Septembrie 2022 Cross-Border Regional Hub of Competences for the Automotive Industry 2SOFT/1.1/11

sept9

Dimensiune font:

| 09-09-2022 11:37


Dinamica sectorului ingineriei auto obligă diversificarea ofertei educaționale în direcția unei abordări integrate, care să răspundă în mod deosebit dimensiunii practice. Pornind de la această premisă, proiectul CROSSCOMP, o inițiativă comună a trei universități tehnice din zona transfrontalieră, a urmărit să ofere măsuri de coordonare și sprijin pentru abordarea costurilor, coordonarea și împărtășirea încrucișată a ideilor prin câteva acțiuni ale căror obiectiv a fost să genereze un plan de acțiune coerent și coordonat în vederea abordării în comun a sarcinii multidimensionale de creștere a calității procesului educațional academic în domeniul sectorului ingineriei auto din regiune.
S-a dorit ca prin CROSSCOMP să existe o îmbunătățire a cooperării existente între TUIASI, UTM și UASM. A fost modul prin care s-a putut trece la nivelul următor, acela prin care deja existenta colaborare a devenit un parteneriat strategic. Misiunea acestui parteneriat a fost de a crește calitatea programelor educaționale academice transfrontaliere disponibile în ceea ce privește accesibilitatea, atractivitatea, relevanța și dimensiunea practică. Toate acestea în contextul cerințelor pieței muncii a uneia dintre cele mai dinamice și promițătoare industrii din regiune- sectorul ingineriei auto. Astfel, cursurile au fost adaptate și modernizate într-un mod care să corespundă sincronizării programelor de studii cu nivelul actual de inovare în sectorul ingineriei auto, un sector bazat intensiv pe cunoaștere. Scopul a fost acela de a îmbunătăți calitatea și relevanța cursurilor, în conformitate cu nevoile pieței forței de muncă din sectorul auto din zona transfrontalieră și a fost dus la îndeplinire cu sprijinul companiilor regionale și prin intermediul unui dialog care a generat schimburi de experiență și exemple de bune practici.

Strategia educațională comună se bazează pe o analiză SWOT realizată în zona transfrontalieră prin intervievarea reprezentanților unor companii active în domeniu (cele mai reprezentative fiind Continental Automotive România, Vitesco Technologies România, Veoneer România, Preh România, Dacia-Renault Grup România, BorgWarner, NTT DATA România și AROBS Chișinău, DAAC-HERMES SRL, Autospace SRL, Autoprogresive SRL, Microelectronics Innovative Center, EXPRES-TEST-AUTO SRL, ADD GRUP SRL, etc. ), precum și a participanților la proiect și a altor profesori. Cu ajutorul a 41 de respondenți din aceste instituții (24 din România și 17 din Republica Moldova), mediul intern al obiectului de analiză, precum și mediul extern al sectorului auto au fost investigate și documentate pentru a cunoaște și înțelege mai bine ecosistemul în care se desfășoară activitățile proiectului. Strategia JER a ținut cont de o analiză a domeniului Ingineriei auto (ocuparea forței de muncă, producție, tendințe în electromobilitate, siguranță, mediu, inovare), precum și a contextului regional pentru educație și cercetare în domeniul ingineriei autovehiculelor (contextul economic regional, industria auto din punct de vedere al cercetării și dezvoltării și al producției din regiune, resursele umane din punct de vedere al mărimii și calificării, peisajul educațional regional). În plus, a fost realizată o analiză a ofertelor educaționale a fiecăreia dintre cele trei universități. S-a concluzionat necesitatea introducerii unui nou masterat în domeniul auto, și au fost identificate 15 cursuri ca fiind candidate pentru actualizarea conținutului curricular, dintre care la TUIASI - 7 cursuri, UASM - 3 cursuri și UTM - 5 cursuri, precum și pentru îmbunătățirea competențelor didactice a 50 de membri ai personalului academic implicat în activitățile asociate cu programele și cursurile corespunzătoare.

Întreg proiectul CROSSCOMP a fost gândit în așa fel încât să permită celor trei universități din zona transfrontalieră să beneficieze de utilizarea de tehnologii și echipamente moderne. Prin proiect, s-a promovat un program care să permită personalului academic să dobândească cunoștințe aplicate. În acest sens, la Iași a fost organizată o conferință regională transfrontalieră dedicată predării academice în domeniul ingineriei auto, pentru a oferi instrumente și strategii care să ajute membrii facultăților să devină pe deplin eficienți în predarea ingineriei auto și productivi în activitățile de cercetare aferente. Pe de altă parte, studenții au beneficiat de experiențe de învățare practică, ajutându-i să își dezvolte competențele tehnice interdisciplinare. Pe lângă toate acestea, CROSSCOMP a vizat:
● modernizarea infrastructurii IT a unei facultăți;
● modernizarea unui număr de șase laboratoare cu echipamente didactice moderne, care să deservească un număr de 33 de discipline legate de ingineria auto, după cum urmează: TUIASI a modernizat două laboratoare – „Laboratorul de testare și simulare a sistemelor de propulsie pentru vehicule hibride și electrice” din cadrul Facultății de Inginerie Mecanică și „Laboratorul de electronică auto” din cadrul Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației (ETTI). De asemenea, Facultatea ETTI a modernizat condițiile de predare și învățare în trei dintre amfiteatrele sale, prin integrarea de noi echipamente didactice compatibile cu utilizarea noilor tehnologii și a modernizat infrastructura IT. UTM a modernizat trei laboratoare – „Laboratorul de echipamente electronice pentru automobile” din cadrul Departamentului Dispozitive și sisteme electronice, „Laboratorul de sisteme și aplicații electronice dedicate cu microcontrolere” din cadrul Departamentului de microelectronică și inginerie biomedicală și „Laboratorul de diagnosticare a automobilelor” - din cadrul Departamentului Transporturi. UASM a modernizat „Laboratorul de inginerie a transporturilor auto" din cadrul Facultății de Inginerie Agricolă și Transporturi Auto.
● modernizarea a trei amfiteatre didactice.

CROSSCOMP a intenționat să sprijine dezvoltarea unui nou program interdisciplinar de masterat „Vehicule hibride și electrice” la Facultatea de Inginerie Mecanică din cadrul TUIASI. TUIASI este partenerul care și-a asumat responsabilitatea academică pentru conținutul programului de studii. Astfel, a fost nevoie ca descrierea cursurilor VHE să fie aprobată de TUIASI, unitate responsabilă de evaluarea bazei diplomei în raport cu descrierile rezultatelor învățării din descrierea programului, precum și de aprobarea academică și de calitatea programului. În partea moldovenească, Facultatea de Electronică și Telecomunicații a UTM a avut în sarcină examinarea posibilității de a dezvolta un program de masterat în domeniul ingineriei sistemelor auto, prin parcurgerea unui proces de schimb de experiență cu Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul TUIASI.
Programul de studii de masterat Autovehicule Hibride și Electrice este unul interdisciplinar. A fost conceput pe baza evoluţiei conceptelor din domeniu, a cerinţelor de modificare a strategiei de dezvoltare a universităţii, precum și a cerinţelor pieţii forţei de muncă și urmăreşte formarea unor ingineri cu competențe cognitive şi funcțional-operative specifice. Accentul cade pe dezvoltarea abilităţilor privind utilizarea adecvată a conceptelor fundamentale specifice ingineriei autovehiculelor, conceperea și asimilarea unor soluţii constructive moderne care să asigure cerinţele funcţionale ale automobilelor hibride și electrice actuale, proiectarea avansată a echipamentelor și subansamblurilor pale acestora în contextul unui management eficient al resurselor implicare în activitatea de proiectare, precum și creşterea nivelului de pregătire a celor care sunt implicaţi în acţiunea de extindere și modernizare întreținerii și reparației autovehiculelor hibride și electrice. Toate aceste rezultate s-au obținut în urma orelor de practică pe care masteranzii le-au efectuat pe autovehiculul electric Volkswagen e-UP (Volkswagen e-UP Electric Training Vehicle), destinat instruirii studenților. Acesta este complet funcțional pentru lucrările de depanare și diagnosticare, complet echipat cu toate componentele originale necesare funcționării. Acest tip de autovehicul le-a permis studenților să învețe să efectueze diverse măsurători, teste și proceduri de diagnosticare a componentelor sistemului de înaltă tensiune, cum ar fi sistemul de acționare electrică, bateria de acumulatori precum și altele.

În plus, CROSSCOMP a facilitat implementarea unei Școli Internaționale de Vară de Inginerie Auto (AEISS), găzduită de Universitatea Tehnică a Moldovei, la care au putut participa studenți din toate cele trei universități tehnice partenere în proiect. S-a urmărrit stimularea creativității, inovația și cetățenia activă a studenților. Timp de șapte zile, Școala de vară internațională s-a axat pe tendințele actuale în dezvoltarea și cercetarea în domeniul auto. Principalele direcții propuse au fost prelegerile în domeniul ingineriei și al managementului auto, un atelier dedicat competențelor soft în domeniul ingineriei auto, vizite la companii, vizite în laboratoare, prelegeri ale unor invitați și evenimente de networking.

Toate aceste activități au fost completate cu o serie de 5 seminarii web la care au participat, în medie, câte 150 de studenți la fiecare webinar. Seminariile au fost atractive pentru cursanți pentru abordarea modernă din domeniul ingineriei auto pe care au promovat-o speakerii invitați din partea liderilor regionali din industria auto și a partenerilor internaționali ai TUIasi în domeniul ingineriei auto. Fiecare webinar a tratat o temă majoră de inginerie auto, cu accent pe principalele inovații în materie de concepte moderne de mobilitate inteligentă, eficientă și sigură sub titulaturi ca: „Soluții de electrificare pentru industria auto”, „Tehnici moderne de proiectare și control al mașinilor asincrone multifazate - asimetrice cu șase faze”,
„Metode avansate de analiză pentru simularea post-configurare în sistemele electronice de înaltă putere din domeniul auto”, „Produse mecatronice. Tehnologii pentru dezvoltarea sistemelor de frânare”.

Detalii suplimentare despre proiectul CROSSCOMP găsiți accesând linkul de mai jos: www.crosscomp.eu.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Podul…”prieteniei” cu Ucraina: România construieşte pe banii ei podul peste Tisa; taxele de tranzitare a podului vor merge la Kiev
01/06/2024 14:41

„Asa cum ne-am obsinuit din 1990 incoace, Romania a incheiat din nou un acord cu o tară străină in defavoarea intereselor nationale. De data aceasta este vorba despre Ucraina, unde avem antecedente in a ne ...

De la 1 iunie nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în e-Factura se sancționează
01/06/2024 11:30

Ministerul Finanţelor reaminteşte că de la 1 iunie nerespectarea termenului limită de cinci zile lucrătoare pentru transmiterea facturilor in sistemul naţional e-Factura se sancţionează conform legii. ...

Iunie aduce temperaturi de foc.
01/06/2024 11:18

Iunie aduce temperaturi de foc. Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele specifice pentru această perioadă la nivelul întregii țări, îndeosebi în regiunile sudice și ...

Se pune limită în România. Legea se va aplica obligatoriu în orice magazin
01/06/2024 00:16

Vineri, pe 31 mai, ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a făcut un anunt important privind plafonarea adaosului comercial la toate produsele procesate in Romania. Potrivit lui, actul este aproape finalizat. ...

Inflaţia în zona euro a crescut
31/05/2024 13:21

Inflaţia in zona euro a crescut in mai, un semna că Banca Centrală Europeană (BCE) incă se confruntă cu dificultăţi in menţinerea preţurilor sub control, intr-un moment in care se pregăteşte să red ...

Noul Twingo de la Renault va costa 20.000 de euro
31/05/2024 12:15

Producătorul auto francez Renault a anunţat că va dezvolta impreună cu o companie de inginerie chineză viitoarele maşini Twingo, care vor costa mai puţin de 20.000 euro (21.676 dolari), in condiţiile in ...

Modernizarea activității SC MAYAKYR SRL prin achiziția de noi echipamente performante și moderne – Anunț de începere proiect
31/05/2024 11:40

 DATA 31.05.2024 COMUNICAT DE PRESĂ Anunt de incepere proiect Denumire beneficiar: MAYAKYR SRL Titlu proiect: Modernizarea activitătii SC MAYAKYR SRL prin achizitia de noi echipamente performant ...

ROBOTICA ȘI REALITATEA VIRTUALĂ, ATUURI PENTRU INTEGRAREA PE PIAȚA MUNCII VIITORULUI, ÎN AFACERI DIGITALE INTELIGENTE PRIN MESERII EMERGENTE” la COLEGIUL ECONOMIC ADMINISTRATIV din IAȘI, județul IAȘI
31/05/2024 09:47

 ROBOTICA SI REALITATEA VIRTUALĂ, ATUURI PENTRU INTEGRAREA PE PIATA MUNCII VIITORULUI, ÎN AFACERI DIGITALE INTELIGENTE PRIN MESERII EMERGENTE” la COLEGIUL ECONOMIC ADMINISTRATIV din IASI, jude ...

  Românii au returnat peste jumătate de miliard de PET-uri, doze sau sticle
31/05/2024 09:01

Peste jumătate de miliard de PET-uri, doze sau sticle au fost recuperate pană in prezent folosind Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), ceea ce confirmă faptul că ne atingem ţintele şi indicatorii, a declar ...

Costul vieţii de zi cu zi, principalul motiv de îngrijorare pentru tineri
31/05/2024 08:59

  Aproape 70% dintre tinerii din Romania sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, deşi costul vieţii de zi cu zi rămane principalul motiv de ingrijorare pentru ac ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei