizibile sunt deformările de la lonjeroane. Lonjeroanele sunt elementele de rezistenţă ale maşinii şi se poate observa, chiar fără demontare, dacă există locuri unde sunt cute sau unde nu sunt cute. Un alt element îl constituie simetria. Dacă un far diferă de celălalt, se poate trage concluzia că la acea maşină s-a înlocuit un element", spune inginerul.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau