Cum să ai o colaborare mai bună cu persoanele dificile
Dimensiune font:
Empatia, compasiunea şi abilitatea de a ne corecta greşelile sunt instrumentele pe care fiecare dintre noi le are la îndemână atunci când interacţionează cu cei din jur * oamenii reacţionează nu doar la cuvinte şi comportamente, ci şi la emoţii fie ele negative sau pozitive * trăirile interioare se transmit prin limbajul non-verbal
Nu există organizaţie în care să nu se afle şi câte o persoană care relaţionează mai greu cu cei din jur. Unii sunt zgomotoşi, agresivi ori pur şi simplu obositori, comportamente care evident sunt deranjante şi este foarte solicitant să fii pozitiv şi încurajator când cineva din jurul tău este tot timpul critic, deprimat, iritat sau nervos. Oricare dintre aceste stări produce o tensionare a relaţiilor cu cei din jur şi este nevoie de mult tact pentru a restabili echilibrul. Primul pas este să înţelegem care sunt motivele pentru care cei din jur au astfel de reacţii şi cum să facem ca să nu preluăm atitudinile fiindcă se întâmplă de multe ori să reacţionăm agresiv la comportamente negative ori dificile. Apoi este important să nu luăm niciun mesaj personal, deşi există o astfel de tendinţă, dar să îl analizăm foarte atent. Este necesar să ştim ce se ascunde în spatele cuvintelor, ce întâmplări vechi stârnesc furiile ori atacurile verbale. „Nu putem să nu ţinem cont de tot ce spune persoana din faţa noastră doar pentru ca are un ton agresiv şi este lipsită de tact. Chiar şi în astfel de situaţii, persoana din faţa noastră s-ar putea să aibă dreptate. Încercaţi să analizaţi întotdeauna comentariile primite pentru a învăţa din ele”, spun specialiştii de la cariereonline.ro.
Citește și Puterea plantelor magice
Nu te lăsa condus de emoţii!
Este important să ne temperăm reacţiile emoţionale pentru a nu încuraja tocmai acele comportamente care ne displac. Persoanele dificile au tendinţa de a se apropia de cei care reacţionează puternic – fie cei care oferă cu uşurinţă compasiune, fie cei ce se simt insultaţi uşor. Când ne lăsăm conduşi de emoţii, le transmitem şi celorlalţi mesajul că se pot folosi de reacţiile noastre. De cele mai multe ori avem tendinţa de judeca sau de a face presupuneri care nu mereu sunt corecte, dar este bine de ştiut că este dificil să ne păstrăm calmul în discuţiile cu persoanele pe care le-am etichetat deja ca fiind dificile. Gândurile negative se transmit în exterior prin limbajul non-verbal şi, ca urmare, este bine să intrăm în conversaţii cu persoanele dificile având atitudinea pe care am dori să o primim din partea lor. Şi pentru că nu putem schimba pe nimeni, tot ceea ce putem face este să ne controlăm modul de gândire şi propriul comportament, apoi să încercăm să facem tot ce ne stă în putinţă, fără însă a ne face rău.
Deseori se întâmplă să aşteptăm până când cineva devine nervos sau deprimat pentru a interacţiona cu el. „Dacă ştiţi că aveţi de-a face cu o persoană predispusă la emoţii puternice de furie sau depresie, încercaţi să interacţionaţi cu ea şi în momentele în care este calmă pentru a crea emoţii pozitive. O abordare ar putea fi să încercaţi să o complimentaţi pentru ceva ce a făcut”, au mai spus specialiştii în HR. În interacţiunea cu persoanele dificile apare deseori dorinţa de a-i ajuta să se schimbe, însă procedeul este invers – noi trebuie să ne modificăm atitudinea, mai ales că avem şi instrumente la îndemână - empatia, compasiunea şi abilitatea de a ne corecta greşelile. Cel mai mare ajutor pe care îl putem oferi persoanelor dificile este sentimentul de siguranţă şi de linişte interioară pe care îl pot avea alături de noi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau