Cererile pentru tichetele sociale pentru grădiniță, așteptate până pe 30 aprilie
Dimensiune font:
Familiile defavorizate care vor să primească tichete sociale pentru grădiniță trebuie să depună cererea și toate documentele necesare până pe 30 aprilie 2016, la Primăria Piatra Neamț. „Tichetele sunt acordate conform Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate. Legea promovează prezența la grădiniță a copiilor între 3 și 6 ani, prin acordarea unui stimulent financiar sub forma unui tichet social de 50 de lei lunar”, este precizat în informarea emisă de Primăria Piatra Neamț.
Condiţiile de îndeplinit
Pentru a primi stimulentul financiar, familiile trebuie să aibă un venit de până la 284 de lei pe membru de familie, iar tichetele sociale vor putea fi utilizate numai pentru achiziționarea de produse alimentare, de igienă, de îmbrăcăminte și/sau rechizite. Acordarea tichetelor sociale este condiționată de prezența regulată a copiilor la grădiniță. Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.248/2015 precizează că totalul absențelor motivate permise se calculează pe baza unui algoritm în care învoirile personale (maxim trei zile pe lună) și scutirile medicale nu pot depăși 50% din numărul total de zile de grădiniță din luna respectivă.
Cererea și documentele justificative, depuse până la final de aprilie
Tichetele pentru al doilea semestru din anul școlar 2015-2016 se acordă în baza unei cereri - declarație pe proprie răspundere - și a mai multor documente justificative, din care să reiasă și faptul că micuțul merge la grădiniță, dar și veniturile familiei sau ale reprezentanților legali ai copilului. Părinții sau reprezentanții legali ai copilului, care nu realizează venituri, trebuie să anexeze la dosarul pentru acordarea stimulentului educațional adeverința de venit eliberată de către Administrația Județeană a Finanțelor Publice Neamț.
Cererea, împreună cu actele necesare pentru acordarea tichetelor în acest an școlar, trebuie depuse la Registratura Direcției de Asistență Socială a Municipiului Piatra Neamț, din str. Ștefan cel Mare nr. 5, până pe data de 30 aprilie 2016. Relații suplimentare pot fi obținute la numerele de telefon 0233.622.968 sau 0748.146.754. Cererea-declarația pe propria răspundere este standard și se distribuie de la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Piatra Neamț sau se poate descărca de pe site-ul instituției: www.daspn.ro.
Actele necesare pentru dosar
Este nevoie la dosar de cerere - declarație pe propria răspundere, completată de către reprezentantul legal al copilului; livretul de familie (în original și copie xeroxată), în cazul în care există; acte de identitate pentru membrii familiei (cărți de identitate, certificate de naștere - copii xeroxate); acte doveditoare privind veniturile familiei, aferente lunii anterioare depunerii cererii (adeverință de venit, cupon pensie, mandate poștale, extrase de cont etc.); dovada înscrierii copilului la grădiniță - adeverință eliberată de unitatea de învățământ preșcolar; certificat de căsătorie (dacă este cazul); hotărâre judecătorească privind încredințarea minorului (copie xeroxată); hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției (după caz); hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției (după caz); dispoziția conducătorului DGASPC sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului ori a instanței de judecată pentru măsura plasamentului (după caz); hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau dispoziția autorității tutelare (după caz); hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este declarat/declarată dispărut/dispărută (după caz);hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copilului (după caz) şi după caz, alte acte doveditoare privind componența familiei.
Andreea AMARIEI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau