Aglomerație la Buletine și Pașapoarte în Neamţ
Dimensiune font:
Iulie și august sunt luni de vârf pentru Serviciul Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor (SPCLEP) Piatra Neamț și pentru Serviciului Paşapoarte Neamţ
În plin sezon estival, cele două servicii sunt luate cu asalt de către nemțenii care muncesc peste hotare, care vin în țară să-şi înnoiască actele de identitate sau au nevoie de un document de călătorie. Pentru a face față numărului mare de cereri, mai ales în ziua de miercuri când programul obișnuit la ghișeul de primiri documente din cadrul Biroului de Evidență a Persoanelor este de la 10,30 la 18,00, programul de lucru începe la ora 09.00. „La programul actual am reușit să primim toate cererile cetățenilor însă, dacă va fi necesar, există posibilitatea prelungirii programului de lucru cu publicul. În luna august, dacă situația o va impune, se va organiza accesul la ghișee pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate, pe baza de bonuri de ordine”, a declarat Loredana Popescu, șefa SPCLEP Piatra Neamț. În luna august, concediile lucrătorilor sunt limitate pentru a putea face față volumului mare de cererei. Deși termenul legal de soluționare a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate este de până la 30 zile putând fi prelungit cu 15 zile cu acordul șefului de serviciu, în cazurile prevăzute de lege, cererile de eliberare a actelor de identitate la nivelul SPCLEP Piatra Neamț se soluționează, în prezent, în 14 zile.
Şi Serviciul Paşapoarte este suprasolicitat. În luna iulie, au fost înregistrate 2.155 de cereri pentru eliberarea pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice şi a paşapoartelor simple temporare, față de 1.733 în aceeași perioadă a anului trecut. „Numărul cererilor crește de la an la an, cu aproximativ 10%, în ciuda faptului că în spațiul european se poate circula cu cartea de identitate. Însă, numărul mare de solicitări este pentru elibarea pașapoartelor pentru minori sub 14 ani”, a precizat Constantin Roman, şeful Serviciului de Paşapoarte Neamţ. Media zilnică este de 140 de cereri, (față de 60 în alte perioade a anului), care cuprinde atât solicitările înregistrate la ghișeele serviciului, cât și cele de la ambasade sau consulate. „În zilele de miercuri, joi și vineri, funcționăm cu trei ghișee. Luni și marți, funcționăm cu două ghișee, deoarece avem deschis punctul de lucru la Roman, iar personalul și tehnica este utilizat pentru preluarea cererilor la acest punct”, a explicat șeful Serviciului Pașapoarte. Pentru a contracara aglomeraţia, conducerea serviciului a luat câteva măsuri: concediile în luna august sunt suspendate, iar dacă numărul cererilor va fi foarte mare, se are în vedere prelungirea programului de lucru. „Accesul la ghișee se face organizat, în baza unui bon de ordine care se eliberează la începutul programului, după verificarea documentelor necesare emiterii pașaportului și a dovezilor de achitare a taxelor”, a spus Constantin Roman. Paşaportul simplu temporar costă 222 de lei pentru toate vârstele, se eliberează în două ore și este valabil 12 luni. Costul unui pașaport simplu electronic este de 266 de lei pentru minorii sub 12 ani, ( valabilitate 3 ani), iar pentru persoanele peste 12 ani, prețul este de 292 de lei, valabilitatea pașaportului fiind de 5 ani.
Ingrid CIOFOAIA
În luna iulie, au fost eliberate 1.065 de pașapoarte electronice, din care 11 cu mențiunea CRDS ( cetățean român cu domiciliul în străinătate), precum și 568 de pașapoarte temporare, din care 6 cu mențiunea CRDS.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau