Bordurile ucigaşe!
Dimensiune font:
Pe şantierul deschis pe B-dul Nicolae Iorga, constructorii au implementat o soluţie care creşte riscul producerii unor accidente rutiere. Şoferii se tem că la o banală ploaie sau la primul polei, cei 10 cm de granit care încadrează linia de tramvai vor produce mari neplăceri participanţilor la trafic
Fără îndoială, eforturile municipalităţii ieşene de a reabilita infrastructura transportului electric din oraş merită apreciate. În ultimii ani, peste 80% din şina de tramvai a fost complet schimbată, reprezentanţii RATP susţinând în repetate rânduri că efectele acestei modernizări sunt evidenţiate de diminuarea numărului de defecţiuni a vagoanelor şi reducerea costurilor cu întreţinerea tramvaielor. Chiar şi aşa, lucrările din oraş nu reuşesc să mulţumească pe toată lumea. Mai precis, soluţiile tehnice alese de proiectanţi stârnesc controverse, una dintre acestea referindu-se la faptul că, pe B-dul Nicolae Iorga, linia de tramvai este încastrată în două borduri de granit. „Bordurile pe care le montează ei acolo vor produce neplăceri tuturor participanţilor la trafic. Este ştiut faptul că roata unei maşini patinează pe linia de tramvai, prin urmare mi se pare o aberaţie să adaugi alţi 10 centimetri de bordură de granit pe care se poate derapa. Veţi vedea, vor fi probleme odată cu înrăutăţirea vremii”, spune Valentin I., şofer de taxi.
Cine are dreptate?
În replică, oficialii RATP susţin că rolul bordurilor de granit este unul bine definit şi că, indiferent de ce cred unii şoferi, acestea aduc o serie de avantaje. „Rolul bordurile de granit este de a separa două planuri, cel al transportului electric de cel al părţii carosabile. Astfel, este prelungită durata de viaţă a asfaltului şi a şinei, datorită rolului de tampon al granitului”, spun şefii RATP. Aceştia au mai precizat că soluţia tehnică nu le aparţine, fiind aleasă de proiectanţi. „Sigur, s-ar fi putut turna mastic, aşa cum s-a procedat prin alte zone. Însă masticul este eficient doar atunci când este turnat imediat, nu la câteva luni după schimbarea liniilor”, mai explică aceştia. Cât priveşte riscul unor accidente, şefii regiei au un sfat către şoferi. „Respectaţi viteza legală, adaptaţi-vă condiţiilor de trafic şi nimeni nu va păţi nimic”, mai spun aceştia.
Rămâne de văzut acum dacă montarea bordurilor de granit pe tronsonul Vama - Cotnari s-a dovedit o soluţie inspirată, cu atât mai mult cu cât este vorba de o stradă intens circulată. O alternativă ar fi putut-o constitui ridicarea şinei de tramvai, astfel încât şoferii să nu poată rula în zona ecartamentului. De asemenea, partea carosabilă ar fi putut fi delimitată de axul central prin parapeţi metalici. Dan CONSTANTINESCU
* * *
„Este ştiut că roata unei maşini patinează pe linia de tramvai, prin urmare mi se pare o aberaţie să adaugi alţi 10 centrimetri de bordură de granit pe care se poate derapa” - conducător auto
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau