Autobuze cu rampa pentru persoanele cu handicap în portbagaj
Dimensiune font:
Cinci autobuze de mici dimensiuni au ajuns la Suceava pentru transportul în comun * deşi sunt scumpe, achiziţia este îmbucurătoare având în vedere că majoritatea autobuzelor existente ar trebui casate * problema este că rampele pentru persoanele cu dizabilităţi sunt în portbagaj!
Primăria Suceava a cumpărat cinci autobuze de mici dimensiuni pentru transportul în comun. Noua achiziţie a municipalităţii este cu atât mai îmbucurătoare cu cât se ştie că parcul auto al Societăţii de Transport Public Local (TPL) are 33 de autobuze, dintre care 30 ar trebui casate. Fiecare dintre noile mijloace de transport a costat peste 37.000 de euro. Un microautobuz are 11 locuri pe scaune şi alte 10 locuri în picioare. „Sunt dotate cu aer condiţionat”, ne-a declarat Darie Romaniuc, directorul TPL Suceava. El a adăugat că noile autobuze vor fi înmatriculate în cel mai scurt timp şi, cel mai probabil, vor intra pe traseu începând cu data de 1 august. „Sunt de la firma Karsan şi vor intra în circulaţie după înmatriculare”, a mai spus Romaniuc.
Acces greoi pentru persoanele cu dizabilităţi
Şoferii au primit cheile celor cinci autobuze de la viceprimarii Sucevei, Lucian Harşovschi şi Ovidiu Doroftei. Acesta din urmă a explicat că noile mijloace de transport au în dotare rampe pentru persoanele cu dizabilităţi şi a cerut instalarea acestora, cu rol demonstrativ. Unul dintre şoferi a deschis portbagajul unui autobuz, a scos rampa, a desfăcut-o şi a instalat-o. Altfel spus, dispozitivele care ar trebui să le faciliteze accesul persoanelor cu dizabilităţi în autobuzele primăriei nu sunt automate. Deşi greoaie, procedura de instalare a rampelor pentru persoanele cu handicap va trebui respectată şi în trafic, de către şoferii TPL. „Rampa este excepţia de la regulă. Este o situaţie excepţională”, a declarat Doroftei.
Patru rable, la fier vechi
Pe de altă parte, cele cinci autobuze noi sunt mană cerească pentru parcul auto al TPL. Societatea de transport a Primăriei are 33 de autobuze şi încă 4 microbuze. „Vom scoate microbuzele de pe traseu, după ce vom înmatricula noile autobuze. Microbuzele sunt produse în 2000 şi 2001 şi au parcurs peste 700.000 de kilometri”, a declarat Romaniuc. Acesta a mai spus că cele actuale nu sunt nesigure, dar e nevoie de foarte multe piese de schimb pentru ele.
Citeşte şi: Istoria incredibilă a unei biblioteci
Oana ŞLEMCO
Din cele 33 de autobuze, 30 ar trebui casate pentru că sunt vechi şi întreţinerea lor este extrem de costisitoare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau