Andreea Brînză, fata milionarului de Iași, Cornel Brînză, este investigată de ANAF pentru venituri nejustificate, după audieri extinse care au condus până la intervievarea invitaților de la nuntă și botez

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 13-09-2022 21:03

 

Potrivit celor de la 7iasi.ro, Andreea Brînză este subiectul verificărilor total incomode ale ANAF. Se pare că aceasta nu poate justifica venituri de ordinul sutelor de mii de ron, ulterior verificărilor derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală

Merită menționat faptul că respectivele verificări „s-au făcut la sânge”, acestea vizând fiecare cheltuială și fiecare cont, ajungându-se până la audierea unui număr mare de persoane din rândul rudelor și chiar invitaților de la nuntă și botez.

ANAF nu iartă – cel puțin așa se deduce din acțiunea recentă de control a instituției, care a vizat-o pe Andreea Brînză, fiica milionarului de Iași, Cornel Brînză. Instituția de control a ajuns la concluzia că veniturile mai sus menționatei nu aveau cum să acopere cheltuielile efectuate de aceasta.

Drept urmare, Andreea Brînză a declarat faptul că banii i-au parvenit de la bunică, respectiv nici mai mult, nici mai puțin de 100.000 euro, în condițiile în care bunica înregistrează venituri de numai câteva sute de ron

Bunica a declarat, în nota explicativă înmânată inspectorilor fiscali, faptul că acești bani au fost obținuți din activitatea de vânzare a miezului de nucă, cartofilor și brânzei, reprezentând fonduri personale, bani agonisiți prin muncă cinstită: „Sunt banii mei personali pe care i-am făcut cu sudoarea frunții mele din afacerile cu miez de nucă, cartofi, brânză și alte produse”, aceasta invocând „frica de Dumnezeu” și „sacralitatea familiei”.

Potrivit 7iasi.ro, ANAF a intrat în amănunt și a observat și existența unei proprietăți, achiziționată de familia Brînză în Germania, în proximitatea localității Nuremberg, respectiv un han, cu spații de locuit și restaurant propriu, alături de o mică fabrică de bere.

„Veniturile nejustificate au fost înregistrate de către Andreea Brînză în perioada în care firma tatălui, Ted Construct SRL, era investigată de DLAF și DIICOT. Fosta societate a fost îngropată, iar în prezent Cornel Brînză derulează contracte cu Primăria Iași și alte entități publice prin firma Con Ted Construct SRL”.

Ca urmare a celor descoperite de ANAF, Andreea Brînză a procedat la contestarea raportului de control, menționând faptul că respectiva instituție nu a luat în calcul sumele de bani acumulate din perioada copilăriei, până în anul 2015. 

Menționăm faptul că această investigație amănunțită a fost derulată de inspectorii Serviciului Verificări Fiscale, departament de elită al Fiscului, cunoscut de public sub numele de „controlul marilor averi”. Acțiunea în sine s-a concentrat numai pe anul 2015, moment în care Andreea Brînză ar fi cheltuit mai mult decât ar fi putut produce

Potrivit publicității, acest control a venit și pe fundalul anchetei derulate de Departamentul de Luptă Antifraudă și de DIICOT, cu privire la tatăl acesteia, în persoana milionarului de Iași, Cornel Brînză.

Amintim cititorilor noștri faptul că fosta societate a omului de afaceri, Ted Construct SRL, este continuată, în prezent, de noua companie înființată, Con Ted Company SRL.

Comercializarea miezului de nucă, cartofilor și brânzei aduce venituri de 100.000 de euro

Miezul de nucă este bănos…cel puțin așa au aflat inspectorii de specialitate (potrivit declarațiilor făcute de bunică), acesta reprezentând, se pare, „punctul de plecare” pentru a face ceva avere: „sunt banii mei personali pe care i-am făcut cu sudoarea frunții mele din afacerile cu miez de nucă, cartofi, brânză și alte produse”

Nota explicativă semnată de Andreea Brînză precizează faptul că sumele de bani provin din agoniseli vechi, precum și din partea părinților, bunicilor, dar și din cadouri de nuntă și botez, neputând estima cu exactitate cuantumul acestora„Primeam bani zilnic, săptămânal, la zilele de naștere, la sărbători, când făceam fapte bune. Nu pot preciza ce surse de bani aveau părinții mei și nu cred că este corect să puneți această întrebare.”

Potrivit 7iasi.ro, Inspectorii au făcut verificări și au stabilit că bunica Elena Gagea nu figurează cu venituri declarate până la sfârșitul anului 2015, că nu deține depozite bancare și că nu face dovada deținerii de fonduri. La fel și bunicul Ioan Cicoveanu a obținut venituri lunare de 783 de lei și prin urmare nu putea să îi ofere nepoatei sale sume de bani care să justifice veniturile acesteia. Cealaltă bunică, Elena Marin, este decedată încă din 2003, iar veniturile acesteia arată că nu își putea ajuta substanțial nepoata.”

Cornel Brînză nu a dorit să ofere niciun fel de informație despre situația care o vizează pe fiica domniei sale

ANAF a solicitat un punct de vedere inclusiv milionarului Cornel Brînză, în aprilie 2020, acesta refuzând să ofere orice fel de informație, motivând decizia personală astfel: „La vârsta și experiența mea, cu toate lucrurile bune, dar mai ales a greșelilor făcute față de mine sau familia mea, consider că am devenit o persoană suficient de matură încât să cunosc valoarea sacră, fundamentală a familiei, a relațiilor de încredere, afecțiune și respect încât mă simt obligat să invoc prevederile art. 66 din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală care, absolut justificat în opinia mea, îmi permit să refuz oferirea de informații, expertize sau înscrisuri care o privesc pe fiica mea, Brînză Andreea”.

Aceeași atitudine a fost îmbrățișată și de Gabriela Brînză, mama acesteia, care a adus în discuție prevederile Codului de Procedură Fiscală, dar și legile divine, care „obligă familiile creștine și cu frică de Dumnezeu să se prevaleze de acest articol”

Nunta și botezul, nașii și invitații au fost, de asemenea, audiați 

Ca urmare a declarației Andreei Brînză, potrivit căreia una dintre sursele veniturilor fusese reprezentată de sumele de bani acumulate din petrecerile de nuntă și botez (anii 2011, respectiv 2014), inspectorii fiscali au procedat la efectuarea de verificări amănunțite, aceștia audiind invitații și cerând referințe inclusiv de la restaurantul cu pricina.

Potrivit 7iasi.ro, ANAF a solicitat următoarele: „Vă rog să precizați la ce dată a avut loc evenimentul, în ce locație, cu ce entități economice ați încheiat contracte de prestări servicii (închiriere sală, muzică, servicii fotografiere, aranjamente etc.), numărul meniurilor comandate, număr participanți la eveniment – furnizați o listă a persoanelor care au participat la eveniment și indicați date lor de identificare și de contact ale 20–30 participanți la eveniment. De asemenea, vă rog să precizați care a fost valoarea costurilor ocazionate de organizarea acestui eveniment și din ce surse ați acoperit-o. Vă rugăm să anexați documente și înscrisuri justificative”

Replica Andreei Brînză a fost, după cum urmează: „Nunta a avut loc în data de 15.11.2011 la Hotel Ramada, sala de la parter. Au participat circa 150-170 de persoane, circa 50% din familie, 50% prieteni apropiați ai mirilor și părinților. În acest moment, nu îmi amintesc numele furnizorilor de servicii, mai ales că de acest aspect s-au ocupat mirele și părinții. De asemenea, nu cunosc numărul exact de meniuri comandate. Nu cunosc valoarea costurilor ocazionate de organizarea nunții și nu dețin contracte, facturi sau ale înscrisuri justificative. În legătură cu lista persoanelor și datele lor de identificare, fac precizarea că nu dețin acordul lor explicit pentru a le dezvălui și sper ca inspecția fiscală să poată avea loc fără divulgarea identității lor”. 

De asemenea, Andreea Brînză a oferit relații cu privire la numele soțului de la acel moment, Daniel Lungu, ale nașilor, Costică și Gabriela Gheorghiu, ale părinților, socrilor și cumnatului de la acea vreme, Bogdan Ciochină.

Ca urmare a solicitării ANAF, hotelul Ramada, unde fusese organizată nunta, a oferit informații, în scris, referitoare la cheltuielile cu organizarea, aferente anului 2011: „toate facturile de la acest eveniment au fost emise pe societatea Ted Construct SRL la solicitarea clientului”

De asemenea, supunem atenției faptul că declarațiile foștilor soți au fost contradictorii, Daniel Lungu, menționând că „În urma evenimentului (nunta) nu am rămas cu datorii”, în timp ce Andreea Brînză amintește faptul că o parte din banii strânși la nuntă, suma de 7.450 euro, au fost confiscați de către DIICOT în timpul unei percheziții efectuate la domiciliul tatălui său, Cornel Brînză, potrivit 7iasi.ro.

Mai mult, referitor la botez, Andreea Brînză a menționat că a obținut, în anul 2014, daruri de botez în valoare totală de 10.000 euro, dar și 35.000 ron. Cât despre petrecere, aceasta a fost organizată la același hotel care, la solicitarea ANAF, a pus la dispoziție documente, facturi și registrele de bancă, răspunzând similar: „toate facturile pe acest eveniment au fost emise pe societatea Ted Construct SRL la solicitarea clientului”

Declarațiile celor doi foști soți nu au coincis în totalitate nici de această dată – Daniel Lungu a declarat faptul că petrecerea de botez s-a ridicat la valoarea de 3.000 – 5.000 euro, menționând faptul că „soția a decis să îi punem în cont (banii), pe când soția a specificat că banii obținuți de la botez au fost păstrați în numerar.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Accident auto în județul Botoșani: doi tineri răniți au fost răniți
02/06/2024 06:57

Doi tineri au fost răniti aseară, după ce masina in care se aflau a părăsit partea carosabil, a rupt un gard si s-a oprit in zidul unei case, in localitatea Broscăuţi din judetul Botosani. La fata locul ...

Piețele Nicolina și Alexandru cel Bun vor avea noi parcuri fotovoltaice
01/06/2024 11:08

Conducerea Societătii „Eco-Piata” din Iasi a anuntat că va mări parcurile fotovoltaice pentru Pietele Nicolina si Alexandru cel Bun, asigurand, in mare parte, consumul energetic. ”În ...

01/06/2024 00:19

O tanără de 19 ani din Suceava a murit din cauza unor complicatii medicale apărute după nastere. Anul trecut, Bogdan Curelusă s-a căsătorit cu Bianca, iar in urmă cu o lună de zile fericirea le-a fost ...

Dumitru Buzatu, prima reacție după ce a fost exclus din PSD: 'Sunt simpatizant, simpatizanţii sunt mai răi ca membrii' / Decizia instanței
31/05/2024 15:27

Tribunalul Vaslui a decis, vineri, menţinerea arestului la domiciliu in cazul fostului preşedinte al PSD Vaslui, Dumitru Buzatu, acuzat de luare de mită, hotărarea nefiind definitivă.   "Menţi ...

Muzeul Memorial ‘Ion Creangă’ din Humuleşti se redeschide
31/05/2024 13:00

Muzeul Memorial ‘Ion Creangă’ din Humuleşti se va redeschide publicului incepand cu 2 iunie, după ce in ultimele luni a beneficiat de un proiect de conservare şi protejare a patrimoniului. &lsq ...

Copil salvat de la moarte după ce a fost operat pe creier. Interventția a durat 5 ore și s-a desfășurat în semiîntuneric
31/05/2024 12:09

O echipă medicală, condusă de conf. univ. dr. Lucian Eva, managerul Spitalului Clinic de Urgenţă "Prof. Dr. Nicolae Oblu" Iaşi, a efectuat o operaţie revoluţionară, in semiintuneric, pentru a ...

  Neamțul se urcă pe „podiumul” național al accidentelor rutiere
31/05/2024 09:30

Judetul Neamt se află pe locul trei la nivel national in ceea ce priveste numărul de evenimente rutiere grave inregistrate pană la data de 29 mai 2024, cu un total de 60 de accidente grave, se arată intr-un ...

  Drumurile expres prind viteză în Moldova, cu câteva zile înaintea alegerilor!
31/05/2024 09:07

La sediul Consiliului Judetean Botosani s-a desfăsurat, in această săptămană, o importantă intalnire vizand armonizarea variantelor de traseu pentru viitorul drumu de mare viteză Botosani – Suceava ...

Colegiul „Mihai Eminescu” va fi modernizat și extins
31/05/2024 08:23

* s-a obtinut o finantare in valoare de 15,9 milioane lei pentru extinderea Corpului A cu 1.440 de metri pătrati, prin construirea a opt noi săli de clasă, spatii tehnice si de depozitare Primarul Mihai Chi ...

Zilele Vecinilor, în premieră, la Iași
31/05/2024 08:11

Patru comunităti din Iasi au castigat granturi de dezvoltare comunitară in valoare totală de 19.500 euro, in urma unui apel national de proiecte desfăsurat de organizaţia neguvernamentală „Înt ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei