CJ Iași insistă să preia proiectul Variantei Ocolitoare de la Podu Iloaiei
Dimensiune font:
* pe lângă Varianta de Ocolire Podu Iloaiei, Consiliul Județean Iași a cerut Ministerului Transporturilor încheierea unor acorduri de parteneriat care să faciliteze realizarea prin ADI „Iași Infrastructură” a Variantei de Ocolire Hârlău, Variantei de Ocolire Iași Est (Vaslui – Iași – A8 - Aeroportul Iași – SRU - DN24) și a drumului de legătură Uricani – Lețcani Vest
Președintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, s-a întâlnit miercuri cu secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, alături de care a făcut o vizită în teren pe traseul viitoarei Centuri Ocolitoare a oraşului Podu Iloaiei. Cu acest prilej au fost stabiliți pașii necesari pentru ca această Variantă Ocolitoare să fie preluată pentru execuție de Asociaţia de dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Iași Infrastructură”, alături de alte patru proiecte necesare pentru fluidizarea traficului, în special în zona metropolitană. „Centura orașului Podu Iloaiei reprezintă practic gura noastră de oxigen, până vom ajunge să circulăm pe Autostrada A8 de la Iași până la Pașcani. O a doua gură de oxigen foarte importantă pentru Iași o reprezintă proiectul de Centură de la Capăt Dacia până la Rond Uricani, pentru care Studiul de Fezabilitate este în lucru la Direcţia Regională de drmuri şi Poduri de cinci ani. Am făcut apel la Ministerul Transporturilor să insiste ca DRDP Iași să își facă treaba, pentru că este inadmisibil ca SF-ul să nu fie gata, desi termenul de finalizare era 24 de luni. Nu ține de Consiliul Județean traficul din Podu Iloaiei, nu din cauza Consiliului Județean avem blocaje la Lețcani sau în alte părți. Ceea ce face Consiliul Județean Iași este să vină în sprijinul statului român, adică al Ministerului Transporturilor, să facă lobby pentru ca un Studiu de Fezabilitate să nu dureze cinci ani, cum este cel pentru Capăt Dacia – Rond Uricani. Vrem să preluăm noi implementarea acestor proiecte de infrastructură pentru ca ieșenii să beneficieze în cel mai scurt timp de ele”, a declarat președintele Consiliului Județean, Costel Alexe.
Pe lângă Varianta de Ocolire Podu Iloaiei, Consiliul Județean Iași a cerut Ministerului Transporturilor încheierea unor acorduri de parteneriat care să faciliteze realizarea prin ADI „Iași Infrastructură” a Variantei de Ocolire Hârlău, Variantei de Ocolire Iași Est (Vaslui – Iași – A8- Aeroportul Iași-SRU-DN24), și a drumului de legătură Uricani – Lețcani Vest.
Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A8 ar putea fi aprobat în iunie
Președintele Consiliului Județean, Costel Alexe, a făcut, de asemenea, demersuri la Ministerul Transporturilor și pentru accelerarea implementării proiectului Autostrăzii A8. „Am primit garanția că la finalul lunii iunie sau începutul lunii iulie vom avea Studiul de Fezabilitate aprobat, cu tot cu Acordul de mediu. Acest lucru ne dă speranța că în luna august vor fi scoase la licitație contractele de proiectare și execuție. Practic, însă, primul kilometru din Autostrada A8, de pe teritoriul județuluI Iași, va fi scos la licitație în luna iunie, când vom avea licitația pentru Podul de la Ungheni, care prevede și legătura de un kilometru cu restul Autostrăzii A8”, a declarat președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe.
„Etapele presupuse ale emiterii Acordului de Mediu pentru secţiunea Moţca – Paşcani – Leţcani – Iaşi – Ungheni a Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) se desfăşoară în continuare conform calendarului întocmit iniţial. Există, în continuare, corespondenţă între SC Consitrans SA (firma care realizează proiectarea – n.r.) şi Agenţia pentru Protecţia Mediului Iaşi pentru definitivarea îndreptarului pe baza căruia urmează să fie întocmit raportul de evaluare a impactului pe care autostrada îl va avea asupra mediului. Lucrurile au intrat, aşadar, pe un făgaş bun, astfel încât, estimăm noi, într-o lună, maximum 40 de zile, Acordul de Mediu ar putea fi emis de către instituţia abilitată în acest sens. Asta, pe lângă faptul că în acest moment se derulează etapele pentru înscrierea la Cadastru a culoarului autostrăzii şi a faptului că în momntul de faţă are loc evaluarea tuturor proprietăţilor care ar trebui expropriate, inclusiv a masei lemnoase care trebuie îndepărtată pentru a face loc viitoarei autorute. Cu alte cuvinte, putem estima că într-o perioadă spun eu rezonabilă de timp am putea avea şi un deviz general, document care ar stat astfel la baza acestui studiu de fezabilitate, lucru care în final ne va permite să introducem indicatorii tehnico-economici atât în Comisia Tehnico-Economică din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere cât şi în Guvern, pentru aprobare”, a afirmat, la rândul său, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Marius Dangă. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau