Abuz plătit cu funcţia, la Spitalul „Sf.Spiridon”

1dermato Laura Gheucă Solovăstru

Dimensiune font:

| 07-11-2022 07:22

* prof.univ.dr Laura Gheucă Solovăstru are o avere impresionantă, însă şi-a internat părinţii în clinica de la stat unde era şefă * părinţii săi au fost îngrijiţi mai bine ca într-o clinică privată, dar pe banii statului, paguba fiind estimată la peste 1,2 milioane lei

Şefa clinicii Dermatovenerologie de la Spitalul „Sfântul Spiridon” din Iași, prof.univ.dr Laura Gheucă Solovăstru, a fost demisă din funcţie. În loc să îşi ducă părinţii la o clinică de paliaţie, aceasta i-a internat în secţia în care lucra. Tatăl doctoriţei are 927 de zile de spitalizare, iar mama sa, 302 zile.

Încetarea exercitării atribuţiilor şi responsabilităţilor funcţiei de medic şef al Secţiei Clinice Dermatovenerologie a prof.univ.dr Laura Gheucă Solovăstru şi preluarea acestora de medicul primar Alina Stincanu.

Decizia a fost luată după ce o comisie special înfiinţată a analizat situaţia din secţia Clinică Dermatovenerologie şi a constatat că medicul Laura Gheucă Solovăstru şi-a internat părinţii în clinica pe care o conducea în loc să îi interneze la o secţie sau spital specializat în paliaţie.

Părinţi cu AVC, diabet şi hipertensiune, spitalizaţi la Dermato 

Din raportului comisiei reiese că în perioada 2016-2022, tatăl medicului Laura Gheucă Solovăstru, Nicolae, a avut 20 de spitalizări între 15 şi 85 de zile, însumând 927 de zile, trei reinternări fiind la distanţă de 2-3 zile. Tot în aceeaşi perioadă, mama medicului, Rodica, a avut 12 spitalizări între 3 şi 47 de zile, însumând 302 zile. „Deşi indicatorii de eficienţă ai secţiei din 2018-2022 se menţin la valori optime, totuşi spitalizările prelungite şi repetate nu se justificau după diagnosticul principal de internare, într-o secţie clinică a unui spital de urgenţă. Ca diagnostic principal de internare predomina urticaria acută şi cronică acutizată la alimente sau antiinflamatoare, fără a se efectua teste alergologice sau fără a fi susţinut de prezenta eozinofilelor crescute sau de imunoglobulina IgE, reprezentând asftel o neconformitate cu protocolul de diagnostic şi tratament al urticariei alergice”, spune prof.univ.dr. Daniel Vasile Timofte, managerul Spitalului „Sf. Spiridon”, printr-un comunicat de presă.

Însă din cauza bolilor de care sufereau cu adevărat, cei doi părinţi ai şefei de la Dermato ar fi trebuit internaţi în cu totul alte clinici. „Comorbidităţile cronice prezente de acest pacient sunt hipertensiune arterială, fibrilaţie atrială, AVC sechelar, hemipareză stânga, diabet zaharat. De asemenea, pacientul este purtător cronic de sondă urinară. Cu excepţia unui episoade de decompensare cardiacă şi pneumonie SARD - CoV-2, a necesitat 17 zile de îngrijiri în ATI. Ar fi putut fi manageriate mai adecvat într-un serviciu de paliaţie sau geriatrie”, a spus prof.univ.dr. Daniel Vasile Timofte.

Pentru mama şefei de la Dermato, diagnosticul principal de internare în Secţia Clinică Dermatovenerologie a fost predominant de urticarie acută sau cronică acutizată. Cu toate acestea, membrii comisiei au ajuns la concluzia că „din analiza evoluţiei consemnată în foile de observaţie, nu reiese justificarea unei spitalizări prelungite.

Asistentele, infirmierele şi medicii, nevoiţi să îngrijească părinţii şefei

La Clinica de Dermatovenerologie, asistentele, infirmierele şi medicii au fost nevoiţi să îngrijească părinţii şefei. Însă niciunul nu vrea să vorbească despre spitalizarea celor doi, mai ales că diagnosticul bătrânilor pare că era pus din pix.

„Urticaria acută şi cronică în relaţie cu alimentele şi inflamatoriile, însă nu s-au efectuat teste alergologice iar examene de laborator nu susţin acest diagnostic, a spus prof.univ.dr Diana Cimpoeşu, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Sf. Spiridon”. 

Culmea este că nimeni din conducerea spitalului nu şi-a dat seama până acum că în unitatea medicală sunt pacienţi care ocupă un pat timp de ani de zile, iar diagnosticul e dat din pix. Pentru aproape trei ani de spitalizare s-au cheltuit peste 1.250.000 de lei, însă suma ar putea fi mult mai mare.  

Sistem de alertare a internărilor prelungite

Confruntat cu o astfel de situaţie inedită, conducerea Spitalului „Sf.Spiridon” a decis să ţină sub control riguros internările fiecărui pacient. Aşa că la această unitate medicală va fi implementat un sistem de alerte InfoWorld. Acesta va semnala spitalizările prelungite. Mai mult decât atât, lunar se va face analiza acestor internări pentru a vedea dacă au fost necesare sau nu.

De asemenea, conducerea spitalului va continua verificările şi din punct de vedere financiar-contabil. În situaţia în care se va constata că există un prejudiciu financiar spitalul va aplica măsurile legale care se impun.

Anchetă şi de la Casa de Asigurări de Sănătate

O anchetă paralelă va fi demarată şi de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate. „Am demarat o procedură de control, care este în curs de desfăşurare. În baza analizei preliminare rezultă că sumele decontate de Casa de Asigurări sunt semnificativ mai mici decât cele suportate de către spital. În funcţie de ancheta făcută de spital şi procedura demarată de noi se vor stabili sumele finale. Plătim un tarif mediu. De aceea există diferența între cheltuielile suportate de spital și tariful decontat de Casa de Asigurări”, a spus Radu Ţibichi, directorul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate. Tariful pe caz la Spitalul „Sf. Spiridon” este de 1.800 de lei.  

Avere de invidiat

Din declaraţia de avere reiese că Laura Gheucă Solovăstru deţine jumătate din proprietatea a două terenuri intravilane amplasate în municipiul Iaşi. Unul din cele două terenuri, cu o suprafaţă de 2.781 metri pătraţi, a fost achiziţionat în 2000. Cel de-al doilea teren are 1.960 metri pătraţi şi a fost cumpărat în anul 2008. Medicul mai deţine şi jumătate din 15.000 metri pătraţi de teren agricol care a fost cumpărat în 2007 la Şaru Doamnei. Ultimul teren achiziţionat de medic a fost în 2020. Este vorba de un teren agricol în suprafaţă de 2.462 metri pătraţi amplasat pe teritoriul comunei Popricani.

Medicul Laura Gheucă Solovăstru este coproprietara unei case care are o suprafaţă de 227 metri pătraţi, a unui apartament de 33 de metri pătraţi, a unuia de 54 de metri pătraţi şi un altul de 88 de metri pătraţi.  

De asemenea, şefa Clinicii de Dermatovenerologie este proprietara a trei maşini şi o remorcă. Un Suzuky din 1993, o Toyota cumpărată în 2006, un Nissan din 2019.

Venituri anuale de 111.516 euro

Nici la capitolul venituri medicul nu stă prea rău. Din declaraţia de avere reiese că în 2021 Laura Gheucă Solovăstru lucrează la Spitalul „Sf. Spiridon”, de unde a încasat 129851 lei, la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr.T.Popa”, unde în urma activităţii didactice depuse a încasat 156.625 lei. Tot ea are propriul cabinet medical individual, Lauderma, de unde a realizat venituri de 17.623 lei. Medicul a prestat servicii medicale şi la centrul Euroderma, de unde a încasat 12.702 lei.

Din activitatea de comerţ efectuată la SC Daderma a încasat 37.775 lei, iar de la SC Derma Art SRL 182058 lei.

Toate aceste venituri însumate reprezintă 536.634 lei. La această sumă se adaugă veniturile din chirii, în valoare de 20950 lei. Per total, într-un singur an, medicul a avut venituri declarate în valoare de 557.584 lei.

Laura RADU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:10

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Lucrările la noul stadion al Iașului pot începe!
29/05/2024 13:46

* „Creditul a fost incheiat in condiţii foarte avantajoase, motiv pentru care, credem noi, in cel mai scurt timp putem demara procedurile pentru inceperea lucrărilor”, a declarat primarul Mihai Ch ...

Aqualand în Moara de Vânt!
29/05/2024 13:44

Primarul Mihai Chirica a anunţat marţi că a semnat contractul cu firma SC Goliat SRL din Oradea pentru proiectarea şi construcţia unui parc de distracţii acvatic (aqualand) in zona Moara de Vant, in aprop ...

  Băcăuanii care nu găsesc loc la creșele de stat, „despăgubiți” cu 1.000 de lei
29/05/2024 13:41

  Miercuri, 29 mai, consilierii locali din Bacău vor dezbate proiectul de hotărare depus de consilierul local independent Dorin Chirilescu, ce presupune acordarea unui ajutor financiar de 1.000 de lei p ...

Ministrul Muncii: Persoanele cu stagiul de cotizare de peste 25 de ani vor fi avantajate la recalcularea pensiei
29/05/2024 13:33

Prioritatea Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale (MMSS) o reprezintă reclacularea pensiilor după noua formulă si intrarea acestora in plată incepand cu 1 septembrie 2024, a declarat marti, la Iasi, ...

 S-a deschis sezonul dulcețurilor
29/05/2024 08:09

În pietele din Iasi gospodinele caută căpsuni aromate, numai bune de făcut dulceată. În mai toate gospodăriile din judet se găsesc oale la fiert cu tot felul de bunătăti: dulceată de tranda ...

Nici jumătate dintre sucevenii care-și doresc permis de conducere nu promovează examenele
29/05/2024 07:45

  Alexandru Moldovan, si comisarul de politie Marius Emilian Rusu au analizat marti, in cadrul unei sedinte de lucru principalii indicatori rezultati din activitatea Serviciului Public Comunitar Regim Per ...

Apa din fântânile vasluienilor, otrăvită!
29/05/2024 07:30

  Peste jumătate dintre probele de apă provenite din surse publice analizate in laboratoarele Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Vaslui de la inceputul acestui an sunt neconforme, arată datele sta ...

Proiectele de infrastructură ale Iaşului, pe masa reprezentanţilor Comisiei Europene!
29/05/2024 07:20

* potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor, sectiunea Tirgu Neamt - Iasi - Ungheni din Autostrada A8 se regăseste in bugetul Programului  Transport 2021-2027 cu 875,5 milioane euro * princip ...

 Încă doi hoţi de catalizatoare trimişi în judecată
29/05/2024 07:13

.L. ar trebui să fie om la casa lui, deşi a terminat doar gimnaziul, s-a căsătorit şi are acum un copil mic. În prima tinereţe a suferit mai multe condamnări, toate pentru „furt calificat&rdq ...

Proiectele de infrastructură ale Iaşului, pe masa reprezentanţilor Comisiei Europene!
29/05/2024 07:12

În organizarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), zilele trecute s-a desfăsurat la Timisoara cea de a doua reuniune a Comitetului de Monitorizare pentru Programul Transport 2021-2027 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei