Bilanţul primei sesiuni de admitere la facultate

default

Dimensiune font:

| 02-08-2016 05:00

Universităţile ieşene au organizat prima sesiune de înscrieri în învăţământul universitar în perioada 18 – 31 iulie * peste 13.000 de candidaţi s-au înscris la studiile de licenţă * pentru cei care nu s-au înscris încă, urmează o nouă etapă de admitere, în toamnă * UMF anunţă însă că nu va mai organiza o nouă sesiune

 Sfârşitul lunii iulie a adus cu sine şi încheierea primei etape de înscriere în învăţământul universitar de stat, aproximativ 20.000 de candidaţi trecând pragul universităţilor ieşene cu dorinţa ca din toamnă să se întoarcă în calitate de studenţi sau masteranzi. Universitatea Tehnică „Gh. Asachi”, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) „Ion Ionescu de la Brad”, Universitatea „Al. I. Cuza” şi Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) „Gr. T . Popa” au înscris pentru studiile de licenţă 13.838 de candidaţi. Acestora li se alătură cei peste 5.000 de candidaţi înscrişi la master.

Peste 10.000 de candidaţi la „Cuza”

Cel mai mare număr de candidaţi înscrişi a fost, de departe, la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, conform datelor centralizate de reprezentanţii instituţiei de învăţământ în prima sesiune de înscrieri înregistrându-se, în total, 8.499 dosare depuse pentru cursurile de licenţă şi 2.540 de dosare pentru studiile universitare de master. Dintre cele 15 facultăţi, au fost luate cu asalt Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, unde competiţia a fost de aproape patru candidaţi pe un loc la buget, dar şi Facultatea de Drept, unde au fost câte 3 candidaţi jumătate pe un loc la buget. Cele mai dorite specializări au fost Psihologia, unde au fost câte 5,6 candidaţi pe un loc, Kinetoterapie şi motricitate specială (5,3 candidaţi pe loc) şi Comunicare şi Relaţii publice (5,3 candidaţi pe loc). Alte câteva mii de candidaţi au ales Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor sau Facultăţile de Litere şi Informatică. Competiţia generală înregistrată la nivelul universităţii a fost de 2,4 candidaţi pe loc. Suntem mulţumiţi de concurenţa din acest an, de 2,4 candidaţi pe loc la nivel general. Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi va organiza admitere şi în toamnă, în perioada 5-7 septembrie 2016, pentru a da şansa şi altor candidaţi să se înscrie pe locurile rămase disponibile la o serie de specializări din universitate”, a declarat Ionuţ Nistor, secretarul Comisiei de Admitere de la „Cuza”.

Rezultatele înscrierilor au adus şi primele surprize: cele mai mari medii de admitere s-au înregistrat la Facultatea de Matematică, unde ultima medie de admitere la buget a fost 9,30, iar cei 20 de candidaţi admişi la taxă au medii cuprinse între 9,87 şi 9,20. Medii mari de admitere s-au înregistrat şi la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, ultima medie de admitere de la buget la specializarea Psihologie fiind 9,06.

Candidaţi mai determinaţi la Universitatea Tehnică

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” are, la finalul primei sesiuni de admitere, aproximativ 3.400 de candidaţi înscrişi. Cei mai mulţi candidaţi s-au îndreptat spre Facultăţile de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei sau Automatică şi Calculatoare, unde sunt câte doi candidaţi pe un loc la buget, dar şi spre Facultatea de Mecanică sau cea de Construcţii şi Instalaţii. Conform reprezentanţilor universităţii, coordonatele numerice ale opţiunilor candidaţilor s-au menţinut.

Comparativ cu anul trecut, ne menţinem în coordonatele numerice ale opţiunilor candidaţilor şi putem afirma că reducerea cu 20% a numărului celor care au promovat bacalaureatul în 2016 nu a afectat sensibil ponderea celor care doresc să urmeze programele de licenţă ale universităţii noastre”, a precizat prof. univ. dr. ing. Dan Caşcaval, rectorul Universităţii Tehnice.

Mai mult decât atât, candidaţi din acest an s-au prezentat la înscrieri mult mai determinaţi şi siguri că vor să urmeze cursurile facultăţii la care s-au înscris. „O tendinţă inedită şi îmbucurătoare o reprezintă determinarea candidaţilor, prin comparaţie cu ultimii ani. Dacă la studiile universitare de masterat, circa 80% dintre dosarele depuse în această perioadă conţin acte în original, numărul dosarelor depuse pentru studiile de licenţă care conţin acte în original a crescut la 45-50%, comparativ cu circa 15-20% în anii precedenţi. Această evoluţie sugerează faptul că toţi cei care au optat să frecventeze cursurile universităţii noastre ştiu exact ceea ce îşi doresc să facă în viitor, astfel că putem constata o maturizare a alegerilor absolvenţilor de liceu sau de studii de licenţă”, a explicat rectorul Universităţii Tehnice.

Situaţia înscrierilor la Agronomie

Peste 1.100 de candidaţi au ales să se înscrie la USAMV Iaşi. Competiţia cea mai mare s-a înregistrat la Facultatea de Medicină Veterinară, unde au fost câte două persoane pe un loc la buget. Celelalte facultăţi fie au înregistrat competiţie foarte mică, fie au rămas cu locuri neocupate. Facultatea de Medicină nu a înregistrat doar cea mai mare competiţie, dar şi cele mai mari medii de admitere, ultima medie la buget fiind 9.27. Medii mari au fost şi la Facultatea de Zootehnie, unde ultima medie la buget la domeniul Ingineria produselor alimentare a fost 9.02. Ultimele medii de admitere pe locurile de la buget la Facultăţile de Agricultură şi Horticultură au fost 7.80, respectiv 6.42.

Mai puţini studenţi la Medicină

La UMF s-au înscris 1.665 de candidaţi, aici, remarcându-se o scădere a competitivităţii. Dacă în anii trecuţi, candidaţii se înscriau cu miile, concurând câte 3-4 pe un loc, situaţia de anul acesta a fost uşor diferită, concurenţa cea mai mare pentru locurile de la buget fiind înregistrată la Nutriţie şi Dietetică, acolo unde, însă, au fost doar trei locuri fără taxă şi 32 cu taxă. Pentru un loc fără taxă de la Facultatea de Medicină sau la Facultatea de Medicină Dentară au concurat câte doi candidaţi pe loc, în vreme ce la Farmacie au fost 1,5 candidaţi pe un loc la buget. Ultimele medii de admitere pe locurile de la buget au variat de la 5.44 la Farmacie la 8.47 la Nutriţie şi Dietetică. După rezultatele primei sesiuni de admitere, conducerea UMF Iaşi a luat decizia de a nu mai organiza examen în cea de-a doua sesiune de admitere, care are loc în toamnă. „Consiliul de Administraţie al Universităţii de Medicină şi Farmacie Grigore T. Popa a luat decizia de a nu mai organiza o nouă sesiune de admitere în septembrie, şi, implicit, de a avea anul acesta un număr mai mic de studenţi, cu convingerea că nu cantitatea este cea care contează în actul educaţional”, a explicat Daniela Druguş, director general al UMF Iaşi. 

 

* * *

2,4

Este numărul de candidaţi care au concurat pentru un loc la Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi

 

* * *

Putem constata o maturizare a alegerilor absolvenţilor de liceu sau de studii de licenţă” – prof. univ. dr. ing. Dan Caşcaval, rectorul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi” Iaşi

 


VEZI AICI ULTIMELE ANUNȚURI ADĂUGATE


VEZI ȘI ANUNȚURI LOCURI DE MUNCĂ 


VEZI ȘI IMOBILIARE 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei