Birou Vamal de 50 de mii de euro în curtea Tehnopolis
Dimensiune font:
Pentru ca inaugurarea Biroului Vamal de Frontieră să poată avea loc, şefii Primăriei au trebuit să mazilească un director liberal care se împotrivea operaţiunii de mutare a activităţii de comisionariat vamal * investiţiile făcute în acest birou deservit de 30 de angajaţi ajung la 200 mii lei
La câţiva ani de la lansarea ideii mutării activităţii de comisionariat vamal în curtea Tehnopolis, acest lucru s-a întâmplat ieri, în mod oficial, în prezenţa celor trei factori implicaţi – Primăria Iaşi, Direcţia Regională de Finanţe şi Direcţia Regional Vamală. Potrivit responsabililor acestor instituţii, cozile de tiruri care blocau circulaţia pe B-dul Nicolae Iorga şi disconfortul creat în zonă au devenit amintire. Această izbândă nu a şters însă cu buretele piedicile pe care municipalitatea le-a întâmpinat în mutarea acestui obiectiv. „Au fost foarte multe diferende politice şi de atitudine, cauză din care am optat pentru schimbarea doamnei director Ţarălungă (Oana Ţarălungă, n.r.). Ea a fost prima frână de care ne-am poticnit la Tehnopolis, motiv pentru care am făcut lobby oriunde s-a putut ca să o îndepărtăm de aici, pentru că nu a înţeles motivaţia reală a unei comunităţi. Înainte de motivaţiile economice ale unei societăţi comerciale care oricum nu existau, ea având pierderi de 500 mii lei când i-am făcut analiza la sfârşitul anului financiar, mai încurcam şi câteva mii de apartamente pe Nicolae Iorga”, a spus primarul interimar, Mihai Chirica.
Platformă de garare pentru tiruri în capăt CUG
Amenajările de pe actualul amplasament al Biroului Vamal de Frontieră Iaşi au costat în jur de 200 mii lei. Primele costuri au venit odată cu montarea platformei metalice de descărcare, care a costat în jur de 132 mii lei, bani investiţi de Primărie. Ulterior, au început amenajările pentru depozitul de marfă confiscată care şi-a mutat locaţia, fiind nevoie de crearea condiţiilor de siguranţă pentru aceste produse, precum şi de accesabilitate. „Aceste investiţii vor continua, pentru că va trebui să amenajăm o platformă de garare pentru tiruri, special pentru punctul vamal, pe o bucată de teren dispus la intrarea de pe drumul naţional”, a spus Mihai Chirica. Efortului bugetar al Primăriei i s-a adăugat suma de 50 de mii de lei de la ANAF, bani folosiţi pentru recompartimentarea clădirii în care funcţionează acum Biroul Vamal. În total, de activitatea acestui birou vamal se vor ocupa 30 de persoane, din care 20 cu funcţii de conducere. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau