Sectorul construcțiilor și cel al IT vor pierde facilitățile fiscale

Jmhhc2g9Zjc2Yjk0ODE1OTA3NjNmNjBiYTljMGEyNTlkOTgwZjQ=.thumb

Dimensiune font:

| 26-06-2023 14:10

 Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat că este obligatorie renunţarea facilităților fiscale la anumite categorii profesionale.

Marcel Boloș a anunțat un plan strict pentru reducerea cheltuielilor la bugetul de stat. Acesta a vorbit și despre eliminarea scutirilor fiscale pentru angajații din IT și construcții. Planul urmează să fie discutat pentru prima dată în ședința coaliției, ce se desfășoară luni seară, după ședințele separate ale PNL și PSD.

Restructurarea facilităților fiscale „este obligatorie”, a anunțat ministrul de Finanțe - Marcel Boloș. Acesta a spus că „trebuie să schimbăm această paradigmă și să trecem la acest mod pentru investiții în mediul privat”. Boloș a amintit că „trebuie să fie obligatorie pentru toți contribuția de sănătate”, de exemplu.

„Noi suntem acum în situaţia în care facilităţile fiscale le-am cam amestecat cu politicile sociale. Noi suntem susţinătorii investiţiilor şi ai stimulării prin sistemul de facilităţi fiscale a investiţiilor aduse de mediul privat. Din acest punct de vedere, trebuie să schimbăm această paradigmă şi să trecem spre acest mod de a acorda facilităţile fiscale pentru investiţii pe care le atrage mediul privat. Vă spun drept că, aşa cum am precizat, noi avem un amestec de facilităţi fiscale cu politici sociale. Politica socială se poate face prin intermediul programelor pe care Guvernul le are şi, din acest punct de vedere, nu cred că ar trebui să le amestecăm atât de mult încât să generăm impactul de 75 de miliarde de lei, a explicat Marcel Boloș.

Restructurarea fiscală va fi prezentată după ce este discutată la nivelul coaliţiei şi Guvernului, a mai precizat Marcel Boloș.

„O vom prezenta în curând. Sunt tipuri de facilităţi fiscale care trebuie omogenizate în sensul în care, spre exemplu, regula că toată lumea plăteşte contribuţia la bugetul asigurărilor sociale de sănătate să fie obligatorie pentru toţi care sunt în situaţia de a beneficia de aceste tipuri de stimulente şi ele să fie, până la urmă, cu impact economic şi cu impact asupra dezvoltării economice. Noi susţinem dezvoltarea economică, susţinem investiţiile şi vrem ca acest sistem de facilităţi fiscale să sprijine mediul de afaceri care aduce investiţii noi în economie. Prioritatea noastră este de a crea locuri de muncă, nu este doar un slogan, trebuie să facem din aceste facilităţi fiscale instrumente reale de a pune pe picioare şi a atrage cât mai mult volum de investiţii. (...) Nu este vorba de eliminarea lor, să nu înţelegem greşit. Nu am spus niciodată că le eliminăm, ci le restructurăm. Înseamnă că le regândim încât să fie aplicate după reguli unitare, cum am dat exemplul contribuţiei la asigurările sociale de sănătate - unii plătesc, alţii nu plătesc, a mai transmis ministrul Finanţelor.

Pe fond, trebuie să avem în astfel de situaţii şi în paralel şi un program corespunzător de creştere a numărului de locuri de muncă pentru a spori veniturile suplimentare care intră în bugetul asigurărilor sociale, în caz contrar vedem cu toţii declinul demografic la care suntem parte, influenţa pe care diaspora prin plecarea populaţiei a avut-o asupra bugetului asigurărilor sociale şi este limpede că avem o debalansare între numărul celor care contribuie la acest buget şi numărul beneficiarilor, pensionarii care sunt peste numărul celor care contribuie în momentul de faţă şi trebuie să rezolvăm acest dezechilibru pe fond ca să avem un obiectiv sustenabil de reducere a contribuţiilor la asigurările sociale şi impozitul pe muncă, a mai spus Marcel Boloș.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

06:14

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Modernizarea activității SC MAYAKYR SRL prin achiziția de noi echipamente performante și moderne – Anunț de începere proiect
01/06/2024 20:40

 DATA 01.06.2024 COMUNICAT DE PRESĂ Anunt de incepere proiect Denumire beneficiar: MAYAKYR SRL Titlu proiect: Modernizarea activitătii SC MAYAKYR SRL prin achizitia de noi echipamente performant ...

Podul…”prieteniei” cu Ucraina: România construieşte pe banii ei podul peste Tisa; taxele de tranzitare a podului vor merge la Kiev
01/06/2024 14:41

„Asa cum ne-am obsinuit din 1990 incoace, Romania a incheiat din nou un acord cu o tară străină in defavoarea intereselor nationale. De data aceasta este vorba despre Ucraina, unde avem antecedente in a ne ...

De la 1 iunie nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în e-Factura se sancționează
01/06/2024 11:30

Ministerul Finanţelor reaminteşte că de la 1 iunie nerespectarea termenului limită de cinci zile lucrătoare pentru transmiterea facturilor in sistemul naţional e-Factura se sancţionează conform legii. ...

Iunie aduce temperaturi de foc.
01/06/2024 11:18

Iunie aduce temperaturi de foc. Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele specifice pentru această perioadă la nivelul întregii țări, îndeosebi în regiunile sudice și ...

Se pune limită în România. Legea se va aplica obligatoriu în orice magazin
01/06/2024 00:16

Vineri, pe 31 mai, ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a făcut un anunt important privind plafonarea adaosului comercial la toate produsele procesate in Romania. Potrivit lui, actul este aproape finalizat. ...

Inflaţia în zona euro a crescut
31/05/2024 13:21

Inflaţia in zona euro a crescut in mai, un semna că Banca Centrală Europeană (BCE) incă se confruntă cu dificultăţi in menţinerea preţurilor sub control, intr-un moment in care se pregăteşte să red ...

Noul Twingo de la Renault va costa 20.000 de euro
31/05/2024 12:15

Producătorul auto francez Renault a anunţat că va dezvolta impreună cu o companie de inginerie chineză viitoarele maşini Twingo, care vor costa mai puţin de 20.000 euro (21.676 dolari), in condiţiile in ...

ROBOTICA ȘI REALITATEA VIRTUALĂ, ATUURI PENTRU INTEGRAREA PE PIAȚA MUNCII VIITORULUI, ÎN AFACERI DIGITALE INTELIGENTE PRIN MESERII EMERGENTE” la COLEGIUL ECONOMIC ADMINISTRATIV din IAȘI, județul IAȘI
31/05/2024 09:47

 ROBOTICA SI REALITATEA VIRTUALĂ, ATUURI PENTRU INTEGRAREA PE PIATA MUNCII VIITORULUI, ÎN AFACERI DIGITALE INTELIGENTE PRIN MESERII EMERGENTE” la COLEGIUL ECONOMIC ADMINISTRATIV din IASI, jude ...

  Românii au returnat peste jumătate de miliard de PET-uri, doze sau sticle
31/05/2024 09:01

Peste jumătate de miliard de PET-uri, doze sau sticle au fost recuperate pană in prezent folosind Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), ceea ce confirmă faptul că ne atingem ţintele şi indicatorii, a declar ...

Costul vieţii de zi cu zi, principalul motiv de îngrijorare pentru tineri
31/05/2024 08:59

  Aproape 70% dintre tinerii din Romania sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, deşi costul vieţii de zi cu zi rămane principalul motiv de ingrijorare pentru ac ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei