Barajul de la Siret rămâne în aer
Dimensiune font:
Autorităţile judeţene împreună cu delegaţi de la Bucureşti au căutat ieri, 11 septembrie, soluţii pentru finalizarea barajului din Lunca Paşcani. În urma discuţiilor purtate la faţa locului s-a ajuns la concluzia că societatea Hidroelectrica nu îşi poate asuma decât o mică parte din cheltuielile aferente proiectului, restul de finanţare fiind aşteptat de la Ministerul Mediului
Autorităţile judeţene s-au întâlnit ieri cu reprezentanţi ai Guvernului pentru a căuta soluţii cu privire la finalizarea barajului de pe Siret, proiect început încă din anul 1989. „Construirea barajului s-a blocat în anul 2012, din cauza lipsei de finanţare. Problema pe care am găsit-o astăzi ţine de gestionarea investiţiilor şi vom încerca să repunem pe roate acest proiect care s-a realizat până în acest moment în proporţie de 90 %”, a declarat Dan Cârlan, prefectul judeţului Iaşi. Potrivit acestuia, blocajul proiectului a apărut în anul 2006 când Ministerul Mediului a mutat portofoliul la Ministerul Economiei din cauza lipsei de fonduri, moment în care Hidroelectrica şi-a asumat realizarea investiţiei. Dat fiind că societatea a ajuns între timp în insolvenţă, lucrările la baraj au fost sistate. „În urma consultărilor de astăzi, am ajuns la concluzia că proiectul trebuie divizat pe mai multe puncte de interese. Primul vizează partea energetică, al doilea interesul public, iar cel de-al treilea are ca scop protejarea împotriva inundaţiilor. Astfel, pentru finalizarea lucrărilor Hidroelectrica îşi va asuma cheltuielile care ţin doar de partea energetică, urmând ca, printr-o hotărâre de Guvern, restul proiectului să fie preluat de Ministerul Mediului”, a declarat Sandor Pasztor, secretar de stat la Departamentul pentru Ape, Păduri şi Piscicultură din cadrul Ministerului Mediului. Mai mult, acesta a ţinut să precizeze că reînceperea acestui proiect este necesară, deoarece odată cu trecerea timpului lucrările deja efectuate riscă să se degradeze.
50 milioane de euro sunt necesari pentru baraj
Sandor Pasztor a precizat, în cadrul discuţiilor avute cu delegaţia ieşeană, că sunt necesare aproximativ 50 de milioane de lei doar pentru finalizarea lucrărilor la partea energetică. „Este o sumă mare, care va fi foarte greu de obţinut. Începând cu anul 2015 vom căuta posibilităţi de finanţare, urmând ca lucrările care ţin de construcţia barajului să fie realizate cu bani de la Ministerul Mediului, prin Administraţia Naţională Apele Române”, a conchis secretarul de stat.
Albia râului Siret va fi consolidată în 2015
Prefectul Dan Cârlan împreună cu secretarul de stat Sandor Pasztor au efectuat o vizită de lucru şi în comuna Alexandru Ioan Cuza, pentru a vedea care este stadiul lucrărilor la proiectul de consolidare a malurilor Siretului. „Pentru a relua lucrările singura posibilitate este să promovăm o hotărâre de Guvern, pe baza Legii 255 privind exproprierile, prin care să declarăm lucrarea acesta ca fiind de interes public. După aceea vom aplica proceduri de expropriere pentru acele terenuri particulare unde urmează să efectuam lucrări, ieşind astfel din încrengătura care s-a format în ultimii ani pe seama acestui proiect”, a declarat Dan Cârlan, prefectul Iaşului.
Deoarece pentru realizarea întregului proiect de consolidare a malurilor Siretului sunt necesare aproximativ 28 de milioane de lei, autorităţile speră ca până la sfârşitul anului viitor să poată realiza măcar segmentarea celor două coturi ale Siretului pentru a îndrepta albia râului, fiind înlăturat astfel pericolul de inundaţii în comuna Alexandru Ioan Cuza.
* * *
50 de milioane de euro
Aceasta este suma necesară pentru finalizarea barajului de pe Siret
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau