Autobuze electrice şi tramvai rapid spre Ciurea
Dimensiune font:
Ieşenii vor trebui să se aştepte pe termen lung la schimbări importante de trasee, apariţia unora noi şi la schimbarea totală a actualului parc de mijloace de transport * toate aceste măsuri sunt prinse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, document care confirmă faptul că Iaşul stă bine doar în teorie
În mod sigur, configuraţia traseelor de autobuz şi tramvai în următorii ani va suferi modificări majore. Primăria Iaşi a publicat deja pe site-ul propriu, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, document pentru dezvoltarea unor politici elaborate pentru a îndeplini necesităţile de mobilitate a oamenilor şi
companiilor din oraş şi din zonele învecinate, transportul public ocupând un loc extrem de important în această strategie. În ipoteza în care Primăria Iaşi va reuşi să realizeze toate proiectele de infrastructură pe care şi le propune, ieşenii vor trebui să se aştepte, pe termen scurt şi lung, la schimbări majore în planul de operare proprus pentru liniile de tramvai. Un prim pas îl constituie unificarea liniilor 6 şi 3, pentru a oferi o conexiune directă pe axa Est – Vest a municipiului Iaşi (Rond Dacia – Rond Tg. Cucu – Rond Dancu). De asemenea, tot aici se vorbeşte de păstrarea liniei de tramvai 5 ca o conexiune pe Axa Est – Vest, care ar trebui să aibă capătul la Rond ERA, loc unde ar putea ajunge şi tramvaiele de pe traseul 7, în eventualitatea în care se va construi aici Spitalul Regional de Urgenţă.
Pe termen ceva mai lung, se intenţionează extinderea liniei de tramvai, avându-se în vederea legarea altor localităţi. „Sunt proiecte pe termene lungi, cu viziuni care vor trebui reabordate. Cum ar fi o linie de de tramvai spre Valea Lupului sau o linie de tramvai rapid sau tren uşor către Ciurea şi Lunca Cetăţuii. Sunt măsuri prinse în planul de transport integrat, care se adresează celor care locuiesc acolo, dar muncesc în Iaşi. Pentru asta au nevoie de transport public la orice oră, ieftin şi în siguranţă”, spune primarul Mihai Chirica.
În 2030 vom circula doar cu mijloace de transport nepoluante
În aceeaşi notă, referindu-se la paşii care vor trebui făcuţi pe calea modernizării transportului public, edilul spune că în următorii 20 de ani Iaşul va beneficia de un transport ecologic. „Trebuie ţinut cont şi de directivele Uniunii Europe. Astfel, până la finele lui 2022, va trebui ca peste jumătate din capacităţile de transport să fie ecologice. Iar până în 2030, să avem transport ecologic sută la sută”, a mai spus acesta. De altfel, munipiului Iaşi va face un prim pas, timid ce-i drept, luna viitoare, când va fi atribuit contractul pentru aducerea primelor patru autobuze EURO 6. „Ieşenii merită să nu mai aibă autobuze vechi. Noile autobuze sunt nave cosmice, în comparaţie cu cele actuale. După licitaţia de pe 24 februarie, vom mai aduce un lot de şase autobuze. Însă, peste patru ani vom vorbi deja de autobuze electrice”, a mai spus Chirica. Dan CONSTANTINESCU
* * *
„Investiţiile în liniile de tramvai costă mai mult decât dacă am fi cumpărat un microbuz pentru fiecare scară de bloc. Dar ţinea doar patru ani. Trebuie să abordăm teoria de dezvoltare durabilă, iar banii pe care îi băgăm astăzi să folosească şi celor care vor veni după noi” – Mihai Chirica, primar interimar
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau