2015, an greu pentru drumurile judeţului
Dimensiune font:
Anul trecut a fost unul cât se poate de prost pentru toată Regiunea de Nord-Est * Guvernul a îngropat Moldova în sărăcie cu 0 lei alocaţi pentru infrastructura de transport
Anul 2015 rămâne marcat de decizia Guvernului Cioloş, care a condamnat Moldova la sărăcie, fără infrastructură de transport şi implicit fără investitori, fără locuri de muncă. Actualul Guvern al României alocă 0 lei prin bugetul din 2016 pentru infrastructura importantă de transport-autostrăzi şi drumuri din Regiunea Nord-Est, banii fiind direcţionaţi către Ardeal.
Bani şi mai puţini
Bugetul Transporturilor pe 2016 nu este doar în scădere cu 7,6% faţă de anul 2015, ci şi egal cu 0 pentru judeţul Bacău şi celelalte judeţe ale Moldovei în ceea ce priveşte infrastructura importantă de transport. Moldova este astfel condamnată la sărăcie pentru că nu se află deloc pe lista de priorităţi a actualului Guvern. Potrivit bugetului Ministerului Transportului, Regiunea Nord-Est nu va fi legată de Vest, ci izolată prin lipsa căilor de transport necesare pentru ca investitorii străini să vină sau cei locali să se dezvolte, să fie create locuri de muncă, nivelul de trai măcar să nu scadă. Datele, argumentele, criteriile care există şi care plasează Moldova în capul listei priorităţilor nu sunt luate în calcul de actualii guvernanţi.
„Vă informez că în şedinţa de la Partidul Social Democrat, la Comitetul Executiv, când a venit premierul desemnat în acel moment, Dacian Cioloş, am ridicat problema autostrăzii dintre Moldova şi Transilvania, n-am spus Bacău-Braşov, ca să nu se inflameze nimeni din Moldova. Argumentat aşa cum am făcut-o şi cu alte ocazii – cea mai populată regiune, cu indicatorii cei mai scăzuţi, cea mai săracă Regiune a Europei, cel mai bun grad de absorbţie pe Programul Operaţional Regional”, a declarat preşedintele CJ Bacău, Dragoş Benea.
Banii sunt direcţionaţi către Ardeal
Cele mai importante sume se îndreaptă către continuarea următoarelor proiecte: Autostrada Transilvania - 450 milioane de lei, Autostrada Lugoj-Deva - 348 milioane lei, Autostrada Sebeş-Turda - 247 milioane lei, Autostrada Câmpia Turzii-Ogra-Tg. Mureş - 230 milioane lei, modernizare CF Sighişoara-Coşlariu-Simeria - 542 milioane lei, Modernizare CF km 614-Gurasada-Simeria-348 milioane lei, modernizarea căii ferate Braşov-Sighişoara - 887 milioane lei, dar şi Magistrala V Metrou, Etapa I-A Drumul Taberei-Universitate --558 milioane lei, Magistrala 4 Metrou - 270 milioane lei.
Buget mai mic cu 7,6%
Actualii guvernanţi alocă cu 7,6 % mai puţini bani pentru dezvoltarea infrastructurii de transport şi implicit a afacerilor. Mai precis, Ministerul Transporturilor a propus pentru 2016 un buget de 11,86 miliarde de lei, în scădere cu 7,6% raportat la execuţia preliminată din 2015. Aceasta a fost de 12,84 miliarde de lei. Pentru 2017, conform estimării, vor fi alocaţi şi mai puţini bani, respectiv 11,82 miliarde de lei. O scădere semnificativă se înregistrează la cheltuielile de capital, care sunt reduse în 2016 cu 98,92%, la 9,07 milioane de lei, de la 838,78 milioane de lei, în 2015.
Şi pentru proiectele cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, suma alocată în 2016 este de 1,6 miliarde de lei, cu 71,48% mai mică raportat la execuţia preliminară din 2015.
Sonia PAVELESCU
Citeşte şi: Pensionar înşelat
„Eu am vorbit de autostradă în cel mai propice cadru, în faţa unui premier desemnat, care probabil va avea acest Master Plan în mână, şi un tehnocrat care ştie că o autostradă aduce dezvoltare” - Dragoş Benea
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau