Angajaţi ai spitalelor aruncaţi în stradă dintr-o semnătură EXCLUSIV

default

Dimensiune font:

| 09-03-2017 05:45

Mai mulţi angajaţi din sistemul sanitar ieşean vor rămâne pe drumuri până la sfârşitul lunii * locatarii din căminul de nefamilişti din Tudor Vladmimirescu vor fi evacuaţi, la cererea conducerii Spitalului Clinic de Urgenţă „Sf. Spiridon” Iaşi * aceştia au fost ameninţaţi cu executor judecătoresc, pentru chirii restante cu sume derizorii * unii au împrumuturi bancare prin care au investit în camera locuită, iar acum se văd nevoiţi să plece până la finele lunii * managerul spitalului, Ioan Bârliba, a pus pază la uşa blocului, de teamă că oamenii pot pleca cu bunurile din case * umilinţa este cu atât mai mare a celor care stau de ani buni aici, neavând nici încălzire şi nici apă caldă, fiind nevoiţi să se spele la lighean * clădirea va trece în administrarea Primăriei Municipiului Iaşi, din luna aprilie


Scandal cât blocul la un cămin de nefamilişti din bulevardul Tudor Vladmimirescu. Mai mulţi angajaţi din sistemul sanitar ieşean vor fi evacuaţi până la sfârşitul acestei luni, din semnătura directorului Spitalului Clinic de Urgenţă „Sf. Spiridon” Iaşi, Ioan Bârliba. În jur de 16 familii încă mai locuiesc în Căminul 79A, în condiţii greu de descris pentru personalul spitalelor ieşene, fără apă caldă şi fără nicio sursă de încălzire pentru anotimpul rece. Aici stau de ani de zile asistenţi medicali, infirmieri şi membri ai personalului auxiliar din sistemul sanitar ieşean. Oamenii au investit sume importante de bani în renovarea apartamentelor pentru ca, la sfârşitul lunii trecute, să primească înştiinţare de evacuare în 30 de zile, semnată de managerul Spitalului Clinic de Urgenţă „Sf. Spiridon” Iaşi. Printre locatari se numără chiar persoane angajate ale acestui spital. Oamenii achită o chirie lunară de 30 de lei, însă nu au nici apă caldă şi nici sursă de încălzire, aşa că mai bine de jumătate din leafă merge către factura de la energie electrică. „Vă somăm ca în termen de 30 de zile de la comunicarea prezentei să eliberaţi şi să predaţi liber de bunuri camera pe care o ocupaţi în mod abuziv. În cazul în care nu veţi da curs celor solicitate suntem îndreptăţiţi să dispunem de toate mijloacele legale, inclusiv solicitarea concursului instanţelor competente şi a executorilor judecătoreşti, toate cheltuielile cu aceste demersuri urmând a fi suportate integral de dumneavoastră potrivit legii”, aşa arată notificarea primită în uşă de personalul medical, semnată de conducerea Spitalului Clinic de Urgenţă „Sf. Spiridon” Iaşi.

Iarna stăm cu reşou şi facem baie la lighean”

 

Oamenii sunt dispuşi să îşi ceară dreptatea în instanţă, pentru că sumele restante, spun ei, au fost calculate greşit. Aceştia arată că s-au adresat Termoservice, cerând explicaţii pentru indici de consum nejustificat de mari, însă li s-a comunicat că înţelegerea contractuală a încetat în iunie, anul trecut. „După anii '90 trebuia să ni se repartizeze locuinţe, unii au primit, iar alţii, ca mine, au rămas aici. Eu am fost asistent medical, am lucrat numai în unităţi sanitare şi din 1981 locuiesc în acest cămin de nefamilişti. Prin dispoziţia Spitalului Sf. Spiridon Iaşi am primit vestea că trebuie să părăsesc locuinţa şi că o ocup în mod abuziv. Exact aşa s-au exprimat, parcă suntem infractori. Ne spune să plecăm, dar nu ne dau soluţii. Nu am unde să mă duc, am o fată care şi ea stă în chirie. Iarna stăm cu reşoul în priză. Am o factură de peste 500 lei pe luna trecută la energie electrică”, ne-a spus Janeta Miron, asistent medical. Locatarii au stat cu contracte de închiriere până în aprilie 2016, iar de atunci li s-a făcut un act adiţional de prelungire a termenului. În cazul Janetei Miron, acesteia i s-a cerut plata unei sume restante de 63 lei.

 

Cer apă de la spălătorie pentru toaletă

 

Unii locatari şi-au exprimat intenţia de a cumpăra locuinţele, însă construcţia este în patrimoniul public şi nu poate fi vândută. Silviu Bârsan, un alt angajat din sistemul de sănătate a fost şi el somat să părăsească locuinţa în 30 de zile, acesta având o restanţă de 13.822 lei. „Nu am cu ce să plătesc şi nici unde mă duce. Am două împrumuturi în bancă, iar o parte din bani i-am băgat în întreţinerea acestei locuinţe. De când ni s-a dat blocul, nu a venit nimeni vreodată să îl renoveze, scara noi o întreţinem. Administratorul blocului l-am văzut o singură dată, când a venit cu poliţia să ridice nişte dulapuri de pe casa scării”, a spus acesta. „Baia este comună, arată în ultimul hal, noi ne spălăm la lighean. Noroc că avem o spălătorie aici lângă noi, pentru că suntem nevoiţi să mergem să cerem apă de la ei ca să turnăm în toaletă”, povesteşte o altă locatară, angajată a Spitalului „Sf. Spiridon” Iaşi. În mai multe rânduri, locatarii au solicitat conducerii spitalului să intervină în rezolvarea problemelor de ordin gospodăresc şi administrativ, pentru repararea instalaţiilor de apă rece şi apă caldă, tablourilor electrice, reţeaua exterioară de încălzire însă nu au primit niciun răspuns.

 

Aşa arată toaleta comună a blocului

 

Managerul spitalului pasează răspunderea în curtea Primăriei

 

Conducerea spitalului spune că problema este în curtea Primăriei Municipiului Iaşi, clădirea fiind preluată de municipalitate. Asta deşi semnătura managerului Ioan Bârliba apare pe înştiinţarea de evacuare. Acesta spune că bun-platnicii vor putea rămâne în continuare în acele locuinţe, iar restanţierii vor răspunde în faţa instanţelor de judecată. „În baza unei hotărâri de Consiliu Local, începând cu 1 aprilie, căminul se predă Primăriei Municipiului Iaşi. Acest protocol a fost încheiat în urmă cu aproximativ patru luni, li s-a pus în vedere în urmă cu şase luni tuturor celor care erau răi platnici, care nu şi-au plătit utilităţile la zi să o facă, iar în funcţie de acest lucru, primăria va lua în calcul eventualitatea ca ei să rămână acolo. În baza unei expertize comandată de noi rezultă că această clădire are un risc seismic extrem de mare. Am adus la cunoştinţă consilierilor locali acest lucru. Clădirea trebuie reconsolidată, iar eu am dat ca timp de gândire aproape şase luni de zile şi cu toţii ştiau ce urmează. În baza unui dosar, cei bun-platnici vor putea rămâne acolo după consolidare”, a declarat Ioan Bârliba, managerul Spitalului „Sf. Spiridon” Iaşi. Acesta spune că a fost nevoit să pună pază la clădire, după ce unii locatari au plecat cu tot cu bunurile căminului. „Acel cămin a fost dat pe capul nostru în urmă cu 25 de ani. A fost o gaură neagră, pentru că nu existau contoare şi se făcea un consum de utilităţi foarte mare şi era supus la plată spitalul. În legătură cu datoriile acumulate, avem deja în instanţă 80% dintre rău-platnici. Ei au angajamente de plată, angajaţilor din spitale li se opreşte pe statul de plată sumele datorate, iar la o parte le-am făcut notificări şi avem executor judecătoresc”, a adăugat Ioan Bârliba. Până la sfârşitul acestei luni, locatarii sunt somaţi nu doar să plătească restanţele la utilităţi, ci să evacueze clădirea până la predarea căminului în administrarea municipalităţii, la data de 1 aprilie. 

 

Ignoranţa autorităţilor omoară oameni pe drumurile publice

 


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei