Bătaie de joc la adresa persoanelor cu deficienţe de vedere EXCLUSIV
Dimensiune font:
Refugiile din staţii trebuiau prevăzute cu benzi de ghidaj pentru persoanele nevăzătoare. Însă, ceea ce s-a montat pe Nicolae Iorga sau în CUG diferă total de ceea ce ar trebui să însemne o bandă tactilă, fiind imposibil de utilizat
Grija pentru semenii cu deficienţe locomotorii sau de vedere nu este un apanaj al municipalităţii ieşene şi nici al firmelor care au lucrat la implementarea investiţiilor derulate pe fonduri europene. Pasajul Piaţa Unirii este evitat cu bună-ştiinţă de ieşenii imobilizaţi în cărucioare, pentru simplul fapt că acele platforme elevatoare sunt dificil de utilizat, ca să nu mai vorbim de faptul că liftul din faţa Librăriei Junimea este complet nefuncţional. La fel stau lucrurile şi în ceea ce priveşte investiţia de pe Nicolae Iorga – Doi Băieţi. Aici, peroanele de călători ar fi trebuit dotate cu benzi de ghidare pentru nevăzători, numai că materialele folosite de constructor şi, mai ales, montajul, nu se poate numi ajutor pentru ieşenii cu deficienţe de vedere. „Uitaţi-vă în Occident ce înseamnă o bandă tactilă. Nu mizeriile astea din staţiile ieşene, care au cel mult 10 cm lăţime. Nu mai vorbesc de faptul că nu nu le-au pus pe întreaga lungime a peroanelor”, spune un nevăzător ieşean. Acesta susţine că aceeaşi problemă o au şi refugiile de pe Axa Sud, CUG – Podu Roş.
Pe când marcaje pe trecerea de pietoni?
Evident, în alte oraşe, astfel de situaţii sunt tratate cu maximă seriozitate de edili. În Drobeta Turnu Severin, spre exemplu, în staţiile de autobuz şi în intersecţiile din municipiu au fost montate benzi rezonatoare, confecţionate dintr-un material special, care îi ajută pe nevăzători să se orienteze în trafic. Este vorba de un marcaj pentru a găsi direcţia în staţie de către nevăzători şi care-i ajută pe aceştia să urce în autobuze. Benzile sunt făcute dintr-un material special, cu denivelări, care se lipesc cu o vopsea specială. Primăria oraşului nu s-a oprit aici şi a extins iniţiativa şi la trecerile de pietoni.
Iaşul aşteaptă o aplicaţie mobilă
Bucureştiul, oraş cu 7.000 de nevăzători, oferă facilităţi mult mai complexe nevăzătorilor. Anul trecut, s-a discutat despre implementarea proiectului Smart Public Transport. Utilizatorul, persoană nevăzătoare, pleacă de acasă având aplicaţia mobilă de pe telefon presetată cu linia sau liniile de autobuz de care este interesat, în funcţie de traseul pe care şi-l configurează. Atunci când vehiculul se apropie la o distanţă de circa 50-60 de metri (în funcţie de arhitectura zonei), telefonul mobil al utilizatorului primeşte o notificare care îl anunţă că autobuzul de care este interesat se apropie. Aplicaţia ar urma să fie implementată şi Cluj, Braşov, Timişoara şi Iaşi, anul acesta. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau