Cine nu vrea aeroport la Iaşi?
Dimensiune font:
Uniunea Europeană poate dispune sistarea finanţării proiectului de modernizarea a Aeroportului Iaşi. Potrivit şefilor aerogării, motivul ar fi întârzierea ministrului Transporturilor în semnarea unui ordin prin care aprobă rambursarea banilor investiţi pentru noua pistă
Principiul „la omul sărac, nici boii nu-i trag” se potriveşte de minune la Aeroportul Internaţional care, după ce a reuşit să obţină finanţare de la Uniunea Europeană pentru modernizare, poate intra în blocaj financiar din cauza unei simple formalităţi, care împiedică practic ca banii europeni să fie direcţionaţi către Iaşi. Este vorba despre ordinul ministrului Transporturilor privind aprobarea depunerii cererilor de rambursare de către RA Aeroportul Iaşi. „E un termen nepermis de lung, din momentul în care Comisia Europeană ne-a dat avizul. Practic, prin nesemnarea acestui ordin, nu doar că se blochează nişte bani ai Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi care au fost investiţi, dar se stopează şi cea de-a doua etapă a proiectului de modernizare a aeroportului”, a declarat Marius Bodea, directorul aerogării ieşene. Potrivit acestuia, lucrările pentru reabilitarea platformei şi cele pentru extinderea acesteia trebuie făcute concomitent, iar în acest moment constructorul cere acordul pentru începerea lor.
Cum poate pierde statul 60 de milioane de euro
Potrivit lui Marius Bodea, există şi posibilitatea ca Uniunea Europeană să decidă sistarea acestei finanţări, dat fiind că statul român nu face toate demersurile, la timp, pentru atragerea acestor fonduri. „Acest ordin al ministrului Transporturilor privind aprobarea depunerii cererilor de rambursare către RA Aeroportul Iaşi trebuie semnat de îndată, nu după 30 de zile sau mai mult”, a punctat Bodea. Mai mult, aceasta a atras atenţia că reprezentanţii statului ar trebui să dea dovadă „de răspundere şi de conştiinţă”, dat fiind că o astfel de amânare ar putea aduce un prejudiciu la bugetul de stat de aproximativ 60 de milioane de euro.
Ultimatum către Fisc
Mai precizăm că, la acest moment, oficialii CJ lucrează la întocmirea unei plângeri formulate de către reprezentanţii Aeroportului ieşean împotriva deciziei de impunere venită de la Fisc. Această plângere urmează a fi înaintată către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, iar în termen de 30 de zile aceasta va formula un răspuns. „Practic, se poate anula Raportul de Inspecţie Fiscală întocmit de direcţia locală sau se pot menţine dispoziţiile din acel raport, lucru care ne determină să atacăm această decizie în instanţa de judecată”, a declarat Marius Bodea, cu privire la acest subiect. Potrivit directorului aerogării, în acest moment există încheiat un contract de asistenţă juridică cu unul dintre avocaţii Baroului Iaşi, iar dacă va fi nevoie, se va apela la serviciile acestuia pentru a contesta în instanţă raportul Fiscului. Menţionăm că, recent, unii consilieri judeţeni PNL acuzau un blocaj „la vârf” în privinţa Aeroportului. Pornind de la raportul Fiscului ieşean, aceştia au mers cu acuzele mai departe, susţinând că ministrul Transporturilor, Dan Şova, întârzie în mod deliberat cererea de rambursare a banilor de la Comisia Europeană. Între timp, Dan Şova a fost înlocuit din funcţie cu Ioan Rus.
60 MILIOANE EURO
Aceasta este suma în pericol de a fi pierdută în cazul în care UE stopează finanţarea la Aeroport
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau