Condiţii de calvar pentru ieşenii care merg pe litoral cu trenul
Dimensiune font:
Pentru 200 de lei dus-întors, călătorii petrec nopţile pe drum fără a putea regla lumina sau instalaţia de aer condiţionat * alţi pasageri reclamă fie lipsa perdelelor şi a oricărei urme de intimitate din compartimente, fie faptul că unele vagoane au geamurile bătute în cuie
Fără îndoială, o călătorie cu trenul pe ruta Iaşi – Mangalia nu este cel mai plăcut lucru. Dincolo de cele zece ore pe care le petreci pe drum, condiţiile pe care le oferă CFR nu justifică preţul pe care călătorii îl achită pentru a ajunge pe Litoral. Ieşenii plecaţi zilele acestea la mare au postat pe site-urile de socializare povestioare referitoare la modul cum au călătorit, incriminând faptul că, deşi astfel de reproşuri apar în fiecare an, nu se schimbă nimic în ceea ce priveşte confortul unei călătorii cu trenul. Nici măcar cel de la clasa întâi. „În primul rând, deşi călătoreşte toată noaptea (22:00-6:20), luminile în compartiment nu se pot nici închide, nici micşora. Un vecin de compartiment a îndrăznit să îl întrebe pe controlor dacă se poate face ceva cu lumina, deoarece voia să doarmă. CFR-istul a fost foarte deranjat de întrebare şi a precizat scurt că aşa e normal să fie. Apoi, salonul, că aşa se numeşte separeul de clasa 1, are perdele doar la geamul ce dă afară, la celelalte nu, deşi arată ca o cămăruţă făcută din sticlă de jur împrejur, prin urmare, zero intimitate. Cui să te plângi? Cui să spui? Aude cineva ceva în ţara asta? Şi dacă aude, se va schimba ceva curând, mai există speranţă? Mă întreb şi eu...”, este postarea de ieri a unei ieşence plecate la mare.
Pleci sănătos, ajungi răcit!
Nici modul cum funcţionează instalaţia de aer condiţionat nu este pe placul călătorilor. Dacă în alţi ani, aceştia reproşau lipsa ventilaţiei, mai nou, ieşenii spun că aerul condiţionat le pune sănătatea în pericol. „Când am plecat, în tren era o căldură infernală, geamurile din compartimente nu se deschideau, erau prinse în cuie, singurele geamuri care se deschideau erau cele de pe coridor, ne băteam toţi pasagerii să apucăm o gură de aer de la acele geamuri. În schimb, când m-am întors, trenul avea aer condiţionat, am crezut că l-am prins pe Dumnezeu de un picior. Aerul a mers pe toată durata călătoriei deoarece, după spusele domnului controlor, nu se putea închide. Am îngheţat de frig, ne-am învelit cu prosoape şi cu ce mai aveam prin bagaje şi am ajuns în Iaşi răciţi bocnă şi cu o durere de cap insuportabilă”, spune o altă ieşeancă.
Costul unui bilet dus-întors pe relaţia Iaşi – Mangalia costă peste 200 de lei, la care se adaugă 100 de lei dacă optezi pentru clasa 1. Dan CONSTANTINESCU
* * *
„Instalaţiile de aer condiţionat au fost prevăzute cu sistem electronic de reglaj, dar Dorel de la CFR le-a pus pe direct, a scos şi întrerupătorul pentru lumina mare. Diferenţa de clasă stă doar în preţ şi culoarea scaunelor. În rest, sunt la fel” – călător ieşean
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau