Mihai Chirica

Dimensiune font:

VIDEO - MIHAI CHIRICA „Spitalul Regional de Urgenţă va fi cel mai eficient spital din Europa!”

| 15-11-2018 08:22

 * dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica

 

- Domnule primar, după o dificilă aşteptare a fost votat, în Camera Deputaţilor, proiectul de lege privind aprobarea realizării autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş - Autostrada Unirii, autostradă care ar urma să fie finanţată de la bugetul de stat. Ministerul Transporturilor se face, de acum, responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii. Cum am putea traduce aceste prevederi legislative?

- E o chestiune uşor paradoxală, din punctul meu de vedere, pentru că mai sunt câteva elemente de legislaţie care vorbesc despre aceeaşi chestiune, în sensul că există un Masterplan aprobat de către Guvern, transmis către Comisia Europeană, în vederea validării şi care reprezintă o obligaţie certă, fermă, pentru toate tronsoanele de autostradă care trebuie să fie construite în România. Această lege vine să repuncteze un lucru care s-a mai aprobat, dar are o putere mai mare, pentru că intervine decizia Parlamentului, dar care, desigur, dacă nu intră într-un program de ierarhizare, să fi stabilită şi o prioritizare, ea poate fi o găselniţă pe care să o exploateze Guvernul României. Oricum, este un pas înainte pentru că te poţi folosi de această prevedere a legii pentru că nu mai intervine oportunitatea. Oportunitatea ţi-a fost trasată. De data asta există o lege şi poţi invoca şi într-o plângere penală - nerespectarea unei legi sau folosirea abuzivă a ei.

- Va trebui să găsim, totuşi, fondurile necesare...

- Este o falsă problemă. Mereu ne cramponăm de lipsa fondurilor necesare. Au trecut doi ani din actuala guvernare şi tot la acelaşi lucru ne întoarcem. Toată lumea înţelege că această mare investiţie pentru Regiunea de Nord-est nu se poate face peste noapte, dar ea trebuie să înceapă. În primul an, nici dacă se apucă de mâine n-o să reuşească să cheltuie măcar un miliard. Nu ai nici capacitatea de a te mobiliza, nici să-ţi aduci numărul necesar de muncitori, nici să-ţi faci rezervele de materii prime, nici să-ţi continui planul de expropriere, care durează, deci sunt mulţi paşi...

- Lucrurile cu şoseaua de centură par să fi intrat, dacă ar fi să ne luăm după spusele preşedintelui Consiliului Judeţean Iaşi, „în normal, fiind alocaţi banii pentru continuarea lucrărilor”. Totuşi, Consiliul Judeţean se plânge că „Primăria Iaşi nu sprijină în niciun fel continuarea proiectului şoselei de centură”, că „DRDP Iaşi a întreprins toate măsurile necesare pentru predarea către municipiul Iaşi a sectoarelor de drum în traversarea oraşului, însă primarul Iaşului refuză acest demers”. Are Primăria alte planuri în ceea ce priveşte şoseaua de centură?

- Sunt două lucruri total diferite pe care preşedintele Consiliului Judeţean în exerciţiu nu le înţelege şi este aproape anormal să comenteze un lucru pe care nu l-a înţeles niciodată. Sunt două chestiuni total diferite: diferenţa dintre drumuri naţionale şi drumuri ocolitoare. Drumurile de ocolire, drumurile exprese şi autostrăzile sunt trei categorii de căi de comunicare care, prin lege, intră în atribuţiile Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR, care se află în subordinea directă a Ministerului Transporturilor, prin lege. Drumurile naţionale au, iarăşi, două căi - cele care nu fac parte din intravilanul localităţilor de tip municipiu sunt în administrarea CNAIR, prin proiecţiile regionale, iar cele care fac parte din intravilan trebuie preluate în administrarea autorităţilor locale, însă doar cele care au rang de municipiu. Ceea ce nu înţelege dumnealui este că lucrurile nu se amestecă, în sensul că noi nu am spus că nu vrem să preluăm drumurile naţionale care străbat intravilanul, numai că am spus că o facem în anumite condiţii: predarea cărţii tehnice a acestei investiţii, pentru că vrem să ştim şi noi care este situaţia, sau predarea unei expertize tehnice, pentru că aşa se predă un bun.

Oprim principala cale a lucrurilor nocive din acest oraş, care sunt vehiculele foarte poluante”

- S-a tot vorbit despre faptul că şoseaua aceasta de centură va reuşi să soluţioneze, într-o oarecare măsură, problema poluării din municipiul Iaşi. Totuşi, centura aceasta va traversa tocmai oraşul, prin partea de sud...

- Aşa este, pentru că şoseaua de centură, în viziunea Ministerului Transporturilor, avea mai multe variante. Într-o primă variantă, partea sudică devia traficul greu pe actualul bulevard Poitiers, unde noi ne-am angajat să găsim soluţii de lărgire cu încă o bandă, nu cu două, pentru că, spre deosebire de alţii, noi am şi măsurat şi mai încape o bandă. Ce înseamnă să găsim soluţii: nu să facem noi încă o bandă, ci să mutăm stâlpii de iluminat şi cablurile electrice de pe ei, deoarece Compania Naţională de Investiţii nu poate investi în infrastructura urbană.

- Şi care ar fi a doua variantă?

- Varianta a doua de centură sudică urma să preia traficul de autocamioane înainte de Fortus, la ieşirea de pe actuala centură, să-l devieze peste pârâul Nicolina şi să traforeze, să treacă cu tunel prin dealul Bârnova, iar de acolo să ieşim spre drumul Trei Fântâni, fără a mai ajunge în intersecţia Poitiers.

- În ceea ce priveşte poluarea, aţi vorbit, la un moment dat, despre un referendum în care îi veţi invita pe ieşeni să spună dacă mai doresc sau nu anumite categorii de autovehicule în municipiul Iaşi. La ce anume făceaţi referire?

- Nu vreau să am o intervenţie brutală, pentru că nu ne permite legea, în primul rând. La noi nu poluarea în sine este problema, ci efectul poluării. Este o tragedie naţională că s-a permis introducerea în oraşe, mai ales în aglomerările urbane, a unui număr excesiv de vehicule poluante. Nimeni nu m-a crezut că vorbesc serios atunci când am spus că cele 28.000 de vehicule introduse într-o singură vară vor da peste cap orice indicator de trafic. Ai aceeaşi arteră care ţi-a înghiţit, deodată, cu 30 la sută mai multe vehicule! Îmi doresc, într-o manieră rezonabilă, să interogăm cât mai mulţi dintre ieşeni pentru a vedea dacă sunt de acord cu introducerea unor măsuri restrictive, până la interzicerea utilizării domeniului public al municipiului Iaşi pentru vehicule mai poluante decât Euro 3. Deci, ne ducem cu anul de fabricaţie înainte de 2000. Asta, gradual. Nu înseamnă că se întâmplă mâine, că nimeni nu gândeşte aşa. Odată oprim principala cale a lucrurilor nocive din acest oraş, care sunt vehiculele foarte poluante, după care, să spunem, în primul an interzicem în zona centrală maşinile Euro 4, peste doi ani interzicem cele cu Euro 5, iar peste încă doi ani de zile nu acceptăm decât vehicule electrice. Gradual, pentru ca lumea să se pregătească în timp.

Dacă proiectăm după norme expirate, nu ne îndeplinim misiunea faţă de finanţatorul european”

- Poluarea va conduce la o incidenţă mult mai mare a bolilor cardiovasculare. Vorbind despre Spitalul Regional de Urgenţă, acesta pare destinat dacă nu eşecului, cel puţin amânărilor fără de sfârşit, la fel ca atâtea şi atâtea proiecte din această zonă a ţării. Cum se face că s-a ajuns ca spitalele acestea regionale să coste, fiecare, câte 500 de milioane de euro?

- Nu ştiu cum se face, dar aud mereu această discuţie care a fost, de fapt, discuţia cea mai importantă care a blocat şi autostrada. Diferenţa dintre estimările făcute prin studiile de fezabilitate şi valoare corectă a contractului de lucrări poate să fie de la simplu la dublu. Vă spun din experienţă. Avem lucrări pe care proiectanţii le proiectează diferit... De exemplu, Casa Braunstein, care a fost estimată la 6,4 milioane de euro şi s-a licitat la 3,9 şi multe alte investiţii care sunt exact în aceeaşi situaţie. Asta e situaţia şi cu Spitalul Regional de Urgenţă. Oamenii aceia au prevăzut nişte lucruri absolut rezonabile pentru un spital care să nu ia din urma celor care le aruncă deja la gunoi, ci să fie cel puţin cu un pas înaintea spitalelor din Europa de Vest şi asta a fost teoria pe care au spus-o consultantul şi proiectantul, că dacă ne apucăm să proiectăm după norme expirate, nu ne-am îndeplini misiunea faţă de finanţatorul european.

- Şi ce-ar trebui făcut?

- Ei au spus aşa: Noi trebuie să fim cu un pas înainte. Noi ne-am luat o rezervă pentru ca dumneavoastră să fiţi cel mai eficient spital din Europa, să puteţi concura cu AKH, cu spitalele turceşti şi cu cele din Statele Unite ale Americii, dacă vreţi să fiţi top, dar dacă vreţi să rămâneţi ultimii din Europa, alegeţi altceva.

- Care credeţi că va fi soarta Spitalului Regional din Iaşi, dat fiind faptul că ministrul Fondurilor Europene susţine că investiţiile acestea se vor face, însă etapizat... De ce credeţi că Guvernul ezită să folosească bani europeni pentru aceste investiţii?

- Dintr-un motiv foarte simplu, care scapă unora dintre noi şi nu vrem să-i acordăm atenţia necesară. Pentru faptul că atragerea de fonduri europene se face printr-o soluţie acceptată de la integrare – prin cofinanţare, şi nu cofinanţarea autorităţii finale, ci cofinanţarea Guvernului României. Adică, dacă acest obiectiv costă 100 de milioane de euro, 2 milioane pune autoritatea locală, iar cele 98 de milioane de euro rămase se împart pe din două - jumătate pune Comisia Europeană, jumătate pune Guvernul României. Problema lor este jumătatea pe care trebuie să o pună Guvernul. Dar Guvernul a intrat într-o mare problemă, pentru că programele de investiţii sunt complet blocate şi mai au şi un aspect electoral. Nu există o politică de dezvoltare a României, ci de securizare a votului de la români.

- Luând în considerare toate acestea, credeţi că vom avea, în următorii cinci ani, un spital regional la Iaşi?

- Cu ei, nu! Dar ei nu mai apucă să taie panglica la niciun astfel de spital! Mai este o chestiune: bani în România sunt, dar sunt foarte prost gestionaţi. Sunt nişte zone de risipă permanentă pe care nimeni nu le gestionează cum se cuvine şi mă refer la risipa energetică, pe care o au toate instituţiile statului, care este imensă, vorbim despre zeci de miliarde de dolari anual şi care ar putea reprezenta o sursă de finanţare pentru foarte multe proiecte.

Suntem dispuşi să încercăm angajarea unui credit pentru construcţia unei săli polivalente”

- O altă investiţie mult aşteptată la Iaşi este cea a unei săli polivalente. Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi vă tot aruncă mănuşa în privinţa construcţiei unei asemena săli şi solicită teren pentru această investiţie. A afirmat chiar că în cazul în care i-aţi pune la dispoziţie 5,6 ha de teren ar construi, în regim de urgenţă, o Sală a Sporturilor nouă la Iaşi. Are Primăria disponibil, în momentul de faţă, un teren pentru această investiţie?

- Nu numai că are disponibilă această suprafaţă, dar acesta a fost iarăşi un fake-news de tip tablou în perete, pentru că noi lucrăm la acest proiect din februarie 2018. Este motivul pentru care facem şi PUZ-ul de pe zona Moara de Vânt. În prima discuţie pe care am avut-o la Compania Naţională de Investiţii, ei au spus aşa: se poate implementa un astfel de proiect în condiţiile în care Primăria pune la dispoziţie o suprafaţă compactă de cel puţin 5,6 ha. Singura zonă în care avem o astfel de zonă compactă în care să putem asigura şi facilităţi de transport şi conectivitate a fost Moara de Vânt. Iar PUZ-ul de acolo este în faza finală, de obţinere a avizului unic de la Consiliul Judeţean, pentru a intra în Consiliul Local.

- Deci, sala este în pregătire...

- Dumnealui a preluat o informaţie cu care noi o lucrăm de un an de zile şi a prezentat-o ca pe o provocare. Ceea ce nu ştie dumnealui este că noi vrem să mergem pe două pahare pline. Cel de-al doilea pahar este că noi lucrăm acum la o documentaţie pentru a putea implementa şi o sală de sport mai uşor de gestionat, pentru că această sală de sport propusă de CNI va avea 16.000 de locuri. Gândiţi-vă că stadionul are doar 11.000 de locuri! Am identificat alte două locaţii, respectiv unde este actualul garaj al CTP, din Tudor Vladimirescu, care are 4,2 ha, şi încă o suprafaţă de 3 ha în fostul garaj de la CET. Arhitecţii evaluează acum care din cele două locaţii este mai fezabilă pentru a putea implementa o sală de sport de 10.000 de locuri. Până ajungi să o faci pe cea de 16.000 de locuri care te costă 56 de milioane de euro, în estimarea CNI, noi ne propunem să facem o sală de sport care să poată fi umplută. Prin urmare, suntem dispuşi, ca municipalitate, să încercăm angajarea unui credit pentru construcţia unei săli polivalente de mărimea celei de la Cluj, într-o zonă uşor accesibilă, în care transportul public să fie prioritar, în condiţiile în care Guvernul să se concentreze pe şoseaua de centură şi pe Spitalul Regional de Urgenţe, care sunt responsabilităţile Guvernului. Adică, am vrut să fim un partener cât se poate de loial.

Stadion? Hai să terminăm mai întâi şcolile, ca să aibă cine ajunge şi pe stadion!”

- Care sunt planurile de investiţii ale Primăriei pentru acest final de an şi cu ce investiţii veţi ataca începutul de an 2019?

- Planurile sunt destul de laborioase, având în vedere că avem şantiere deschise peste tot în oraş. Încercăm să terminăm ce mai avem de terminat... În primul rând, să finalizăm Şoseaua Naţională, unde este o bătălie de zi şi de noapte şi nu mai este mult. Anul viitor vrem să finalizăm Şoseaua Bârnova, strada Malu, Semănătorului, Bucovinei şi Cazărmilor, N-o să terminăm într-un an de zile - nici indicatorii nu ne dau voie, dar ne apucăm - şi sperăm ca în 2022 să fie gata, Aleea Strugurilor, Strada Strugurilor şi Aleea Tudor Neculai. Demarăm lucrările pe Şoseaua Iaşi – Voineşti, pe care le vom termina probabil în prima jumătate a anului 2020. Apoi, avem proiectele europene, avem Casa Braunstein, Baia Turcească şi suntem acum la licitaţie cu Muzeul de Ştiinţe ale Naturii. Desigur, sunt şi proiectele europene aflate în evaluare. Am avut o şedinţă cu cei de la ADR... Vom finaliza liniile de tramvai, tot ceea ce a mai rămas în oraş - străzile Pădurii, Ţuţora, Calea Chişinăului, până la Ceramica, şi celălalt tronson – Dancu. Totodată, vom construi două grădiniţe, ale căror proiecte sunt finalizate şi arată superb, fiind vorba despre Grădiniţa din Bucium, cu o capacitate de 152 locuri, şi cea din Dacia, de 290 locuri. Apoi grădiniţa din Nicolina, PP1, pe care o inaugurăm, sper, până la sfârşitul acestui an...

- Dar Grădiniţa PP1 n-a fost deja inaugurată, în luna septembrie?

- Nu. Acum a venit mobilierul. Probabil că va fi deschisă în maxim două săptămâni. Apoi, să nu uităm de sălile de sport. Vrem să terminăm sala de la Şcoala Virgil Madgearu, să începem sala de la Ion Creangă, să finalizăm primele patru terenuri sintetice, să începem următoarele 5, reabilitarea şi eficientizarea iluminatului public, Spitalul de Recuperare... Mai sunt şi achiziţiile a 36 de tramvaie şi 44 de autobuze electrice, la care se adaugă şi 24 de autobuze pe gaze naturale comprimate. Acestea ar fi, să spunem, lucrurile pe care le putem strânge pentru perioada 2019-2020. Desigur, şi locurile de joacă pentru copii, unde, din totalul de 93 mai avem de finalizat încă 60 de unităţi.

- Putem spera măcar că una dintre marile investiţii - cum ar fi o sală de sport modernă, va fi începută anul viitor la Iaşi?

- Este ceea ce ne dorim foarte mult şi pentru asta suntem în măsură să accesăm şi un credit pentru a nu aglomera foarte mult cofinanţare pe fonduri europene. Şi mai avem un alt obiectiv pe care vrem să-l începem cât mai curând - Şcoala Normală Vasile Lupu.

- Stadion nou....

- Hai să terminăm mai întâi şcolile, ca să aibă cine ajunge şi pe stadion!

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L.– societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip “ferma creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice– Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 303.650 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc. – Preț de pornire lei - fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 244.922 2 – Vidanjă TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 62.640 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 43.622 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 09, 16, 23 și 29.11.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA– pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru reprezentantul societății cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiune) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
CENTRUL DE EXPERTIZĂ ÎN INSOLVENŢĂ SPRL anunţă în datele de 9.11.2018; 23.11.2018; 7.12.2018; 21.12.2018; orele 12.00, organizarea la sediul lichidatorului din Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanul, cam. 13-14, a licitaţiilor publice cu strigare pentru debitoarea SC ALFINCOOL SA, situată în Iaşi, str. Platou Abator nr. 5, vânzarea pe ansamblu imobiliar din Iaşi, str. Abator nr. 5 format din: Teren 21200 mp pe care sunt edificate construcţii: C1 Post trafo nr. inventar 3131 C3 Cabină Poartă nr. inventar 1518 C4 Cabină basculă nr. inventar 5112 C5 Anexă depozit nr. inventar 1504 C6 Depozit spirt vrac nr. inventar 1504 C7 Atelier preparare P+2E nr. inventar 1518 C8 Atelier îmbuteliere P+1E nr. inventar 1520 C9 Depozit produse finite nr. inventar 1522 C10 Hală fabricaţie P+2E nr. inventar 1501 C11 Staţie hidrofor nr. inventar 1523 C12 Atelier+Garaje+Magazii nr. inventar 1523 C13 Depozit cereal nr. inventar 1411 C14 Depozit carburanţi nr. inventar 1517 C15 Pavilion administrative nr. inventar 1502 Pe teren sunt edificate şi alte constructii (depozit borhotformat din cistern, depozit de brut-cisterne, birouri desfacere, puţ apă şi pompe, beci, staţie epurare) neintabulate care au fost luate în considerare în evaluarea proprietăţii. Preţul de vânzare al ansamblului imobiliar - 1.109.000 euro fără TVA. Prețul se va achita la echivalentul în lei din ziua efectuării plăţii. Cei interesaţi se vor adresa la sediul lichidatorului sau la tel. mobil 0774006236; 0723366786; 0747059149.
Licitaţie publică 22.10.2018 1.Informaţii generale privind locatorul: Comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 2. Obiectul concesionării: Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului privat al comunei Bivolari: T16 p50/16 Tabara 582,70 mp. Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului public al comunei Bivolari: T26 1133/1 Bivolari 210,0 mp. 2.1 Procedura aplicată - Licitaţie publică cu ofertă în plic; 3. Informaţii privind documentaţia de atribuire; comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.1. Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire: documentaţia se obţine de la sediul locatorului; 3.2. Denumirea şi adresa compartimentului de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Bivolari, jud. Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.3. Preţul documentaţiei de atribure este de 50 lei. 3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor 18.10.2018, ora 14.00; 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data limită de depunere a ofertelor 19.10.2018, ora 14.00 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Bivolari, cu sediul în Bivolari, jud. Iaşi; 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 ex. (plic închis şi sigilat); 5. Data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor 22.10.2018, ora 9.00;
ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Darex Trade S.R.L., cu sediul social în sat Letea Veche, comuna Letea Veche, str. Alexandru Ioan Cuza, nr. 308, jud. Bacău C.U.I. 30442730 nr. de înreg. O.R.C. J 04/684/2012, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, numit potrivit Sentinței nr. 243/12.04.2018, pronunţată de Tribunalul Bacău, în dosarul nr. 3761/110/2017, anunţă scoaterea la vânzare, individual, prin licitaţie publică cu strigare la data de 12.11.2018, ora 13.00, în conformitate cu Strategia de vânzare aprobată de adunarea creditorilor în şedinţa din data de 20.09.2018 şi cu prevederile Legii nr. 85/2014, a activelor societăţii debitoare, după cum urmează: Nr. activ – Denumire și descriere active – Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.*) – Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.*) SEMIREMORCĂ, CAROSERIA CAMION CU PRELATĂ, MARCA SCHMITZ, TIP S01, AN FABRICAŢIE 1996, NR. IDENTIFICARE WSMS6080000079206, BC-07-PSS, MASA PROPRIE 6960 KG, MASA MAX. ADMISIBILĂ 39000 KG, – 9.760,00 lei – 9.760,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 11.11.2018, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iaşi. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în data de 12.11.2018, ora 13.00, şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014 privind procedura de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă şi ale strategiei de vânzare aprobată de adunarea creditorilor din data de 20.09.2018. Pentru participarea la licitaţie, potenţialii cumpărători trebuie să depună la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, str. Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iaşi, până la data de 11.11.2018, ora 13.00, documente prevăzute în caietul de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–13.00, până pe data de 11.11.2018, ora 13.00, în baza unei programări prealabile. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: 0758049901, 0757545545, 0232/243864 sau e-mail secretariat@insolventa.ro. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. Manager de caz, practician în insolvență, Lucian Andronic
VÂNZARE HOTEL TRAIAN - IAȘI Subscrisele, BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. și CASA DE INSOLVENȚĂ RAVA S.P.R.L. - FILIALA BUCUREȘTI, desemnate, în Consorțiu, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei TURISM MOLDOVA S.A., prin Încheierea de ședință nr. 198/19.09.2017, pronunțată în Dosarul nr. 7658/99/2014, de către Tribunalul Iași - Secția a II-a Civilă, organizează în data de 14.11.2018, ora 15:00, la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., din București, Str. Învingătorilor nr. 24, Victory Business Center, Et. 4, Sector 3, ședința de licitație publică cu strigare pentru vânzarea Pachetului de active compus din: (i) Teren intravilan în suprafață de 2.442 mp, (ii) Construcție – GrandHotel Traian (situat pe 5 nivele – subsol, parter, mezanin și 3 etaje, cu o suprafață desfășurată de 6.612,92 mp), (iii) Teren intravilan în suprafață de 92 mp, (iv) Bunuri mobile ce se regăsesc în incinta Hotelului și care deservesc activitatea hotelieră. Complexul Hotelier „Grand Hotel Traian” este amplasat în Iași, Piața Unirii, nr. 1, jud. Iași. Amplasarea Hotelului asigură o deschidere favorabilă atât la strada Arcu – Cuza Vodă (artera de acces), Str. Alexandru Lăpușneanul (artera laterală), cât și la Piața Unirii – zona pietonală reprezentativă pentru municipiul Iași. Grand Hotel Traian a fost proiectat de celebrul Gustave Eiffel, iar construcția hotelului a fost finalizată în anul 1882, acesta fiind monument istoric și funcționând ca hotel clasificat de 4*. Hotelul dispune de 68 de camere, 3 Săli de conferință (Creangă, Eminescu și Caragiale) cu o capacitate totală de 500 locuri, i) restaurant - Restaurant Traian, ii) bar – London Pub și iii) cramă. Nivelul mediu al gradului de ocupare al hotelului, aferent ultimilor 3 ani, este de aproximativ 73%. Prețul de pornire a licitației este de 5.550.000 EUR, exclusiv TVA. Ofertanții care doresc să participe la licitație trebuie să depună la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., cel mai târziu cu două zile lucrătoare înainte de organizarea ședinței de licitație, până la ora 16:00, documentele specificate în cuprinsul Caietului de sarcini, ce poate fi achiziționat de la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. pentru suma de 5.000 Lei, exclusiv TVA. Plata Caietului de sarcini se va realiza prin transfer bancar în contul unic de insolvență al societății TURISM MOLDOVA S.A., pe baza facturii comunicate de lichidatorul judiciar. Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati la numărul 021/3199476 sau 0372724485, e-mail: bucuresti@rava.ro sau business.restructuring@bdo.ro
Arestată după ce a vrut să îşi ceară iubitul în căsătorie
15/11/2018 16:43

    O tanără de 24 de ani a ajuns in inchisoare după ce a incercat să işi ceară iubitul in căsătorie, la Poliţie. La sediul Poliţiei Suceava, s-a prezentat o persoană de sex feminin, care ...

17 camere de control roviniete din Moldova vor fi şi radare fixe
15/11/2018 15:12

Dacă pană acum camerele de monitorizare şi control aveau in vedere doar depistarea autovehiculelor care circulau fără roviniete, din anul 2019 ele vor avea şi o altă utilitate. Poliţia Rutieră a semnat ...

Verificări la firmele de pază
15/11/2018 12:00

Ieri, agentii din cadrul Sectiei VI de Politie au acţionat pentru verificarea pazei la societătile comerciale de pe raza de competentă. În cadrul actiunii au fost controlati 29 de agenti de pază si au ...

ÎNFIORĂTOR: Bătrână oropsită de soartă, refuzată de spitalele din Iaşi!
15/11/2018 12:00

O bătrană bătută de soartă a fost refuzată de aproape toate unităţile medicale din Iaşi. Povestea Luminiţei G., o femeie in varstă de 68 de ani, este una care poate fi a oricărui ieşean. Astfel ...

 

În bucluc, din cauza permisului
15/11/2018 11:00

Agentii din cadrul Secţiei VI de Poliţie au oprit zilele trecute, pentru control, pe o stradă din municipiul Iasi, un autoturism condus de un tanăr de 20 de ani, din judetul Suceava. În urma verifică ...

PSD Botoșani sare pe europarlamentarul Mihai Țurcanu
15/11/2018 10:59

  Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru a condamnat atitudinea din Parlamentul European a europarlamentarului botosănean Mihai Turcanu, care alături de colegii săi de la PNL, a votat impotriva Roman ...

Prins băut la volan
15/11/2018 10:00

Politistii din cadrul Serviciului Rutier Iasi au oprit zilele trecute, pentru control, pe DJ 282D, un autoturism condus de un bărbat de 38 de ani, din orasul Podu Iloaiei. Întrucat soferul mirosea a alco ...

CELE MAI NOI PROIECTE IMOBILIARE DIN IASI  15.11.2018
15/11/2018 09:26

           80% dintre dezvoltatorii imobiliari din judetul Iasi sunt deja partenerii nostri. Pentru o ofertă personalizată de promovare a proiectului imobiliar, vă rugăm s ...

Un șofer s-a ales cu dosar penal
15/11/2018 09:00

Ieri, politistii din cadrul Serviciului Rutier au oprit, pentru control, pe o stradă din municipiul Iasi, un autoturism inmatriculat in Germania, condus de un bărbat de 30 de ani. În urma verificărilor ...

Fost prefect de Iaşi Dragomir Sava Tomaşeschi, condamnat la şase luni de închisoare, cu executare
15/11/2018 08:00

* actualul avocat Dragomir Sava Tomaşeschi a fost acuzat de procurori de mărturie mincinoasă dată intr-un dosar penal * acesta a fost trimis recent in judecată de către Parchetul de pe langă Curtea de Ap ...