Ministerul Educației și ”Plagiatorilor” se pregătește ca greva generală să țină până la examene

10

Dimensiune font:

| 21-05-2023 06:52

Metodologiile de organizare pentru Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a și Admiterea la liceu 2023 au fost modificate în mod excepțional, în ultimele două săptămâni, fără niciun anunț public din partea Ministerului Educației. Mișcarea dublă ar avea ca scop acoperirea cu profesori a componenței comisiilor de examene/admitere, în cazul în care greva generală din sistemul de educație, anunțată din 22 mai, va dura până la 6 iunie, când încep înscrierile pentru evaluare.

Ordinele de ministru, deși modifică regulile de organizare a examenelor/admiterii, nu au fost publicate de Ministerul Educației pe site-ul instituției, nici în categoria specială „ordine de ministru” și nici în categoriile „Evaluarea Națională” sau „Admiterea la liceu”

Regulile de organizare pentru comisiile de la Evaluarea Națională au fost aprobate încă de anul trecut, din 6 septembrie 2022, mai exact, prin ordinul ministrului educației nr. 5.241/2022 privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2022—2023. Nu au existat modificări și nu se fac, de regulă modificări ale regulilor din aceste metodologii cu trei săptămâni înainte de examene. Ministerul Educației a modificat însă acest ordin pe 17 mai, exact în ziua în care negocierile cu sindicatele au eșuat și confirmarea că va fi grevă generală în sistemul de învățământ a fost transmisă de reprezentanții profesorilor.

Ordinul este semnat de secretarul de stat pentru învățământ superior, Gigel Paraschiv, în locul Ligiei Deca, pe 17 mai, dar a fost publicat în Monitorul Oficial vineri, 19 mai.

Ce schimbă Ministerul Educației, cu trei zile înainte de greva generală:

Prin Ordinul 4.262/2023, Ministerul Educației introduce mai mulți profesori în comisiile de examen. Astfel, s-a modificat articolul 5 și s-a introdus un alineat nou care prevede că: „În situații justificate, la solicitarea inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Comisia Națională de Organizare a Evaluării Naționale poate aproba, prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (1) din Metodologia de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul școlar 2010—2011, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.801/2010, un număr mai mare de vicepreședinți/secretari/membri în comisia județeană/a municipiului București de organizare a evaluării naționale.”

Această modificare va permite, conform surselor Edupedu.ro, numirea în comisii a unor cadre didactice care nu participă la grevă, în eventualizatea în care evaluarea să se poată susține, chiar dacă greva se va prelungi până atunci.

După care, la articolul 6 este introdus un alt alineat: „(11) Comisia Națională de Organizare a Evaluării Naționale poate aproba, în situații justificate, prin derogare de la prevederile art. 10 alin. (1) din Metodologia de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul școlar 2010—2011, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.801/2010, numirea în calitate de președinte al comisiei din unitatea de învățământ a unui cadru didactic — membru al consiliului de administrație.”

Asta pentru că, potrivit regulilor de până acum, care funcționează din 2011 și care nu au fost niciodată modificate în acest sens, președintele comisiei de examen din școală poate fi doar directorul sau directorul adjunct. Noutatea este introducerea în schemă, cu derogare de la ISJ, a unui cadru didactic care poate fi președinte al comisie, cu mențiunea că trebuie să fie membru în consiliul de administrație al școlii.

Pe 12 mai 2023, vinerea trecută, în Monitorul Oficial a apărut un ordin similar cu cel de mai susa, prin care era modificat regulamentul de Admitere la liceu 2023. Acela fusese semnat pe 25 aprilie, când deja din 18 aprilie fusese demarat referendumul pentru greva generală a profesorilor, erau proteste de stradă și urma, pe 10 mai, marșul cu 15.000 de cadre didactice și angajați din școli, prin Capitală.

Modificările făcute în regulile de la Admiterea la liceu erau similiare cu cele de la Evaluarea Națională – să poată fi președinți de comisii și profesori, nu numai directorii, iar comisia nașională să poată aproba un număr mai mare de membri în comisia de admitere.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:21

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Lipsa de investiţie în educaţie şi carenţe educaţionale pe care le generează costă în fiecare an mii de miliarde de dolari global
18/06/2024 12:36

Lipsa de investiţie in educaţie şi carenţe educaţionale pe care le generează costă in fiecare an mii de miliarde de dolari global, arată un studiu al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ş ...

Școală de vară „Viitor student la USV Iași”
17/06/2024 13:08

 Liceenii care isi doresc să devină ingineri sau medici veterinari sunt invitati de către  Universitatea de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi la scoala de vară dedicat ...

Începe Bacalaureatul! Elevii susțin prima probă la  Limba şi literatura română - oral
17/06/2024 06:34

Peste 134.000 de candidaţi inscrişi la examenul de Bacalaureat, sesiunea iunie - iulie 2024, susţin luni prima probă la Limba şi literatura romană - oral. Potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţi ...

Schimbări majore pentru elevi în privința scăderii notei la purtare
15/06/2024 11:07

Media anuală la purtare va fi scăzută cu cate un punct la fiecare 40 de absenţe nemotivate pe an şcolar din totalul orelor de studiu sau la 20% absenţe nejustificate din numărul de ore pe an şcolar la o ...

99% dintre elevii din România studiază cel puţin o limbă străină
14/06/2024 11:28

Un recent studiu Eurostat a adus o veste imbucurătoare pentru educaţia din Romania: ţara noastră ocupă locul trei in Europa la procentul de copii care studiază limbi străine şi locul intai la procentul ...

Indemnizația de șomaj pentru absolvenții din 2024. Acte necesare
12/06/2024 20:05

Tinerii care finalizează liceul sau facultatea in această vară pot aplica pentru ajutor de somaj pe o perioadă limitată. Iată ce conditii trebuie indeplinite si ce acte sunt necesare. Conform Agentiei Na ...

Elevii români au obţinut cinci medalii de aur, două medalii de argint şi o menţiune de onoare la Olimpiada Asiatică de Fizică
10/06/2024 14:15

Elevii romani au obţinut cinci medalii de aur, două medalii de argint şi o menţiune de onoare la Olimpiada Asiatică de Fizică, ce are loc in Malaezia, a anunţat Ministerul Educaţiei, Ligia Deca. " ...

Părinții cer Ministerului Educației afișarea notelor de la toți corectorii la bacalaureat și evaluarea de clasa a VIII-a
07/06/2024 14:15

O scrisoare deschisă transmisă de Federatia Părintilor si Apartinătorilor Legali din Romania (FePAL) Ministerului Educatiei a fost publicată ieri, 6 iunie, pe contul oficial de socializare al expeditorului ...

Liber de Ziua Învățătorului
04/06/2024 10:27

Elevii, profesorii şi personalul din invăţămant vor avea zi liberă miercuri, cu prilejul Zilei Învăţătorului. Ziua Învăţătorului este marcată pe 5 iunie - data de naştere a marelui das ...

Au început înscrierile pentru BAC 2024, prima sesiune. De ce acte au nevoie candidații
03/06/2024 16:19

Absolventii de liceu se pot inscrie la prima sesiune a Bacalaureatului din acest an. Iată ce acte sunt necesare pentru inscriere. Intre 3 - 7 iunie 2024 au loc inscrierile la prima sesiune a examenului de Bac ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei