„Îmi plac oamenii, viața și arta”

e2410c32-5516-4a9c-905e-4b20b2fc0f52

Dimensiune font:

| 19-03-2023 09:13

  

Dialog cu managerul Spitalului Clinic CFR Iași, medicul primar pneumolog Elena Cristina Mitrofan

Aflat la început de drum ca manager al Spitalului CFR Iași, dr Elena Cristina Mitrofan are planuri mari și provocări pe măsură, pe care am încercat să le aflăm în cadrul unui dialog.

- Ați început un mandat cu multe provocări. Unitatea medicală va trece prin schimbări, urmând a avea alți administratori (Universitatea de Medicină și Farmacie și Primăria Iași – nr.r). Cum vedeți dvs evoluția? Cum vor afecta personalul noile decizii și ce beneficii vor avea bolnavii?

- Mi-aș dori să vă răspund simplu la aceste întrebări, că va fi bine. Este o provocare pentru mine, mai ales că eu sunt la primul mandat într-un spital public important, un spital mare, dar și o mândrie. Onoarea noii funcții mă obligă să duc corabia până la capăt spre destinația pe care o are și nu vreau să existe perturbări în trafic. Trebuie să lăsăm ca timpul să își spună cuvâtul, nu trebuie să ne lăsăm influențați din punct de vedere emoțional. Așteptăm decizia Comisiei Interministeriale care a fost delegată de către primul-ministru să își facă treaba în ceea ce privește transferul unitților spitalicești din proprietatea Ministerului Transporturilor către entități locale. Cât privește personalul, există o anumită stare de neliniște, este normal, suntem oameni, avem întrebări. Îngrijiorarea este firească, dar noi ne menținem stabilitatea. Nu există perturbări în spital în ceea ce privește activitatea.

- Detaliile oferite vin și ca asigurări pentru bolnavi că nu vor avea de suferit.

- Desigur, calitatea actului medical nu trebui să scadă astfel încât spitalul să rămână la un nivel medical înalt și să se poată conduce la fel de bine ca și până acum, să nu depindă financiar de alte structuri. Eu cred că dacă vom aborda situația în mod optimist și cu încredere astfel încât să prevenim anumite situații, lucrurile vor fi de bun augur pentru unitatea medicală.

- Ca manager, aveți planuri mari pentru spital. Cum le vedeți implementate?

- Am avut o moștenire bună pe care am primit-o de la foștii manageri, cu foarte multă aparatură bine pusă la punct, cu o structură solidă a clădirilor. Nu necesită reabilitări mari, există proiecte în derulare pentru reabilitarea termică pe care ne dorim să le ducem la bun sfârșit. Mai avem proiecte dedicate sălilor de operații și vrem să îmbunătățim baza materială, tehnologică cu tot felul de sisteme necesare desfășurării bune a activității medicale. În prim plan se află pacientul și nu vom uita niciodată acest lucru. Este centrul universului nostru.

- Dar ca medic pneumolog ce v-ați propus?

- Îmi doresc să cresc adresabilitatea în spital în special pe patologiile respiratorii, inclusiv pe cele infecțioase, poate mai puțin TBC, mai ales pentru patologiile non-infecțioase, cum ar fi fibrozele pulmonare, mai ales că avem un colectiv minunat cu care putem face staffuri interdisciplinare care pot manageria foarte bine astfel de cazuri. De asemenea, această susținere ar veni și pentru cei care suferă de cancer bronho-pulmonar, astm și bronșitele cronice, dar și multe alte boli care pot fi tratate cu succes în Spitalul Clinic CFR. Nu ne-am gândit doar la pneumologie, să știți. Avem în vedere să dezvoltăm mult mai multe specialități. Vrem să aducem cardiologi, endocrinologi, să dezvoltăm sectorul de dermatologie și să facem unul de dermato-cosmetologie, dar și un altul de dermato-pediatrie astfel încât să devenim un punct de referință. Spitalul Clinic CFR are o poziție strategică și dispune de toate condițiile din punct de vedere al locației, dispozitivelor medicale și personalului astfel încât putem deveni o unitate de elită.

„Cred că Dumnezeu m-a iubit

- Aș schimba registrul în cel personal. Ca medic, v-ați simțit vreodată marginalizată din cauza statututului de femeie? S-a tot discutat despre acest aspect în ultima perioadă.

- Este o întrebare delicată pentru care nu mi-am pus foarte multe probleme până de curând. Într-adevăr, în ultima perioadă se discută tot mai des despre acest aspect. Probabil că una dintre cauze vine și din educația timpurie a femeilor care a dus la o acceptare a unor condiții. Nu ne-am pus prea multe întrebări existențiale, dar unele aspecte s-au lămurit după interacțiunea cu alte doamne doctor din țări unde într-adevăr există discriminare. Noi beneficiem totuși de o egalitate de șansă. Raportându-mă la ceea ce avem noi în România, cred că suntem privilegiate. Există unele mici derapaje, dar sunt izolate. Din punctul meu de vedere, nu ar trebuie să facem prea mult caz decât atunci când se depășesc anumite limite ale acceptării umane. Încercând să trecem cât mai senin prin viață și profesie, respectându-ne și nepermițând atacuri la libertatea noastră, putem trece și prin astfel de mici confruntări. Dacă te implici prea mult și te victimizezi apar alte neajunsuri – nu mai ești atentă, nu-ți mai faci treaba așa cum este bine și totul pică în derizoriu. Ideea este să avem mereu o conduită frumoasă, să fim foarte binepregătite, să ne raportăm la ceea ce fac specialiștii de top. Să avem curaj și încredere.

- Familie și carieră. Cum ați reușit să păstrați echilibrul?

- Nu poți fi avea rezultate profesionale bune dacă nu ai o viață personală echilibrată. Mi-am dorit foarte mult o familie și copii, sunt o norocoasă că le am pe amândouă. Cred că Dumnezeu m-a iubit, am avut și îndrumarea Lui în tot ceea ce am făcut. I-am simțit mereu sprijinul.

„Îmi este suficient să știu că am ajutat oamenii”

- Într-o lume a divergențelor, în care domnii par să domine, ce rol vă oferiți?

- Acela de mediator, încercând să ducem la bun sfârșit un conflict, intervenind cu farmecul și delicatețea noastră, să aducem puțin din energia noastră în tot ceea ce facem. Sigur că sunt situații când aceste daruri feminine nu se regăsesc, dar până la urmă logica și bunul-simț trebuie să domine.

- Exceptând meseria, care sunt marile bucurii ale vieții dvs? Ce vă face sufletul să cânte?

- Copiii, în primul rând. Nu există viață fără ei, fără familie, fără domnul meu care ne aduce un echilibru imens. Bărbații au și ei rolul lor important pentru că femeile nu pot exista singure. Suntem complementari unul altuia și asta aduce frumusețea vieții de familie, faptul că ne putem ajuta, consilia, sprijini.

- Vă place arta. Dacă ar fi să fiți portretizată pe o pânză, cum v-ar plăcea să arate finalul?

- În niciun caz în stil renascentist, în care să pozez. Sunt o ființă dinamică și m-aș vedea integrată pe o pânză suprarealistă, reprezentată mai mult de ceea ce realizez eu. Sau poate nu m-aș vedea într-un tablou, îmi este suficient să știu că am ajutat oamenii, că am avut contribuții la dezvoltarea unei anumite științe. Sunt un om căruia îi plac oamenii, viața, arta.

A consemnat Maura ANGHEL

Interviul complet poate fi urmărit aici -- www.ziarulevenimentul.ro/diverse/interviul-zilei

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
PNRR:COMUNA STĂNILEȘTI – „Înființarea unui centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar în comuna Stănilești, județul Vaslui”
24/05/2024 13:08

 Data: 24.05.2024 Comunicat de presă la inceperea proiectului „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” C3 - Managementul deseurilor Beneficiar: COMUNA STĂNILESTI   ...

„Povești muzicale” – atelier de lectură pentru copii, la Palatul Culturii
24/05/2024 11:15

Atelierele de lectură pentru copii „Povesti muzicale” continuă sambătă, 25 mai 2024, de la ora 16.00, in Sala „Stefan Procopiu” de la Palatul Culturii, cu o nouă editie. Coordonate ...

Zeci de locuri de parcare, scoase la licitație
24/05/2024 10:49

  Directia de Exploatare Patrimoniu organizează in perioada următoare 2 licitatii publice cu strigare pentru inchirierea unui număr de 58 de locuri de parcare situate pe strada Vasile Lupu numărul 98A ...

„Bătălia Cărţilor”, la Biblioteca Județeană „Gh. Asachi”
24/05/2024 10:48

Biblioteca Judeteană „Gh. Asachi” Iasi, in calitate de organizator si Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga” Cluj, in calitate de initiator, lansează o nouă editie a Concurs ...

Fostul manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă
24/05/2024 10:46

Fostul manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă "Mavromati" Botoşani, medicul Monica Adăscăliţei, a fost pusă in libertate, după ce magistraţii Curţii de Apel Suceava au decis inlocuirea m ...

„Muzica va fi definiția carierei mele”
24/05/2024 10:06

În inima orasului, intr-o sală mică si luminoasă, sunete delicate incep să danseze in aer. Mainile mici ale copiilor se miscă gratios pe clapele pianului, creand o simfonie plină de emotie si profun ...

La Iași, certificatele de deces pot fi obținute în format digital!
24/05/2024 09:45

Începand din această lună, iesenii pot obtine in format digital, dar si fizic, la cerere, certificatele de deces eliberate de Oficiul Stării Civile din cadrul Directiei Locale de Evidenta Persoanelor ( ...

Se închid pieţele agroalimentare
24/05/2024 09:28

* pentru inceput, vor fi inchise Piata Sudului – Tătărasi (duminică, 2 iunie, incepand cu ora 14, si luni 3 iunie), urmată de cele de la Bazar si Targul de masini (duminică, 9 iunie, de la ora 14, si ...

Iaşul, unul dintre pionierii „oraşelor sustenabile” din România
24/05/2024 09:00

* „Sustenabilitatea include mai mulţi indicatori care, cumulat, conduc la ceea se se numeşte starea de bine a locuitorilor unui oraş. Noi, la Iaşi, am decis să stopăm industrializarea şi să o duce ...

Cine este producătorul local care vinde cireșe cu doar 2 lei kilogramul. Ce condiție impune acesta
24/05/2024 08:46

Un producător local a luat decizia de a-si vinde productia la un pret surprinzător. Astfel, pentru un kilogram de cirese, romanii pot scoate din buzunar suma de 2 lei. Decizia tanărului producător este o ad ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei