Cum se face branding personal în 2014
Dimensiune font:
Interviu cu George Butunoiu, unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti români în domeniul resurselor umane
De foarte multe ori v-aţi întrebat de unde vine succesul unor persoane, care este reţeta pe care o folosesc sau cine îi ajută. Răspunsul este unul singur – încrederea şi o imagine bună despre sine, stări la care se ajunge lucrând constant la cartea de vizită personală, după cum spune George Butunoiu, unul dintre cei mai cunoscuţi recrutori din România.
- Brandingul personal. Ce este şi de ce avem nevoie de el? Cum putem fi propriul PR?
- În zilele noastre şi pentru multă vreme, construirea unui branding personal puternic este o obligaţie pentru cei care vor să aibă o carieră solidă. Este un proces inevitabil, fie că le place sau nu. Cei care încep acum au un mare noroc – Internetul! Acesta are totuşi şi un dezavantaj de vreme ce e accesibil tuturor, iar brandul cuiva îşi va face din ce în ce mai greu loc printre alte milioane de «branduri». Şi totuşi, este important de ştiut că brandul personal începe aproape întotdeauna, fără excepţie, cu Internetul, şi în marea majoritate a cazurilor tot acolo rămâne.
- Cum ne construim o carte de vizită solidă? Desigur, plecând de la ideea că ştim ce vrem.
- Eforturile se duc în două mari direcţii, la început. Mai întâi îţi faci o listă lungă cu toţi oamenii importanţi care te interesează, care vrei să afle despre tine, cărora vrei să le atragi atenţia, pe care vrei să-i impresionezi. Te uiţi în locurile în care se scrie despre ei sau unde scriu ei, pe site-urile, pe blogurile lor. Intri în vorbă, comentezi, îţi dai cu părerea, îi contrazici dacă e cazul, dai exemple, faci legături şi trimiteri. Şi, cel mai important, te semnezi întotdeauna cu numele întreg. Nu te semnezi cu Costel, Costel T, CT sau Vizionaru’, ci cu prenumele şi cu numele. Oriunde se poate, pune-ţi numele întreg pe Internet, de sute, de mii de ori, preferabil lângă nişte enunţuri inteligent scrise. Încet, încet, cei care sunt în target ar putea să-şi aducă aminte că au mai văzut numele alăturat unei idei interesante şi chiar ar putea să-l reţină, dacă se repetă isprava. Aşa începe brandingul personal în 2014.
- Care ar fi secretul unei imagini puternice? Ce anume o consolidează?
- Brandul personal se face scriind. Scriind întruna, în fiecare zi, ani de zile, toată viaţa, dacă e cazul. Câte un sfert de ceas pe zi, o jumătate sau mai mult. Cei care sunt în stare să spună ceva original şi interesant au noroc, vor fi remarcaţi mai repede. Cei care ştiu să şi scrie, au un vocabular bogat, scriitură expresivă, coerentă, cursivă, fără greşeli, au două noroace. Ceilalţi trebuie doar să scrie mai mult şi se pot baza pe faptul că sunt puţini cititori capabili să facă diferenţa între scriituri şi între ce este în spatele lor.
- Aţi amintit de Internet. De ce este atât de important în creionarea unui brand?
- Oricine caută o informaţie despre cineva, fie el aspirant la un job, client, furnizor, vedetă, interlop, vecin de bloc, femeie frumoasă, politician sau orice altceva, merge pe Internet mai întâi. Prin urmare, interesul fiecăruia este ca primele articole care apar în lista motoarelor de căutare, între primele, să fie acelea pe care tu le scrii, adică acelea asupra cărora tu ai controlul. În trei sferturi din cazuri, căutătorii îl deschid pe primul din listă. Când văd ceva despre tine în altă parte, la televizor, în ziar, pomenit într-o discuţie, tot la Internet ajung ca să caute detalii, lămuriri şi informaţii suplimentare.
- Care ar fi pasul următor?
- Un site personal, care să apară întotdeauna primul în listă când pune cineva numele tău pe Internet. Poate fi doar un blog, însă mult mai bun e un site, în care blogul să fie o parte componentă. Şi colo trebuie scris permanent: ce ai mai citit, ce crezi, ce zic alţii. Sigur, va trece multă vreme până când va intra cineva pe site şi mult mai multă până când vor începe alţii să scrie, să comenteze, să-şi dea cu părerea. Pentru cei mai mulţi, este un motiv suficient să se oprească din scris şi să spună că metoda nu funcţionează, că poate există şi altele mai bune şi mai rapide de a-ţi face un brand personal, că, la urma urmei, ce atâta scris, contează ce ai în cap, nu ce scrii, ştii bine cum e...
-- Mulţi au urmat aceşti paşi şi totuşi doar unii sunt adevărate branduri. Ce au făcut mai mult?
-- Marketingul personal, care este identic cu marketingul pentru orice alt produs. Un marketing bun poate vinde de multe ori şi un produs prost, dar şi invers. «Câştigătorii» sunt cei care reuşesc să se vândă mai bine, în primul rând, şi abia după aceea cei care sunt chiar foarte buni, dar nu ştiu să îşi construiască sau nu se preocupă prea mult de imaginea lor.
Marketingul personal se face exact la fel ca pentru orice produs, dar exact la fel. Toţi cei care încep un astfel de proces trebuie să pună mai întâi mâna pe un manual introductiv de marketing general. A face asta este, de fapt, un act de cultură generală elementară în zilele noastre. Începând de aici, trebuie să-şi facă un plan detaliat, întins pe cel puţin un an sau doi, pentru început.
Maura Anghel
George Butunoiu este cel mai cunoscut headhunter român. Este specialist în branding personal, oferă servicii de consultanţă şi acompaniere în carieră. A fost unul dintre primii români care au deschis o firmă de recrutare executivă, în 1992. Apreciat autor de texte de business, fondator şi membru activ în diferite organizaţii de business, George Butunoiu este unul dintre jucătorii importanţi pe scena consultanţei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau