Batjocoriţi de un îmbuibat de la CFR Iaşi

default

Dimensiune font:

| 21-10-2015 06:00

Accesul pe peroanele şi dinspre peroanele gării din Iaşi este interzis persoanelor cu dizabilităţi * călătorii din această categorie trebuie să apeleze la mila altor persoane pentru a putea să ajungă la tren sau să nu rămână blocate pe peroanele Gării Iaşi* Radu Pipa, directorul CFR Infrastructură Iaşi s-a ascuns de reporterii „Evenimentul” şi a pus angajaţii instituţiei să mintă, pentru a nu da socoteală despre această bătaie de joc la adresa persoanelor lipsite de mobilitate * inspectorii Agenţiei de Plăţi vor efectua în această dimineaţă un control

 Din cauza nerespectării legii, Gara Iaşi rămâne inaccesibilă propriilor călători. Obligativitatea asigurării unor rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi este o chestie abstractă şi facultativă pentru un director din sistemul Căilor Ferate Române. Din cauza ignoranţei directorului CFR Infrastructură Iaşi, Radu Pipa, zeci de persoane cu dizabilităţi care debarcă în Gara Iaşi sunt cărate precum coletele din vagonale de marfă, peste linii, de la un peron la altul, din cauza imposibilităţii de a se autotransporta peste bordurile ce delimitează fiecare peron. Asta în cazuri fericite, în care călătorul cu dizabilităţi are alături rude sau persoane care să-l poată transborda peste căile ferate. În caz contrar, un călător cu dizabilităţi poate rămâne blocat, ori în tren, care de asemenea nu dispune de rampe speciale, ori pe peron, în aşteptarea unui bun samaritean care să îi poată înlesni o cale către propria mobilitate. În dorinţa de a găsi un răspuns la această situaţie am încercat să luăm legătura cu directorul CFR Infrastructură Iaşi. Ne-am înfiinţat la sediul acestei societăţi la ora 7.45, moment în care portarul ne-a înştiinţat că „şeful vine la 8.30”. „Lăsaţi-i un număr de telefon ca să ne contacteze”, i-am solicitat portarului. „Cum să-i dau eu domnului director...? Nu, domnule, nu pot să-i fac aşa ceva domnului director”, ne-a spus portarul, de-a dreptul înspăimântat de posibilitatea de a-i perturba lui Radu Pipa, drumul de la intrare spre biroul unde dospeşte pe bani publici. Într-un final l-am convins pe angajat că nu va fi dat afară din serviciu dacă îi dă un biet număr de telefon acestui director pus pe post pe criterii pur politice. În lipsa unui semn din partea directorului în cauză, la ora 10.10 ne-am înfiinţat din nou la sediul instituţiei. „Domnul director nu a venit azi la serviciu”, ne-a întâmpinat, montat, portarul terorizat. „Fotograful nostru a stat în parcare şi l-a pozat în timp ce intra în instituţie. I-aţi dat numărul de telefon?”, am blufat. „Da..., dar am primit ordin să spun că nu ...Dar să ştiţi că nu a venit...”, a încercat portarul, cu ultimele puteri, să ne convingă de minciuna strecurată de director. La rugămintea noastră, acesta ne-a făcut legătura cu secretara lui Radu Pipa care a susţinut că „şeful este în drum spre Bucureşti”, că „la nivelul instituţiei există nişte reguli”, că „noi nu avem ce să vă spunem” iar orice relaţie cu presa este asigurată pe filiera Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al Comnpaniei Naţionale CFR, aceeaşi persoană care păstrează şi acum o tăcere suspectă în urma unei adrese trimise de redacţia „Evenimentul”, în urmă cu şase luni. Până la urmă, din toată această omertă prin care cei de la CFR Infrastructură Iaşi încearcă să ascundă mizeria sub şină, cei mai păgubiţi ies călătorii cu dizabilităţi despre care îmbuibaţii de la şefia CFR Infrastructură Iaşi nu s-au preocupat deloc cum ajung aceşti oameni la tren, cum se debarcă, cum se îmbarcă sau cum urcă sau coboară un peron.

Drepturile persoanelor cu dizabilităţi, terfelite la Iaşi

Toate acestea se întâmplă la 50 de metri de sediul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Iaşi ai cărei inspectori nu au luat nici o măsură împotriva celor de la CFR Infrastructură Iaşi deoarece ...nu au avut cunoştinţă de situaţie. Ştiind cât de greu este să ajungi în posesia unei informaţii de ordin public, atunci când aceasta se află în mâna unei clici de funcţionari publici, caracterizaţi de laşitate şi incompetenţă, ne-am adresat şi acestei instituţii. Aflând de ce suntem interesaţi, în lipsa directorului instituţiei, secretara acestuia, pentru a ne uşura munca şi a da o mostră de profesionalism a angajaţilor instituţiei, a fost amabilă şi l-a chemat pe responsabilul care se ocupă strict cu astfel de controale. Într-un final, în birou a intrat un individ din regnul celor plătiţi degeaba de către stat, care a fost informat că dorim nişte lămuriri. „Legati di şi? Nu sunt conducătorul instituţiei ca să dau informaţii. Nu sunt biroul de relaţii cu mass media, nu pot să dau eu relaţii din instituţie”, a spus brutal şi cu un aer superior, înainte de a afla despre ce este vorba, tocmai individul care ar fi trebuit să ia măsuri pe linia respectării Legea 448/6 decembrie 2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. În timpul discuţiei, dintr-o încăpere alăturată a intrat o angajată plină de solicitudine, căreia individul în cauză i-a pus „botniţă”, atenţionat-o să nu ofere nici o informaţie, ca şi cum solicitările noastre ar fi vizat devoalarea vreunei informaţii clasificate. Singurul care şi-a arătat disponibilitatea de a face lumină în această situaţie a fost directorul Costel Grojdea. “Pe campaniile pe care le-am avut pe accesibilizări nu am avut incluse companiile private şi cele de stat. Am avut doar instituţiile publice. Legea este apărută de foarte mult timp, dar nu prea s-a aplicat din cauza faptului că foarte multe instituţii publice şi-au justificat opoziţia prin faptul că sunt în clădiri de patrimoniu şi nu pot fi modificate arhitectural (n.r. nu este cazul) sau din lipsa fondurilor (n.r. din nou nu este cazul în această speţă). Noi am făcut scris şi la nivel de Prefectură şi la nivel naţional, că este normal ca cine eliberează autorizaţii de construcţii a clădirilor să aibă cuprinsă şi obligativitatea de a fi amenajate rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, dar cum cei de la Primărie nu impun aşa ceva, misiunea noastră este şi mai grea. Mâine dimineaţă (azi n.r.) voi trimite o echipă de control formată din doi inspectori sociali, care vor verifica aceste aspecte”, a spus Costel Grojdea, directorul AJPIS Iaşi. Legea pe care cei de la CFR Infrastructură o tratează cu indiferenţă mai prevede, peste construirea rampelor de acces, rezervarea de locuri de parcare şi adaptarea toaletelor la nevoile persoanelor cu dizabilităţi, aspecte care lipsesc cu desăvârşire din peisajul Gării Iaşi. Nelu PĂUNESCU

La acest moment, România numără peste 700.000 de persoane cu dizabilităţi.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:43

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei