Matematica le-a dat bătăi de cap candidaţilor la Evaluarea Naţională
Dimensiune font:
* proba scrisă la matematică din cadrul Evaluării Naţionale, susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a ieri, 29 iunie, a stârnit o serie de nemulţumiri în rândul elevilor şi părinţilor * aceştia acuză Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice că exerciţiul 6 de la Subiectul I, care presupune citirea unui grafic, a fost formulat greşit
Elevii şi părinţii nemulţumiţi spun că diagrama a fost reprezentată greşit, elevii fiind astfel derutaţi. În sensul acesta a fost iniţiată şi o petiţie online prin care se propune reevaluarea tuturor lucrărilor din sesiunea iunie 2016 şi acceptarea ambelor variante punctate de elevi la respectivul exerciţiu ca fiind corecte. Petiţia a fost semnată de peste 28.000 de persoane, iar numărul este în continuă creștere. Conform sistemului de axe ortogonale, orice grafic este format din originea sistemului de axe (O), axa absciselor (OX) şi axa ordonatelor (OY), iar poziţia unui punct M din plan este determinată de două numere numite coordonatele punctului.
Aşa cum se ilustrează în dreapta graficului, haşurarea reprezintă numărul elevilor, iar proporţionalitatea ariilor haşurate arată proporţionalitatea numărului de elevi care au obţinut anumite note. Axa absciselor reprezintă notele, iar axa ordonatelor reprezintă numărul de elevi. Acest lucru reiese şi din faptul că pe axa absciselor numerele sunt de la 1 la 10, iar conform sistemului de notare din România notele sunt de la 1 la 10, iar pe axa ordonatelor numerele sunt de la 0 la 8. Axele nu pot fi inversate, de aceea răspunsul corect la acest exerciţiu este 3. „Din punctul meu de vedere diagrama era destul de clară. Notele sunt de la 1 la 10 şi nu de la 0 la 8, se putea foarte uşor distinge cum sunt dispuse axele. Însă, poate că ar fi fost mai bine să se specifice clar în dreptul fiecărei axe, care reprezintă numărul de elevi şi care notele, astfel această confuzie ar fi fost evitată”, a declarat prof. Gheorghe Timofte Tumac, profesor de matematică.
Din cauza neatenţiei sau pur şi simplu a neştiinţei, elevii au citit invers graficul şi au bifat răspunsul 8 ca fiind corect, însă punctarea ambelor variante ca fiind corecte ar reprezenta o greşeală din partea Ministerului Educaţiei întrucât elevii care au răspuns greşit ar fi favorizaţi.
VEZI AICI ANUNȚURI MATRIMONIALE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau