Cum putem deveni performanţi la locul de muncă
Dimensiune font:
Una dintre cea mai importantă resurse a unei organizaţii este cea umană, lucru despre care se vorbeşte tot mai mult în ultimii 20 de ani * anterior anilor 1990, oamenii erau priviţi drept un mijloc, o unealtă cu care se obţineau diferite produse sau servicii, iar evaluarea era făcută cantitativ * relaţiile au evoluat, iar angajaţii sunt priviţi drept resursă cu care obţinem şi cantitate, şi calitate * pentru ca acest lucru să fie posibil este foarte important ca fiecare persoană să fie stimulată astfel încât să ajungă la potenţialul maxim, să dea tot ce are mai bun
Potrivit specialiştilor în resurse umane, motivaţia este ansamblul factorilor care declanşează activitatea omului, o orientează selectiv către anumite scopuri şi
o susţine energetic. Criteriile de motivare sunt foarte multe şi nu mereu cel financiar este pe primul plan. Factorul esenţial este comunicarea, mai exact modul în care acest proces decurge. „Este foarte important să fie axată pe valori, pe sensuri, pe obiective. Lucrăm împreună şi este bine să avem acelaşi acordaj pentru a obţine rezultate planificate şi aşteptate. Oamenii trebuie să cunoască viziunea companiei, trebuie să ştie care este harta teritoriului, să aibă abilităţile necesare îndeplinirii rolurilor din echipă şi cunoştinţele necesare pentru finalizarea procesului. Atitudinea liderului este un alt factor important”, a explicat Antoaneta Galeş, specialist în resurse umane, fondatorul companiei Sonas.
Ea a adus în discuţie două întrebări foarte importante la care trebuie să răspundă fiecare persoană dintr-o organizaţiei, indiferent de postul pe care îl ocupă. Acestea sunt „Ce dau?” şi „Ce primesc?”. Dacă răspunsurile sunt în concordanţă cu aşteptările, vorbim despre angajaţi motivaţi, care lucrează foarte bine, în armonie cu ceilalţi.
Instrument de măsură a satisfacţiei
Potrivit organizaţiei Gallup, există 12 elemente care îi fac pe oameni să fie implicaţi în munca lor, iar Antoaneta Galeş a completat-o cu tot atâtea afirmaţii, în urma unui schimb de roluri angajator-angajat. Sfatul expertului este să ne facem periodic o evaluare din punctul de vedere al obiectivelor din cele două perspective – şi de şef, şi de subordonat. Acolo unde există nemulţumiri este clar că avem de lucrat indiferent de ipostaza în care ne aflăm. Procesul decurge firesc doar în momentul în care există echilibru la balanţa „Ce dau şi Ce primesc?”. Dacă oferim prea mult şi suntem nemulţumiţi de răspuns este cazul să ne reevaluăm locul în organizaţie şi să avem o discuţie cu superiorii, în cazul în care suntem subordonat. Dacă primim prea mult şi oferim prea puţin, e clar că avem o problemă!
Soluţia este, de fiecare dată, la noi şi primul pas este să ne concentrăm pe ceea ce fiecare dintre noi poate influenţa. „Acordaţi feedback şi sprijin oamenilor care vă susţin în desfăşurarea activităţii, motivaţi colegii cu care lucraţi şi veţi obţine rezultate foarte bune|”, a fost sfatul Antoanetei Galeş.
Ca de obicei, avem nevoie de un plan, pentru întocmirea căruia pornim de la câteva întrebări, prima fiind „Ce îmi doresc să obţin?”. Următoarele sunt „De ce îmi doresc?”, “Cum voi obţine acest rezultate?“, “De ce/cine am nevoie?”, „Cum voi şti că am ajuns la final?”. Urmează setul de 12 întrebări pus la punct de Gallup şi o evaluare corectă. Dacă veţi fi cinstiţi cu voi înşivă, dacă veţi fi concentrat mai mult pe ceea ce dăruiţi decât pe ceea ce primiţi, pe ceea ce puteţi face să se întâmple decât pe ceea ce fac alţii pentru voi, pe ceea ce puteţi influenta decât pe ceea ce va influenţează, dacă veţi oferi aprecieri sincere, veţi avea respect pentru cei din jur şi rezultate foarte bune. Secretul este să fim corecţi mai întâi faţă de noi înşine, apoi faţă de cei din jur.
Lista celor 12 obiective Gallup
1. Ştiu ce se aşteaptă de la mine la locul de muncă.
2. Am toate materialele şi echipamentul care îmi permit să-mi desfăşor munca în ordine/ cum trebuie.
3. La locul de muncă am posibilitatea să fac zilnic tot ceea ce ştiu mai bine.
4. În ultimele şapte zile am fost apreciat pentru un lucru bine făcut.
5. Supervizorul sau altcineva de la serviciu pare să ţină la mine ca persoană.
6. Există cineva la serviciu care îmi încurajează dezvoltarea.
7. La muncă se ţine cont de părerile mele.
8. Misiunea şi scopul companiei la care lucrez mă fac să cred că rolul meu este important.
9. Asociaţii sau colegii mei sunt devotaţi să facă o treabă de calitate.
10. La serviciu am un prieten foarte bun.
11. În ultimele şase luni, cineva de la serviciu mi-a vorbit despre progresul meu.
12. În ultimul an, am avut posibilitatea să învăţ şi să avansez la serviciu.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau