Ministerul Educaţiei se laudă cu lucruri pe care nu le-a făcut încă
Dimensiune font:
* Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a prezentat raportul de activitate pentru perioada noiembrie 2015 – mai 2016 * raportul punctează domeniile cheie ale ministerului * cele mai multe măsuri incluse în raport se află însă în curs de derulare
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS) a publicat, la sfârşitul săptămânii trecute, raportul de activitate pentru cele 6 luni de mandat. „Am publicat raportul la 6 luni de activitate, pentru perioada noiembrie 2015 – mai 2016. Sunt lucruri pe care le-am finalizat, iniţiative în derulare, dar şi acţiuni pe care le vom demara, cărora le spun seminţe de viitor. În timpul rămas la dispoziţie vreau să finalizăm cât mai mult din ce ne-am propus, să inspirăm şi să fundamentăm decizii şi acţiuni viitoare”, a precizat Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, pe Facebook. Raportul este structurat pe domeniile principale ale ministerului: învăţământ preuniversitar, formarea profesională a adulţilor, fonduri europene, dezvoltare instituţională, învăţământ superior, cercetare şi inovare.
În ceea ce priveşte învăţământul preuniversitar, raportul arată că din noiembrie 2015 au fost aplicate 21 de măsuri sistemice, prin 89 de acţiuni de implementare, dintre care 19 întreprinse pentru primată dată. Astfel, au fost asigurate manualele pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a, a fost adoptat Regulamentul de organizare şi funcţionate a Consiliului Naţional al Elevilor, a fost realizat Planul cadru pentru învăţământul gimnazial, a fost reglementat învăţământul profesional dual etc. De asemenea, raportul prezintă şi cele 15 măsuri sistemice care vor fi implementate în viitor: dezvoltarea şi adoptarea programei şcolare pentru învăţământul gimnazial, dezvoltarea metodologiei de concurs pentru directorii de şcoli, realizarea codului de etică pentru învăţământul preuniversitar. Pe lângă acestea, Ministerul îşi doreşte să modifice cadrul legal de organizare a programului „Şcoala Altfel”, să modifice cadrul legal pentru ca administraţia locală să poată finanţa suplimentar învăţământul preuniversitar de stat şi să clarifice cadrul de funcţionare a şcolilor din România.
Raportul de activitate mai arată că, pentru învăţământul superior, în ultimele 6 luni au fost derulate 19 măsuri sistemice, prin 53 de acţiuni de implementare, dintre care 16 întreprinse pentru prima dată. Conform raportului, gradul de realizare a acestora este de 75%. Dintre principalele acţiuni derulate de Minister amintim: selecţia noului consiliu şi a comisiilor de specialitate CNATDCU (Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare), evaluarea şcolilor doctorale, actualizarea şi simplificarea prevederilor privind recunoaşterea diplomelor.
Pentru sectorul de cercetare şi inovare au fost derulate 18 măsuri sistemice, prin 47 acţiuni de implementare dintre care trei întreprinse pentru prima dată, gradul de realizare a acestora atingând procentul de 65%. De asemenea, a fost lansat noul site al Ministerului şi a fost adoptat un nou Regulament de Organizare şi Funcţionare.
VEZI AICI ANUNȚURI SERVICII TRANSPORT
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau