Abonamentul doi în unu! EXCLUSIV
Dimensiune font:
Șefii RATP doresc extinderea acordării abonamentului zonal, care uneşte două trasee, pentru toţi călătorii. În prezent, produsul costă 61 de lei pentru 30 de zile şi este destinat doar elevilor şi studenţilor care locuiesc în zone fără legături directe cu unităţile de învăţământ
Rezolvarea solicitărilor venite din partea mai multor cetăţeni, prin care aceştia cer înfiinţarea unor trasee între cartiere care nu sunt legate direct în acest moment (Păcurari – Copou, CUG – Gară) ar putea fi mult mai simplă decât s-ar fi bănuit iniţial. O spun atât edilii, cât şi şefii RATP Iaşi, care analizează posibilitatea extinderii abonamentelor zonale şi în zona cetăţenilor obişnuiţi. „Abonamentul zonal se adresează acum doar studenţilor şi elevilor, însă ne gândim să-l extindem şi pentru ceilalţi călători. Concret, un ieşean care doreşte să ajungă din Păcurari în Copou îşi achiziţionează un abonament zonal, care va avea inscripţionată ruta Păcurari – Piaţa Unirii – Copou. Aceasta înseamnă că se poate deplasa cu o maşină pe traseul 20 până în Piaţa Unirii – intenţionăm să aducem acest traseu prin acest punct, fără a-l mai prelungi până în Târgu Cucu – după care se poate urca în orice mijloc de transport care ajunge în Copou”, spune Maricel Ghercă, administratorul special al RATP. Dacă va fi luată decizia extinderii adresabilităţii lui, abonamentul zonal pentru ieşeni ar putea costa echivalentul celui pe o linie, adică 73 de lei.
Copoul nu mai duce alte trasee!
Acelaşi subiect a fost tratat şi de primarul interimar Mihai Chirica, care s-a arătat partizanul variantei unor „abonamente convenabile”. „Cei care solicită înfiinţarea unor noi rute trebuie să înţeleagă faptul că zona Copou, de exemplu, nu poate suporta mai multe mijloace de transport decât circulă în prezent. Prin urmare, analizăm varianta unor abonamente convenabile”, a spus edilul-şef. Cât priveşte un traseu direct CUG – Gară, s-a luat în discuţie posibilitatea introducerii, spre exemplu, a unor tramvaie cu indicativul 9 barat. Problema o constituie faptul că s-ar crea confuzie în rândul ieşenilor, dincolo de faptul că, economic vorbind, nu se justifică un asemenea traseu.
Midibuzele, varianta optimă pentru străzile înguste
Cât priveşte solicitările venite din partea celor care locuiesc în zona Aviaţiei, rezolvarea problemei ar putea-o constitui achiziţia unor autobuze/midibuze. În câteva luni, parcul auto al regiei se va îmbogăţi cu 30 de unităţi, variantă care permite RATP-ul preluarea în operare a traseului 18. Autobuzele ar putea fi duse pe platorul Aviaţiei, după care vor efectua curse pe traseul cunoscut, Tătăraşi – Podul de Fier, B-dul Independenţei – Păcurari. Tudor DAMASCHIN
„Abonamentul zonal se adresează acum doar studenţilor şi elevilor, însă ne gândim să-l extindem şi pentru ceilalţi călători” – Maricel Ghercă, administrator special RATP
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau