Contrabanda cu țigări: 400.000 de pachete confiscate, alături de 3,4 tone de tutun şi 23,8 tone tutun de narghilea

tigari mj

Dimensiune font:

| 17-07-2022 11:08

 Piața neagră a țigaretelor a scăzut în mai 2022 la 7,1% din totalul consumului, cel mai mic procent înregistrat din 2008, când Novel a demarat cercetarea comerțului ilegal cu produse din tutun.

Fabrica clandestina de tigari in Buzau 

„În primele cinci luni ale anului în curs, am înregistrat rezultate foarte bune. În perioada ianuarie - mai au fost reținute în vederea confiscării, aproximativ 400.000 de pachete cu ţigări de contrabandă, precum şi 3.400 kg de tutun şi 23.800 kg tutun de narghilea. Fenomenul contrabandei duce la proliferarea crimei organizate și reprezintă o vulnerabilizare a frontierelor de stat. Așadar, vom continua să derulăm acțiuni de combatere ale traficului ilegal, atât independent, cât și alături de alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și ale statului cu competențe în domeniu”, a declarat inspectorul general al Poliției de Frontieră, comisar şef de poliţie Ivaşcu Victor-Ştefan. 

  • „În luna mai, piața neagră a scăzut la nivel național cu 0,8 p.p. Cu toate acestea, constatăm o intensificare a comerțului ilicit în partea de nord-est a țării, cu 7,5 p.p. avans față de martie, până la 26,7%, regiunea fiind în continuare cea mai afectată de contrabandă. Pe de altă parte, în regiunea sud piața neagră a scăzut cu 7,4 p.p. până la 2,1%, iar în sud-est cu 5 p.p. până la 3,3%. Din punct de vedere al provenienței produselor de pe piața neagră, „cheap whites” continuă să dețină cea mai mare pondere, cu toate că se află în scădere cu 15,7 p.p., până la 44,8%”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research.
  • „Sperăm că acest nivel minim istoric al pieței negre va putea fi menținut pe termen lung, mai ales în condițiile îmbunătățirii cadrului legislativ prin OUG 85/2022, care pune în acord Codul Vamal cu Decizia CCR 176/2022. Ordonanța stabilește un singur criteriu, cantitatea de 10.000 de țigarete pentru infracțiunea de contrabandă, indiferent de locul săvârșirii acesteia. Se elimină astfel criteriul valorii în vamă, dificil spre imposibil de calculat, mai ales pentru țigaretele ”cheap whites”. De asemenea, Poliția și Jandarmeria au primit atribuții de control al contravenienților din piețe, oboare, stații de metrou, zone unde se desfășoară nestingherit comerțul ilegal. Decizia CCR de neconstituționalitate a prevederii privind contrabanda asimilată a constituit un bun prilej pentru aceste modificări legislative cerute de mai mulți ani de producătorii de țigarete. Cu cât scade mai mult contrabanda, cu atât cresc vânzările legale și contribuția la bugetul de stat. JTI România a virat în 2021 la buget circa 5,6 miliarde lei, cu peste 14% mai mult comparativ cu 2020”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.
  • ”Recentele modificări legislative aduse Codului Vamal în domeniul combaterii traficului ilicit de produse din tutun reprezintă un pas înainte necesar și binevenit în sprijinul eforturilor depuse de autorități în acest sens. Aceste modificări legislative trebuie susținute de acțiuni intensificate de aplicare a lor din partea autorităților, precum și de campanii de informare asupra efectelor severe ale contrabandei asupra dezvoltării economice a comunităților și a siguranței consumatorilor, iar BAT derulează constant astfel de proiecte prin intermediul platformei StopContrabanda.ro și al parteneriatelor solide cu autoritățile în domeniu. Nivelul minim istoric înregistrat în mai 2022 de 7,1% al pieței negre din totalul pieței țigaretelor este un rezultat al acestor eforturi comune, reflectat și de contribuțiile semnificative ale industriei tutunului la bugetul de stat: în 2021, BAT a fost cel mai mare contribuabil la bugetul de stat cu circa 11 miliarde de lei plătiți sub formă de taxe și accize, o creștere de 10% față de anul precedent. Un nivel scăzut al pieței ilicite, un cadru fiscal predictibil și echilibrat și un mediu economic sustenabil reprezintă condiții esențiale pentru continuarea investițiilor noastre în economia românească”, a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice al Ariei Europa Centrală și de Sud în cadrul BAT.
  • „Investițiile Philip Morris din România contribuie semnificativ la dezvoltarea socio-economică a țării. Dacă ne raportăm doar la anul 2020, vânzările de produse Philip Morris în România au generat accize în valoare de 1,9 miliarde lei și TVA în cuantum de 0,6 miliarde lei. Accizele plătite de PMI în România reprezintă 13% din veniturile bugetare provenite din accizele pe tutun în 2020. Impactul economic total al companiei este estimat la 4,4 miliarde lei, iar investițiile de aproape 500 de milioane de dolari realizate în perioada 2017-2021 au făcut posibile aceste rezultate. Pe parcursul acestor ani, am transformat fabrica din Otopeni într-o unitate de producție de ultimă generație. Astăzi, peste 90% din producția fabricii PMI din Otopeni este exportată în peste 50 de țări de pe cinci continente. Investim încă 100 de milioane de dolari până la finalul anului 2023. Continuarea investițiilor și a eforturilor oamenilor noștri pe piața locală depinde însă de un cadru de reglementare corect și de stabilitatea politicilor fiscale”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.
  • „Incertitudinile majore cu care ne confruntăm la nivel regional și global nu par să se soluționeze într-un viitor previzibil. Ca urmare, România are nevoie în acest context de stabilitate bugetară, a indicatorilor macro-economici, precum și de securitatea frontierelor și de combaterea crimei organizate. După cum arată studiul Novel, în nord-est contrabanda continuă să crească. Așadar, sunt necesare în continuare eforturi susținute din partea autorităților cu atribuții în combaterea contrabandei. De asemenea, este nevoie de o politică fiscală coerentă și predictibilă. Așteptăm punerea în practică a calendarului de majorare a accizelor pentru următorii 5 ani discutat în cadrul consultărilor industriei cu Ministerul Finanțelor”, a declarat Adrian Pirau, Market Manager, Imperial Tobacco Distribution Romania.
  • „Este îmbucurător că, după cum arată datele Novel de la începutul anului, reușim în continuare să ne îndeplinim obiectivul de a contribui la menținerea pieței negre a țigaretelor la nivelul de sub 10%. Vom continua acțiunile de combatere a traficului ilegal cu produse din tutun, în colaborare cu instituțiile abilitate pe plan intern și internațional, precum și cu companiile de profil care își desfășoară activitatea onest, fiind contribuabili importanți la bugetul statului. Monitorizarea minuțioasă, supravegherea și controlul vamal eficient sunt activitati esențiale care contribuie la siguranța frontierelor de stat și securizarea veniturilor bugetare”, a declarat Președintele Autorității Vamale Române, Bogdan Lari Mihei.

„Poliţia Română acţionează permanent pentru prevenirea și combaterea contrabandei. Scopul eforturilor noastre este de a micșora impactul negativ asupra bugetului general consolidat al statului, de a continua trendul descendent al infracțiunilor săvârșite în domeniul traficului, prelucrării și comerțului ilegal cu țigarete sau cu alte produse din tutun, de a elimina concurența neloială și de a proteja sănătatea populației.” a declarat directorul Direcției de Investigare a Criminalității Economice, chestor de poliţie Aurel Dobre.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Inflația este mult mai mare, potrivit Eurostat! INS o scade din pix la ordinul lui Ciolacu
22/05/2024 00:13

INS ar trebui să iasă rapid cu clarificări după ce Eurostat a publicat o altă inflatie, mai mare (nu este prima dată), dar si cu privire la alte chestiuni legate de aceasta, arată profesorul de economie ...

Românii care au carduri la Raiffeisen, Banca Transilvania sau ING au fost înștiințați de ce urmează să se întâmple. Toate unitățile bancare vor fi obligate să își anunțe clienții
21/05/2024 21:10

Romanii care au carduri la Raiffeisen, Banca Transilvania sau ING au fost instiintati de ce urmează să se intample. Toate unitătile bancare vor fi obligate să isi anunte clientii   Raiffeisen, Banc ...

Bătaie în Parlament între Dan Vîlceanu şi Florin Roman
21/05/2024 15:32

Au apărut primele imagini cu bătaia din Parlament, intre Dan Vilceanu şi Florin Roman, care a avut loc in antecamera sălii de plen, in care se vede cum cei doi se imping iar Vilceanu incearcă să il muşte ...

 Încrederea managerilor români în economie este la cote maxime
21/05/2024 15:13

 Încrederea managerilor romani in economie a ajuns la 52,5, cea mai mare valoare din ultimii patru ani, conform celui mai recent studiu Confidex. Cele mai optimiste sunt companiile din servicii, iar ...

Lege nouă pentru românii care au bani pe card! Ce nu mai au voie să facă toți cetățenii
21/05/2024 14:01

S-a dat o lege nouă pentru romanii care au bani pe card! Această regulă se aplică la toate bancomatele din Romania, indiferent dacă o persoană este client Raiffeisen, BCR, BRD, ING sau Banca Transilvania. ...

UE are tot mai puține animale
21/05/2024 13:31

 Efectivele de animale din Uniunea Europeană au scăzut anul trecut comparativ cu 2022, arată datele publicate marţi de Oficiul european pentru Statistică (Eurostat). Efectivele de porcine ...

Momeala facturilor, arma preferată de hackeri
21/05/2024 13:29

 Infractorii cibernetici se bazează pe redirecţionări deschise, pe momeli de facturi restante şi pe tehnici de tip Living-off-the-Land (LotL) pentru a trece de sistemele de securitate, relevă raportul ...

Mergi la vară în vacanță în Grecia? Care sunt prețurile alimentelor din supermarketurile grecești față de cele din România
21/05/2024 11:50

 Uleiul de măsline, pestele, dulceata, sucul de rosii sau ceapa sunt mai scumpe in Romania decat in Grecia, iar in schimb carnea de vită sau de pui, branza feta sau orezul sunt mai scumpe in supermarketu ...

Cum vor fi afectate prețurile produselor petroliere de moartea președintelui iranian Ebrahim Raisi
20/05/2024 19:53

Analistii urmăresc pietele petroliere pentru a vedea cum vor reactiona la o nouă incertitudine in Orientul Mijlociu după moartea presedintelui iranian Ebrahim Raisi intr-un accident de elicopter ce a avut lo ...

  Secetă pedologică moderată şi puternică, în Moldova
20/05/2024 09:00

  Seceta pedologică moderată şi puternică la graul de toamnă se va menţine pe suprafeţe extinse din Moldova şi Oltenia, local in nordul, nord-estul, estul, centrul, vestul şi sudul Munteniei, nor ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei