Peste 50 de directori generali administrativi ai universităților din țară, reuniți la Iași pentru dezbateri la o ședință de lucru organizată de Politehnica ieșeană

logo-tuiasi-online

Dimensiune font:

| 27-05-2022 17:12

 Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) organizează în perioada 27 - 29 mai, în premieră pentru centrul universitar din capitala Moldovei, întâlnirea Adunării Generale a Asociației Naționale a Directorilor Generali Administrativi din Universitățile Publice (ANDGAUP) din România. Directorii generali din peste 50 de universități din toată țara sunt prezenți în aceste zile la Iași, alături de echipele lor, cât și patru directori ai structurilor din Ministerul Educației responsabili cu investițiile, domeniile financiare și economice, cât și cu patrimoniul.

Vineri, de la ora 09.30, a avut loc deschiderea lucrărilor într-o ceremonie care a avut loc în centrul orașului, în complexul Palas. Cuvântul de deschidere l-a avut directorul general administrativ al Politehnicii ieșene, dr. ing. Sorin Iacoban, care le-a mulțumit celor prezenți pentru că au reușit să vină la întâlnirea organizată de TUIASI și să discute cele mai importante subiecte legate de funcționarea universităților din România.

„Vă mulțumesc din suflet că sunteți astăzi prezenți aici și că ați făcut eforturi pentru a ne putea vedea cu toții și să împărtășim în aceste zile din experiența noastră, din probleme cu care ne-am întâlnit. Îi mulțumesc pe această cale domnului rector, prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, care ne-a sprijinit foarte mult în organizarea acestui eveniment. Mulțumesc și echipei cu care am lucrat pentru organizare, cât și directorilor universităților din Iași care au fost alături de mine - sper să ne întâlnim cât mai des, mai ales că înțeleg că în ultimii doi ani nu s-au făcut astfel de întâlniri”, a declarat dr. ing. Sorin Iacoban.

Rectorul TUIASI, prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, le-a vorbit celor peste 90 de invitați prezenți în sală despre nevoia de cooperare dintre componenta didactică și cea administrativă într-o universitate. Rectorul a punctat că experiența ultimilor șase ani i-a arătat că sunt formate două „tabere” în instituțiile de învățământ superior și că trebuie să fie țelul comun al tuturor ca ele să fie eliminate.

„Atunci când formezi o echipă care există și va exista și după ce tu nu vei mai fi nu trebuie să pleci de la idei preconcepute. Am susținut mereu activitatea administrației universității noastre, iar sprijinul meu a fost rezultatul încrederii și aprecierii pe care o am față de oamenii de acolo. De aceea îmi permit să vă lansez unele teme de reflecție; în primul rând să nu lăsați să se creeze artificial o delimitare între cadrele didactice și personalul din administrație. Barca este una singură și toți suntem în ea. Apoi, echipa este cea care contează și ne ajută să depășim dificultățile – trebuie să deveniți consilierii rectorului, prorectorilor și cadrelor didactice, să le arătați unde greșesc în luarea unor decizii sau în stabilirea unor strategii”, a declarat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

Cuvântul a fost luat apoi de către ing. Mihai Corocăescu, președintele ANDGAUP și directorul general administrativ al Universității Politehnica București. Acesta a punctat că în anii de pandemie, când impresia unor persoane a fost că în universități nu s-a lucrat, au fost ani de suprasolicitare pentru componenta administrativă. Aceștia au lucrat zi de zi pentru a asigura activitatea în universități și au rezolvat probleme care au depășit, de multe ori, situațiile cu care s-au întâlnit până la momentul respectiv.

„A fost o muncă de echipă în ultimii doi ani și cred că ne-am descurcat cu brio. Am trecut acest test și chiar am avut un moment propice să ne facem treaba, cât și multe lucruri pe care în timpul anului universitar poate nu reușeam să le facem. Pentru noi trebuie să existe o preocupare pentru o bună colaborare cu conducerea academică și avem exemplul universităților în care, atunci când a fost încredere între echipa administrativă și conducerea universității, lucrurile au evoluat pozitiv”, a punctat ing. Mihai Corocăescu.

Lucrările adunării directorilor generali administrativ se vor concentra în prima zi, pe 27 mai, pe principalele probleme cu care se confruntă universitățile din România, fiind un panel separat în care vor dezbate directorii economici ai instituțiilor de învățământ superior. Discuțiile vor continua și pe parcursul zilei de mâine, 28 mai, fiind implicați inclusiv directori din structurile importante ale ministerelor de resort și ale structurilor acestora care sunt implicate în relația cu universitățile.

Întâlnirea ANDGAUP, organizată de către Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI), vine la aproximativ o lună de când TUIASI a organizat o nouă reuniune a Consiliului Național al Rectorilor.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Schimbări majore pentru elevi în privința scăderii notei la purtare
15/06/2024 11:07

Media anuală la purtare va fi scăzută cu cate un punct la fiecare 40 de absenţe nemotivate pe an şcolar din totalul orelor de studiu sau la 20% absenţe nejustificate din numărul de ore pe an şcolar la o ...

„FungiYo”, pasta-cremă vegană creată de studenți ai USV Iași va reprezenta România la faza internațională a competiției Ecotrophelia, de la Paris
14/06/2024 12:43

  Pasta-cremă vegană „FungiYo” (realizată din codite de pleurotus, aquafaba, tescovină de mere, stevie, pudră de roscove si făină din seminte de dovleac) creată de studentii Universit ...

CALENDAR Bacalaureat 2024. În 17 iunie încep probele de competențe. Prima probă scrisă, în 1 iulie/ Modele de subiecte la limba română BAC 2024
14/06/2024 11:39

 Prima sesiune a examenului de Bacalaureat 2024 incepe luni, 17 iunie, cu evaluarea competentelor de comunicare orală la limba romană. Probele de competente la BAC 2024 se vor incheia in 29 iunie, iar pr ...

99% dintre elevii din România studiază cel puţin o limbă străină
14/06/2024 11:28

Un recent studiu Eurostat a adus o veste imbucurătoare pentru educaţia din Romania: ţara noastră ocupă locul trei in Europa la procentul de copii care studiază limbi străine şi locul intai la procentul ...

Indemnizația de șomaj pentru absolvenții din 2024. Acte necesare
12/06/2024 20:05

Tinerii care finalizează liceul sau facultatea in această vară pot aplica pentru ajutor de somaj pe o perioadă limitată. Iată ce conditii trebuie indeplinite si ce acte sunt necesare. Conform Agentiei Na ...

Elevii români au obţinut cinci medalii de aur, două medalii de argint şi o menţiune de onoare la Olimpiada Asiatică de Fizică
10/06/2024 14:15

Elevii romani au obţinut cinci medalii de aur, două medalii de argint şi o menţiune de onoare la Olimpiada Asiatică de Fizică, ce are loc in Malaezia, a anunţat Ministerul Educaţiei, Ligia Deca. " ...

Părinții cer Ministerului Educației afișarea notelor de la toți corectorii la bacalaureat și evaluarea de clasa a VIII-a
07/06/2024 14:15

O scrisoare deschisă transmisă de Federatia Părintilor si Apartinătorilor Legali din Romania (FePAL) Ministerului Educatiei a fost publicată ieri, 6 iunie, pe contul oficial de socializare al expeditorului ...

Liber de Ziua Învățătorului
04/06/2024 10:27

Elevii, profesorii şi personalul din invăţămant vor avea zi liberă miercuri, cu prilejul Zilei Învăţătorului. Ziua Învăţătorului este marcată pe 5 iunie - data de naştere a marelui das ...

Au început înscrierile pentru BAC 2024, prima sesiune. De ce acte au nevoie candidații
03/06/2024 16:19

Absolventii de liceu se pot inscrie la prima sesiune a Bacalaureatului din acest an. Iată ce acte sunt necesare pentru inscriere. Intre 3 - 7 iunie 2024 au loc inscrierile la prima sesiune a examenului de Bac ...

Zi liberă pentru profesori şi elevi miercuri, pe 5 iunie. „Este vorba de respect pentru această categorie socio-profesională”
03/06/2024 15:39

In fiecare an, incepand din 2007, la 5 iunie in Romania se sărbătoreşte Ziua Invăţătorului. Dacă pană acum aceasta era marcată prin doar prin activităţi extracurriculare in timpul programului de lucr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei